CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Hugo JANSEN -- 1307,6 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 369.4 km Score: 1307,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, code 6101 in TMZ-Niederrhein + uitluisteren 119.110, EHR 9 niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2022-07-02-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  382

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:31:54
Duurvlucht     : 05:43:58
Vrije vlucht   :  369.4 km
Fasttrack      :  100.1 kmh
Opgegeven proef:  306.9 km
Driehoek       :  416.7 km
Hoogtewinst    : 1598.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.876'N   4°58.248'E
    tijd: 09:49:19 UTC
    alti: -36 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.684'N   4°57.315'E = 252° 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:50:00 UTC
    alti: 439 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.920'N   4°58.407'E =  66° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:21:13 UTC
    alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:31:54
Motorgebruik
    aantal keren: 4
    totale motortijd: 14.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°26.582'N   4°55.474'E  @ 10:02:58 UTC,   842 m
    punt 1:  51°00.482'N   5°22.321'E  @ 11:43:21 UTC,   853 m
    punt 2:  51°16.406'N   5°41.909'E  @ 12:10:28 UTC,  1582 m
    punt 3:  51°31.678'N   6°33.048'E  @ 12:50:25 UTC,  1127 m
    punt 4:  52°42.344'N   6°22.895'E  @ 14:14:36 UTC,  1072 m
    punt 5:  52°34.556'N   6°43.437'E  @ 14:46:32 UTC,   977 m
    Finish:  52°22.682'N   6°03.918'E  @ 15:33:58 UTC,   339 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   57.6 km 147° @  34.4 km/h
    been 2:   37.3 km  38° @  82.6 km/h
    been 3:   65.7 km  64° @  98.7 km/h
    been 4:  131.6 km 355° @  93.8 km/h
    been 5:   27.3 km 122° @  51.3 km/h
    been 6:   49.9 km 244° @  63.1 km/h
Afgelegde afstand:                   369.4 km
Duur:                                05:31:00
Gemiddelde snelheid:                 67.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 132.6 km
Starthoogte:                         133.0 m
Finishhoogte:                        339.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -206 m
Totale score afstand:                369.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°05.069'N   5°26.658'E = 136° 48.1 km van vertrek
    tijd:    11:56:27 UTC
    alti:    1699 m
Finishpunt
    pos.:    52°29.327'N   6°31.303'E =  41° 161.6 km van vertrek
    tijd:    13:56:27 UTC
    alti:    1135 m
Grootste afstand in 2 uur: 200.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.1 km/h
Hoogteverlies:             564 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 601.8 km  GELDIG
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  10ZNO     51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  3KALI     51°31.770'N   6°32.170'E    99.6 km  54°
    punt 3:  20WBG     52°41.974'N   6°22.684'E   130.6 km 355°
    punt 4:  30DEK     51°49.742'N   7°25.657'E   120.5 km 143°
    punt 5:  1KEIH     51°10.852'N   5°13.245'E   169.3 km 246°
    finish:  1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    landing:            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEELKC   @ 10:14:58 UTC,   780 m
    punt 1:  10ZNO     @ 11:43:39 UTC,   830 m :   51.6 km   34.9 km/h
    punt 2:  3KALI     @ 12:50:20 UTC,  1120 m :   99.6 km   89.6 km/h
    punt 3:  20WBG     @ 14:14:52 UTC,  1047 m :  130.6 km   92.7 km/h
    punt 4:  30DEK     niet gerond
    afbreekpunt: 52°33.894'N   6°42.722'E  @ 14:43:59 UTC, 864 m : 25.1 km 51.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        306.9 km
Duur van de proef:        04:29:01
Gemiddelde snelheid:      68.5 km/h
Start hoogte:             133 m
Hoogte passeren start:    780 m
Hoogte aan break-punt:    864 m
Hoogteverlies over proef: -731 m
Totale score afstand:     306.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  116.7 km
Been 1:  116.7 km
Been 2:  183.3 km
Totaal:  416.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:50:00 UTC
    einde: 15:33:58 UTC
    duur:  05:43:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     133 m @ 09:52:22 UTC
    hoog punt:    1731 m @ 11:56:18 UTC
    hoogtewinst:  1598 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:02:55  bearing 26.8°
    Tweede punt: 11:43:22  bearing 78.9°
    Totale hoek: 52.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7071

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs