CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-07-2022 -- Joris VANDERPUTTEN -- 1400,7 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/07/2022
Piloot: JORIS VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type: VENTUS 2CT 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 3uw
Logger file: 2022-07-14-LXV-3UW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:50:40
Duurvlucht : 04:50:01
Vrije vlucht : 420.2 km
Fasttrack : 103.4 kmh
Driehoek : 298.8 km
Hoogtewinst : 1882.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EDZZ Klippeneck BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 48°06.685'N 8°46.168'E
tijd: 11:43:59 UTC
alti: 882 m
Ontkoppelpunt
pos.: 48°06.387'N 8°45.593'E = 232° 0.9 km van vertrek
tijd: 11:44:38 UTC
alti: 1372 m
Landingspunt
pos.: 48°06.238'N 8°45.470'E = 226° 1.2 km van vertrek
tijd: 16:34:39 UTC
alti: 897 m
Afstand take-off tot landing: 1.2
Totale vluchtduur: 04:50:40
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 48°06.193'N 8°45.481'E @ 11:44:55 UTC, 1362 m
punt 1: 48°28.088'N 10°20.211'E @ 12:55:11 UTC, 3030 m
punt 2: 47°56.851'N 8°32.911'E @ 15:05:18 UTC, 2659 m
punt 3: 48°04.428'N 8°13.696'E @ 15:27:43 UTC, 2392 m
punt 4: 48°24.357'N 8°27.830'E @ 15:54:17 UTC, 2684 m
punt 5: 48°33.165'N 8°17.783'E @ 16:07:10 UTC, 2445 m
Finish: 48°05.382'N 8°45.991'E @ 16:31:43 UTC, 1203 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 124.0 km 70° @ 105.9 km/h
been 2: 145.0 km 247° @ 66.8 km/h
been 3: 27.7 km 301° @ 74.2 km/h
been 4: 40.9 km 25° @ 92.3 km/h
been 5: 20.5 km 323° @ 95.4 km/h
been 6: 62.2 km 146° @ 152.0 km/h
Afgelegde afstand: 420.2 km
Duur: 04:46:48
Gemiddelde snelheid: 87.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Starthoogte: 1354.0 m
Finishhoogte: 1203.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 151 m
Totale score afstand: 420.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 48°03.313'N 8°59.648'E = 110° 17.9 km van vertrek
tijd: 12:11:38 UTC
alti: 3021 m
Finishpunt
pos.: 48°02.163'N 9°12.170'E = 104° 33.4 km van vertrek
tijd: 14:11:38 UTC
alti: 1890 m
Grootste afstand in 2 uur: 206.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 103.4 km/h
Hoogteverlies: 1131 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1051.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KLIPPENECK FELD 48°06.067'N 8°43.817'E
punt 1: LAON 49°33.910'N 3°39.460'E 406.3 km 296°
punt 2: SEDAN STN 49°41.550'N 4°55.750'E 92.9 km 81°
punt 3: LE CATEAU 50°06.490'N 3°31.390'E 111.1 km 295°
finish: KLIPPENECK FELD 48°06.067'N 8°43.817'E 440.7 km 119°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KLIPPENECK FELD @ 14:54:18 UTC, 3022 m
punt 1: LAON niet gerond
afbreekpunt: 48°33.141'N 8°17.758'E @ 16:07:12 UTC, 2448 m : 49.2 km 40.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 49.2 km
Duur van de proef: 01:12:54
Gemiddelde snelheid: 40.5 km/h
Start hoogte: 1190 m
Hoogte passeren start: 3022 m
Hoogte aan break-punt: 2448 m
Hoogteverlies over proef: -1258 m
Totale score afstand: 49.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 83.7 km
Been 1: 83.7 km
Been 2: 131.4 km
Totaal: 298.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:44:38 UTC
einde: 16:34:39 UTC
duur: 04:50:01
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 1190 m @ 11:50:53 UTC
hoog punt: 3072 m @ 14:54:03 UTC
hoogtewinst: 1882 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10287
| |||||||||||||||||||||