CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Peter APPELTANS -- 991,4 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 Es 18m Immatriculatie: D-KYEA
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Peter APPELTANS Club: DAC
Afstand: 299.9 km Score: 991,4 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Climb out Schaffen active. XPDR7000 entire flight.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-LXV-6NQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         PETER APPELTANS
Zweefvliegtuig: EA
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nq
Logger file:    2022-07-02-LXV-6NQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:49:33
Duurvlucht     : 04:40:08
Vrije vlucht   :  299.9 km
Fasttrack      :   74.2 kmh
Driehoek       :  160.5 km
Hoogtewinst    : 1039.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.339'N   5°04.014'E
    tijd: 10:37:37 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.093'N   5°03.349'E = 240° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:38:14 UTC
    alti: 329 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.336'N   5°04.094'E =  93° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:27:10 UTC
    alti: -33 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:49:33
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°01.286'N   5°06.846'E  @ 10:47:02 UTC,   696 m
    punt 1:  51°24.088'N   5°55.247'E  @ 11:50:58 UTC,  1057 m
    punt 2:  50°56.018'N   5°16.763'E  @ 13:08:30 UTC,  1177 m
    punt 3:  51°18.180'N   5°06.495'E  @ 13:45:27 UTC,  1424 m
    punt 4:  50°59.313'N   5°20.821'E  @ 14:23:36 UTC,  1262 m
    punt 5:  51°18.968'N   5°04.389'E  @ 14:55:29 UTC,  1523 m
    Finish:  50°58.499'N   5°04.697'E  @ 15:20:58 UTC,   538 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   70.5 km  53° @  66.1 km/h
    been 2:   68.7 km 221° @  53.2 km/h
    been 3:   42.8 km 344° @  69.5 km/h
    been 4:   38.8 km 154° @  61.0 km/h
    been 5:   41.2 km 332° @  77.5 km/h
    been 6:   38.0 km 179° @  89.4 km/h
Afgelegde afstand:                   299.9 km
Duur:                                04:33:56
Gemiddelde snelheid:                 65.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Starthoogte:                         696.0 m
Finishhoogte:                        538.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          158 m
Totale score afstand:                299.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°03.969'N   5°06.262'E =  21° 7.2 km van vertrek
    tijd:    13:23:22 UTC
    alti:    1087 m
Finishpunt
    pos.:    50°59.632'N   5°01.688'E = 244° 3.0 km van vertrek
    tijd:    15:23:22 UTC
    alti:    356 m
Grootste afstand in 2 uur: 148.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    74.2 km/h
Hoogteverlies:             731 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   59.5 km
Been 1:   45.0 km
Been 2:   56.0 km
Totaal:  160.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:47:02 UTC
    einde: 15:27:10 UTC
    duur:  04:40:08

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     673 m @ 10:51:38 UTC
    hoog punt:    1712 m @ 14:04:27 UTC
    hoogtewinst:  1039 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:08:30  bearing 86.0°
    Tweede punt: 14:55:25  bearing 41.5°
    Totale hoek: -44.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5754

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs