CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Jelle VANDEBEECK -- 1741,3 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: OP
Toestel: ASW 24 WL Immatriculatie: PH-1298
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Jelle VANDEBEECK Club: BZC
Afstand: 417.9 km Score: 1741,3 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Ik had meer verwacht van de dag. Spijtig van de late start want dan had de proef nog wel gelukt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Telefonisch contact met Seppe voor paradrop / XPDR 7000 in Nederland / Contact DutchMIL crossing Gilze, Deelen, TSA 17 (inactive)

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-LXV-AML-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         JELLE VANDEBEECK
Zweefvliegtuig: PH-1298
Toestel type:   ASW 24    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aml
Logger file:    2022-07-02-LXV-AML-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:18:47
Duurvlucht     : 06:18:06
Vrije vlucht   :  444.1 km
Fasttrack      :   87.7 kmh
Opgegeven proef:  417.9 km
Hoogtewinst    : 1383.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.914'N   4°30.009'E
    tijd: 10:07:26 UTC
    alti: -60 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.337'N   4°30.257'E = 165° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:08:07 UTC
    alti: 396 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.216'N   4°30.218'E = 169° 1.3 km van vertrek
    tijd: 16:26:13 UTC
    alti: -38 m
Afstand take-off tot landing: 1.3
Totale vluchtduur: 06:18:47
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°19.582'N   4°28.123'E  @ 10:20:35 UTC,   550 m
    punt 1:  52°30.140'N   6°58.404'E  @ 13:00:28 UTC,  1165 m
    punt 2:  52°12.225'N   6°34.158'E  @ 13:39:43 UTC,  1265 m
    punt 3:  52°08.669'N   6°00.219'E  @ 14:14:42 UTC,  1182 m
    punt 4:  51°54.978'N   5°46.647'E  @ 14:33:51 UTC,   834 m
    punt 5:  51°54.798'N   5°24.336'E  @ 14:58:58 UTC,  1074 m
    Finish:  51°20.121'N   4°29.760'E  @ 16:24:37 UTC,   106 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  216.4 km  52° @  81.2 km/h
    been 2:   43.2 km 220° @  66.0 km/h
    been 3:   39.3 km 261° @  67.3 km/h
    been 4:   29.8 km 211° @  93.2 km/h
    been 5:   25.6 km 269° @  61.1 km/h
    been 6:   90.0 km 225° @  63.1 km/h
Afgelegde afstand:                   444.1 km
Duur:                                06:04:02
Gemiddelde snelheid:                 73.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         230.0 m
Finishhoogte:                        106.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          124 m
Totale score afstand:                444.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°30.275'N   4°39.417'E =  32° 20.5 km van vertrek
    tijd:    10:40:39 UTC
    alti:    1192 m
Finishpunt
    pos.:    52°25.749'N   6°43.446'E =  51° 194.7 km van vertrek
    tijd:    12:40:39 UTC
    alti:    1062 m
Grootste afstand in 2 uur: 175.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.7 km/h
Hoogteverlies:             130 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 562.0 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BRASSCHAAT   51°20.450'N   4°30.250'E
    punt 1:  NEUENHAUS    52°30.002'N   6°58.301'E   213.2 km  52°
    punt 2:  WUUSTWEZEL   51°23.320'N   4°35.900'E   204.7 km 234°
    punt 3:  DEIL         51°51.413'N   5°13.625'E    67.9 km  40°
    finish:  BRASSCHAAT   51°20.450'N   4°30.250'E    76.2 km 221°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRASSCHAAT   @ 10:24:56 UTC,   797 m
    punt 1:  NEUENHAUS    @ 13:00:38 UTC,  1158 m :  213.2 km   82.2 km/h
    punt 2:  WUUSTWEZEL   @ 16:12:50 UTC,   772 m :  204.7 km   63.9 km/h
    punt 3:  DEIL         niet gerond
    afbreekpunt: 51°23.327'N   4°34.780'E  @ 16:12:50 UTC, 772 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        417.9 km
Duur van de proef:        05:47:54
Gemiddelde snelheid:      72.1 km/h
Start hoogte:             230 m
Hoogte passeren start:    797 m
Hoogte aan break-punt:    772 m
Hoogteverlies over proef: -542 m
Totale score afstand:     417.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   23.1 km
Been 1:   36.3 km
Been 2:   23.1 km
Totaal:   82.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:08:07 UTC
    einde: 16:26:13 UTC
    duur:  06:18:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     230 m @ 10:10:07 UTC
    hoog punt:    1613 m @ 15:08:06 UTC
    hoogtewinst:  1383 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:20:37  bearing 358.6°
    Tweede punt: 13:39:42  bearing 44.1°
    Totale hoek: 45.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11516

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs