CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-07-2022 -- Tijl SCHMELZER -- 2903,3 punten

Database gegevens:

Datum: 04-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: DKHBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 885.5 km Score: 2903,3 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact beek x2 ook voor geilenk en tsa23. Para dahlemerbinz, radevormwald en soest, xpdr en radio paderborn

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-04-LXV-6Q2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-07-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/07/2022
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3T18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2022-07-04-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:46:59
Duurvlucht     : 09:35:54
Vrije vlucht   :  885.5 km
Fasttrack      :  124.9 kmh
Driehoek       :  587.6 km
Hoogtewinst    : 1725.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.944'N   5°13.675'E
    tijd: 08:45:18 UTC
    alti: -36 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.207'N   5°12.137'E = 233° 2.2 km van vertrek
    tijd: 08:48:36 UTC
    alti: 507 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.755'N   5°13.024'E = 245° 0.8 km van vertrek
    tijd: 18:32:17 UTC
    alti: -24 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 09:46:59
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°05.970'N   5°09.864'E  @ 08:56:23 UTC,   672 m
    punt 1:  50°17.926'N   6°42.203'E  @ 10:53:32 UTC,  1664 m
    punt 2:  50°40.828'N   7°53.344'E  @ 11:48:29 UTC,  1618 m
    punt 3:  52°06.719'N  10°23.321'E  @ 13:47:40 UTC,  1766 m
    punt 4:  50°51.539'N   6°22.974'E  @ 17:17:29 UTC,  1483 m
    punt 5:  50°59.634'N   5°13.794'E  @ 18:18:32 UTC,   635 m
    Finish:  51°11.078'N   5°14.318'E  @ 18:31:13 UTC,    52 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  140.6 km 129° @  72.0 km/h
    been 2:   94.2 km  63° @ 102.9 km/h
    been 3:  235.8 km  46° @ 118.7 km/h
    been 4:  311.2 km 245° @  89.0 km/h
    been 5:   82.4 km 281° @  81.0 km/h
    been 6:   21.2 km   2° @ 100.4 km/h
Afgelegde afstand:                   885.5 km
Duur:                                09:34:50
Gemiddelde snelheid:                 92.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         672.0 m
Finishhoogte:                        52.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          620 m
Totale score afstand:                885.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°54.551'N   8°11.511'E =  97° 210.0 km van vertrek
    tijd:    12:09:31 UTC
    alti:    1775 m
Finishpunt
    pos.:    51°53.127'N   9°48.763'E =  74° 327.5 km van vertrek
    tijd:    14:09:31 UTC
    alti:    1137 m
Grootste afstand in 2 uur: 249.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   124.9 km/h
Hoogteverlies:             638 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  164.5 km
Been 1:  258.5 km
Been 2:  164.5 km
Totaal:  587.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:56:23 UTC
    einde: 18:32:17 UTC
    duur:  09:35:54

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     423 m @ 09:01:45 UTC
    hoog punt:    2148 m @ 15:35:27 UTC
    hoogtewinst:  1725 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:53:31  bearing 112.3°
    Tweede punt: 18:32:17  bearing 58.6°
    Totale hoek: -53.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 44595

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs