CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-07-2022 -- Hugo JANSEN -- 1472,7 punten

Database gegevens:

Datum: 06-07-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 369.8 km Score: 1472,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Aangenaam contact met KLBR Approach, een vriendelijke vrouwenstem vroeg of ik op motor vloog of niet, en gaf me direct doorgang, met het advies om ook nog in het NL-luchtruim nog even op de frequentie te blijven. Eenmaal Budel voorbij gaf ze toelating de frequentie te verlaten. Geen zon gezien tussen Weelde en Venlo, maar ik kon toch blijven vliegen. Daarna in Duitsland wel zon, maar de bellen waren heel verraderlijk, al zaten er zeer goede tussen. Door de lage overlandsnelheid bij Haltern getwijfeld of ik nog door zou gaan naar Steinfurt, maar het zag er daar te aanlokkelijk uit om het niet te proberen. Onderweg er naar toe begon Steinfurt helemaal in het duister te liggen. Toch doorgezet, maar toen begon de ellende pas echt, met 24 km/u tegenwind zonder water (dat was er al uit van net na de start) en steeds moeilijker wordende thermiek was het knokken. Bij Venlo dacht ik dat het liedje uit was, richting Budel was het zo donker dat er geen horizon te zien was. Na een lange trage steek richting Budel zou ik daar aankomen op 300m, maar 'out-of-the-blue' was daar ineens een bel bij de industrie, onder een loden wolkendek, héél vreemd. Bracht me terug op 1300m, maar daarna dook ik echt de duisternis in. Uiteindelijk, uit veiligheid, bij Budel de motor gestart om naar Weelde te vliegen. Was deze dag leerrijk? Misschien, maar één ding is zeker: SkySight oogt mooi met al zijn analyses, maar ik denk dat er nu toch een jobstudent de voorspelling gemaakt had!... Vanaf vandaag moet SkySight hernoemd worden naar SkySigh!...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, Kleine Brogel APP 134.480 clearance for entry of TMA 1 until 4000ft MSL, Niederrhein uitgeluisterd alhoewel niet strikt noodzakelijk (niet in TMZ geweest), bij terugkeer KLBR gesloten.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-06-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 06-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/07/2022
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2022-07-06-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  311

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:28:28
Duurvlucht     : 06:49:43
Vrije vlucht   :  386.9 km
Fasttrack      :   73.0 kmh
Opgegeven proef:  369.8 km
Hoogtewinst    : 1142.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.876'N   4°58.246'E
    tijd: 09:37:04 UTC
    alti: -77 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.637'N   4°57.364'E = 247° 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:37:46 UTC
    alti: 413 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.929'N   4°58.416'E =  63° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:05:32 UTC
    alti: -53 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:28:28
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 19.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°21.593'N   4°59.107'E  @ 09:46:46 UTC,   723 m
    punt 1:  51°13.899'N   5°12.905'E  @ 10:41:44 UTC,   810 m
    punt 2:  51°24.164'N   6°29.478'E  @ 12:21:41 UTC,  1200 m
    punt 3:  51°43.344'N   7°09.412'E  @ 13:03:36 UTC,  1448 m
    punt 4:  52°09.152'N   7°19.865'E  @ 13:40:15 UTC,  1000 m
    punt 5:  51°24.805'N   6°30.383'E  @ 15:25:34 UTC,  1219 m
    Finish:  51°15.240'N   5°34.886'E  @ 16:36:29 UTC,   563 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.5 km 132° @  23.4 km/h
    been 2:   91.0 km  77° @  54.6 km/h
    been 3:   58.3 km  52° @  83.4 km/h
    been 4:   49.3 km  14° @  80.8 km/h
    been 5:  100.0 km 215° @  57.0 km/h
    been 6:   66.9 km 255° @  56.6 km/h
Afgelegde afstand:                   386.9 km
Duur:                                06:49:43
Gemiddelde snelheid:                 56.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 45.5 km
Starthoogte:                         723.0 m
Finishhoogte:                        563.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          160 m
Totale score afstand:                386.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°25.483'N   6°23.414'E =  88° 98.8 km van vertrek
    tijd:    12:14:19 UTC
    alti:    979 m
Finishpunt
    pos.:    51°55.644'N   7°03.944'E =  67° 156.5 km van vertrek
    tijd:    14:14:19 UTC
    alti:    971 m
Grootste afstand in 2 uur: 146.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    73.0 km/h
Hoogteverlies:             8 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 426.4 km  GELDIG
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   10OTU     51°18.950'N   5°00.950'E
    punt 1:  20MWG     51°19.038'N   5°28.466'E    32.0 km  90°
    punt 2:  30HAX     51°44.080'N   7°09.070'E   125.3 km  68°
    punt 3:  30STF     52°08.870'N   7°19.780'E    47.6 km  15°
    punt 4:  3DINS     51°37.000'N   6°51.790'E    67.3 km 209°
    punt 5:  1KEIH     51°10.852'N   5°13.245'E   124.2 km 248°
    finish:  1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    landing:            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   10OTU     @ 10:10:30 UTC,   826 m
    punt 1:  20MWG     @ 10:58:21 UTC,   627 m :   32.0 km   40.1 km/h
    punt 2:  30HAX     @ 13:02:59 UTC,  1409 m :  125.3 km   60.3 km/h
    punt 3:  30STF     @ 13:40:23 UTC,   968 m :   47.6 km   76.3 km/h
    punt 4:  3DINS     @ 14:55:37 UTC,  1223 m :   67.3 km   53.6 km/h
    punt 5:  1KEIH     niet gerond
    afbreekpunt: 51°15.240'N   5°34.886'E  @ 16:36:29 UTC, 563 m : 97.7 km 58.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        369.8 km
Duur van de proef:        06:25:59
Gemiddelde snelheid:      57.5 km/h
Start hoogte:             399 m
Hoogte passeren start:    826 m
Hoogte aan break-punt:    563 m
Hoogteverlies over proef: -164 m
Totale score afstand:     369.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   25.5 km
Been 1:   40.0 km
Been 2:   25.5 km
Totaal:   91.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:46:46 UTC
    einde: 16:36:29 UTC
    duur:  06:49:43

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     336 m @ 12:06:28 UTC
    hoog punt:    1478 m @ 14:51:08 UTC
    hoogtewinst:  1142 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:46:46  bearing 34.2°
    Tweede punt: 11:54:52  bearing 67.6°
    Totale hoek: 33.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7597

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs