CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-07-2022 -- Theofiel LENS -- 586,1 punten

Database gegevens:

Datum: 03-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Theofiel LENS Club: DAC
Afstand: 168.5 km Score: 586,1 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

geen gereglementeerd luchtruim gebruikt; Dutch mil sq7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-03-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Ik bevestig dat Theo Lens deze vlucht uitgevoerd heeft. Daniel Goyvaerts 2022/609

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 03-07-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/07/2022
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: 4ci
Logger file:    2022-07-03-FLA-4CI-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:29:58
Duurvlucht     : 04:29:22
Vrije vlucht   :  168.5 km
Fasttrack      :   57.5 kmh
Driehoek       :  144.3 km
Hoogtewinst    : 1053.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.337'N   5°04.015'E
    tijd: 10:53:12 UTC
    alti: -23 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.140'N   5°03.386'E = 244° 0.8 km van vertrek
    tijd: 10:53:48 UTC
    alti: 411 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.284'N   5°04.004'E = 187° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:23:10 UTC
    alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:29:58
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°00.873'N   5°04.039'E  @ 11:01:36 UTC,   522 m
    punt 1:  50°49.344'N   5°08.692'E  @ 11:24:36 UTC,   782 m
    punt 2:  51°08.205'N   5°44.338'E  @ 12:11:04 UTC,   748 m
    punt 3:  51°15.322'N   5°10.223'E  @ 13:22:48 UTC,   980 m
    punt 4:  51°01.890'N   5°19.636'E  @ 13:51:04 UTC,  1262 m
    Finish:  50°58.070'N   5°01.034'E  @ 15:14:40 UTC,   482 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.1 km 166° @  57.5 km/h
    been 2:   54.4 km  50° @  70.3 km/h
    been 3:   41.9 km 289° @  35.0 km/h
    been 4:   27.2 km 156° @  57.8 km/h
    been 5:   22.9 km 252° @  16.4 km/h
Afgelegde afstand:                   168.5 km
Duur:                                04:13:04
Gemiddelde snelheid:                 39.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.5 km
Starthoogte:                         395.0 m
Finishhoogte:                        482.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -87 m
Totale score afstand:                168.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.719'N   5°02.775'E = 232° 1.8 km van vertrek
    tijd:    10:57:44 UTC
    alti:    469 m
Finishpunt
    pos.:    51°15.414'N   5°15.723'E =  26° 31.1 km van vertrek
    tijd:    12:57:44 UTC
    alti:    1007 m
Grootste afstand in 2 uur: 115.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    57.5 km/h
Hoogteverlies:             -538 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   54.3 km
Been 1:   41.7 km
Been 2:   48.2 km
Totaal:  144.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:53:48 UTC
    einde: 15:23:10 UTC
    duur:  04:29:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     395 m @ 10:54:08 UTC
    hoog punt:    1448 m @ 13:36:16 UTC
    hoogtewinst:  1053 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:24:36  bearing 100.5°
    Tweede punt: 13:22:48  bearing 50.3°
    Totale hoek: -50.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4797

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs