CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Pavel CIOROGARIU -- 2133,8 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus a 15m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Pavel CIOROGARIU Club: ALB
Afstand: 586.8 km Score: 2133,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Dutch mil sq 7000, langen sq6101, Rheine Eschendorf no para activity, EHDL CTR closed, EHGR CTR closed

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-NAV-HA5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         CIOROGARIU PAVEL
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUS A    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: ha5
Logger file:    2022-07-02-NAV-HA5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:15:20
Duurvlucht     : 07:11:20
Vrije vlucht   :  586.8 km
Fasttrack      :  108.2 kmh
Driehoek       :  357.8 km
Hoogtewinst    : 1229.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.262'N   5°22.807'E
    tijd: 09:33:06 UTC
    alti: -42 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.812'N   5°19.506'E = 258° 3.9 km van vertrek
    tijd: 09:37:06 UTC
    alti: 616 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.645'E = 254° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:48:26 UTC
    alti: -16 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:15:20
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.855'N   5°19.314'E  @ 09:37:14 UTC,   612 m
    punt 1:  52°26.968'N   8°01.766'E  @ 12:06:07 UTC,   903 m
    punt 2:  52°08.668'N   6°00.159'E  @ 14:14:48 UTC,  1142 m
    punt 3:  51°51.989'N   5°54.624'E  @ 14:33:58 UTC,  1030 m
    punt 4:  51°46.642'N   5°06.003'E  @ 15:21:09 UTC,   935 m
    punt 5:  51°29.294'N   4°49.924'E  @ 15:58:47 UTC,  1429 m
    Finish:  50°58.255'N   5°23.186'E  @ 16:47:59 UTC,    35 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  249.6 km  47° @ 100.6 km/h
    been 2:  142.4 km 257° @  66.4 km/h
    been 3:   31.6 km 192° @  98.8 km/h
    been 4:   56.7 km 260° @  72.2 km/h
    been 5:   37.1 km 210° @  59.2 km/h
    been 6:   69.4 km 146° @  84.6 km/h
Afgelegde afstand:                   586.8 km
Duur:                                07:10:45
Gemiddelde snelheid:                 81.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         615.0 m
Finishhoogte:                        35.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          580 m
Totale score afstand:                586.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.139'N   5°41.516'E =  36° 36.7 km van vertrek
    tijd:    10:10:09 UTC
    alti:    1217 m
Finishpunt
    pos.:    52°25.743'N   7°56.672'E =  46° 240.3 km van vertrek
    tijd:    12:10:09 UTC
    alti:    747 m
Grootste afstand in 2 uur: 216.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   108.2 km/h
Hoogteverlies:             470 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  157.4 km
Been 1:  100.2 km
Been 2:  100.2 km
Totaal:  357.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:37:06 UTC
    einde: 16:48:26 UTC
    duur:  07:11:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     600 m @ 09:37:32 UTC
    hoog punt:    1829 m @ 11:25:15 UTC
    hoogtewinst:  1229 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:57:50  bearing 20.0°
    Tweede punt: 16:43:21  bearing 84.3°
    Totale hoek: 64.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 17678

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs