CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-07-2022 -- Tom SEGERS & JACKY VAN HOUTTE -- 423,0 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 02/07/2022
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2022-07-02-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:04:12
Duurvlucht : 02:03:32
Vrije vlucht : 119.5 km
Fasttrack : 60.8 kmh
Hoogtewinst : 1464.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.263'N 5°23.076'E
tijd: 14:36:55 UTC
alti: -3 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.209'N 5°22.219'E = 264° 1.0 km van vertrek
tijd: 14:37:35 UTC
alti: 347 m
Landingspunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.628'E = 265° 0.5 km van vertrek
tijd: 16:41:07 UTC
alti: 0 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 02:04:12
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
Start : 50°58.209'N 5°22.219'E @ 14:37:35 UTC, 347 m
punt 1: 51°17.453'N 5°09.392'E @ 15:34:12 UTC, 1580 m
punt 2: 50°58.404'N 5°22.522'E @ 15:58:09 UTC, 1200 m
punt 3: 50°48.277'N 5°16.528'E @ 16:19:57 UTC, 991 m
Finish: 50°59.821'N 5°21.635'E @ 16:33:01 UTC, 599 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 38.7 km 337° @ 41.0 km/h
been 2: 38.5 km 157° @ 96.4 km/h
been 3: 20.0 km 201° @ 55.2 km/h
been 4: 22.2 km 16° @ 102.1 km/h
Afgelegde afstand: 119.5 km
Duur: 01:55:26
Gemiddelde snelheid: 62.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Starthoogte: 347.0 m
Finishhoogte: 599.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -252 m
Totale score afstand: 119.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°58.764'N 5°21.316'E = 294° 2.3 km van vertrek
tijd: 14:40:31 UTC
alti: 310 m
Finishpunt
pos.: 50°58.240'N 5°23.349'E = 98° 0.3 km van vertrek
tijd: 16:40:31 UTC
alti: 86 m
Grootste afstand in 2 uur: 121.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 60.8 km/h
Hoogteverlies: 224 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 634.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 73.2 km 53°
punt 2: WOLVEGA 52°52.900'N 6°01.500'E 169.5 km 356°
punt 3: AACHEN MERZBUCK 50°49.450'N 6°11.050'E 229.2 km 177°
punt 4: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 106.6 km 308°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 55.7 km 149°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 14:55:51 UTC, 941 m
punt 1: VENLO AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°07.598'N 5°20.481'E @ 15:21:10 UTC, 1659 m : 6.8 km 16.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 6.8 km
Duur van de proef: 00:25:19
Gemiddelde snelheid: 16.1 km/h
Start hoogte: 271 m
Hoogte passeren start: 941 m
Hoogte aan break-punt: 1659 m
Hoogteverlies over proef: -1388 m
Totale score afstand: 6.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 14:37:35 UTC
einde: 16:41:07 UTC
duur: 02:03:32
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 271 m @ 14:39:35 UTC
hoog punt: 1735 m @ 15:23:52 UTC
hoogtewinst: 1464 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 15:34:14 bearing 47.0°
Tweede punt: 16:19:57 bearing 100.7°
Totale hoek: 53.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6471
| |||||||||||||||||||||