CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-07-2022 -- Wim AKKERMANS -- 1168,9 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 03/07/2022
Piloot: WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KVLC
Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais
Logger file: 2022-07-03-LXV-AIS-01.IGC
Motor detectie: RPM
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:38:05
Duurvlucht : 05:06:03
Vrije vlucht : 356.5 km
Fasttrack : 88.2 kmh
Driehoek : 300.9 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.953'N 5°13.658'E
tijd: 09:22:45 UTC
alti: -14 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°09.589'N 5°11.753'E = 221° 3.4 km van vertrek
tijd: 09:25:47 UTC
alti: 467 m
Landingspunt
pos.: 51°10.803'N 5°12.998'E = 250° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:00:50 UTC
alti: -12 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:38:05
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 2.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°09.677'N 5°12.460'E @ 09:28:38 UTC, 675 m
punt 1: 50°49.260'N 5°14.641'E @ 10:01:34 UTC, 797 m
punt 2: 50°37.927'N 5°00.891'E @ 10:29:39 UTC, 995 m
punt 3: 50°00.107'N 5°16.855'E @ 11:22:52 UTC, 754 m
punt 4: 50°11.032'N 5°42.352'E @ 12:05:11 UTC, 1257 m
punt 5: 51°21.330'N 6°12.177'E @ 13:35:25 UTC, 1217 m
Finish: 51°15.885'N 5°31.875'E @ 14:31:50 UTC, 161 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 37.9 km 176° @ 69.1 km/h
been 2: 26.5 km 218° @ 56.7 km/h
been 3: 72.6 km 165° @ 81.9 km/h
been 4: 36.5 km 56° @ 51.8 km/h
been 5: 135.0 km 15° @ 89.7 km/h
been 6: 47.9 km 258° @ 51.0 km/h
Afgelegde afstand: 356.5 km
Duur: 05:03:12
Gemiddelde snelheid: 70.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 23.1 km
Starthoogte: 459.0 m
Finishhoogte: 161.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 298 m
Totale score afstand: 356.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°01.691'N 5°21.967'E = 176° 128.8 km van vertrek
tijd: 11:43:09 UTC
alti: 1137 m
Finishpunt
pos.: 51°19.830'N 6°02.532'E = 73° 59.2 km van vertrek
tijd: 13:43:09 UTC
alti: 810 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 88.2 km/h
Hoogteverlies: 327 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 823.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BALEN KEIHEUVEL 51°10.833'N 5°13.250'E
punt 1: BUNDE A31YA280 B 53°09.767'N 7°16.983'E 261.8 km 32°
punt 2: HANDELOH BF 53°14.500'N 9°50.683'E 171.4 km 86°
finish: BALEN KEIHEUVEL 51°10.833'N 5°13.250'E 390.4 km 236°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BALEN KEIHEUVEL @ 11:58:35 UTC, 1206 m
punt 1: BUNDE A31YA280 B niet gerond
afbreekpunt: 51°21.356'N 6°12.114'E @ 13:35:28 UTC, 1212 m : 47.6 km 29.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 47.6 km
Duur van de proef: 01:36:53
Gemiddelde snelheid: 29.5 km/h
Start hoogte: 459 m
Hoogte passeren start: 1206 m
Hoogte aan break-punt: 1212 m
Hoogteverlies over proef: -753 m
Totale score afstand: 47.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 84.3 km
Been 1: 132.4 km
Been 2: 84.3 km
Totaal: 300.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:25:47 UTC
einde: 14:31:50 UTC
duur: 05:06:03
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 459 m @ 09:25:50 UTC
hoog punt: 1456 m @ 13:26:18 UTC
hoogtewinst: 997 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:25:47 bearing 59.7°
Tweede punt: 11:17:55 bearing 151.1°
Totale hoek: 91.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10235
| |||||||||||||||||||||