CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-07-2022 -- Benjamin HEYLEN -- 407,0 punten

Database gegevens:

Datum: 15-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 117 km Score: 407,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Dus, .... Dit was niet het plan, maar dit is dus deel 1 van de dag. De landing verliep probleemloos en gelukkig was het veld niet verlaten. Omliggende velden werden opgebeld om naar beschikking sleper te vragen. Uiteindelijk kreeg ik een oude bekende aan lijn = Jan Schiffer van Grefrath. Een Eurofox werd meteen gestuurd voor een sleepje.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Clearance KB voor crossing richting NL. Max 2500ft initial. Nabij grens 3000ft. NL contact DutchMil, initial max 4500ft

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-15-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 15-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/07/2022
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2022-07-15-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:48:20
Duurvlucht     : 01:45:02
Vrije vlucht   :  117.0 km
Fasttrack      :   61.3 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.246'N   5°22.805'E
    tijd: 08:48:02 UTC
    alti: -59 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.548'N   5°20.921'E = 318° 3.3 km van vertrek
    tijd: 08:51:20 UTC
    alti: 593 m
Landingspunt 
    pos.: 51°31.772'N   6°32.253'E =  52° 101.7 km van vertrek
    tijd: 10:36:22 UTC
    alti: -70 m
Afstand take-off tot landing: 101.7
Totale vluchtduur: 01:48:20
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°59.449'N   5°20.704'E  @ 08:51:37 UTC,   602 m
    punt 1:  51°02.506'N   5°37.176'E  @ 09:08:55 UTC,   562 m
    punt 2:  51°19.922'N   5°49.190'E  @ 09:35:09 UTC,   938 m
    punt 3:  51°26.762'N   6°04.258'E  @ 09:49:53 UTC,   975 m
    punt 4:  51°32.571'N   6°18.888'E  @ 10:03:23 UTC,  1006 m
    Finish:  51°33.094'N   6°36.225'E  @ 10:26:50 UTC,   705 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  73° @  69.6 km/h
    been 2:   35.2 km  23° @  80.5 km/h
    been 3:   21.6 km  54° @  88.0 km/h
    been 4:   20.1 km  57° @  89.2 km/h
    been 5:   20.1 km  87° @  51.3 km/h
Afgelegde afstand:                   117.0 km
Duur:                                01:35:13
Gemiddelde snelheid:                 73.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 107.1 km
Starthoogte:                         586.0 m
Finishhoogte:                        705.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -119 m
Totale score afstand:                117.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.548'N   5°20.921'E = 318° 3.3 km van vertrek
    tijd:    08:51:20 UTC
    alti:    593 m
Finishpunt
    pos.:    51°31.772'N   6°32.253'E =  52° 102.0 km van vertrek
    tijd:    10:36:22 UTC
    alti:    -70 m
Grootste afstand in 2 uur: 122.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    61.3 km/h
Hoogteverlies:             663 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 155.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  MAASMECHELEN     50°58.502'N   5°42.063'E    15.7 km  95°
    punt 2:  WEERT AFRIT      51°16.710'N   5°44.310'E    33.9 km   4°
    punt 3:  ZEPPEREN         50°49.196'N   5°14.489'E    61.8 km 214°
    punt 4:  ZUTENDAAL AERO   50°56.950'N   5°35.550'E    28.6 km  60°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    15.5 km 279°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG       @ 08:57:33 UTC,   419 m
    punt 1:  MAASMECHELEN     niet gerond
    afbreekpunt: 51°01.455'N   5°36.666'E  @ 09:07:55 UTC, 595 m : 7.3 km 42.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        7.3 km
Duur van de proef:        00:10:22
Gemiddelde snelheid:      42.5 km/h
Start hoogte:             419 m
Hoogte passeren start:    419 m
Hoogte aan break-punt:    595 m
Hoogteverlies over proef: -176 m
Totale score afstand:     7.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:51:20 UTC
    einde: 10:36:22 UTC
    duur:  01:45:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     373 m @ 09:05:43 UTC
    hoog punt:    1197 m @ 10:07:38 UTC
    hoogtewinst:   824 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:01:54  bearing 82.9°
    Tweede punt: 10:17:20  bearing 59.3°
    Totale hoek: -23.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9106

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs