CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-07-2022 -- Benjamin HEYLEN -- 1351,7 punten

Database gegevens:

Datum: 15-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 388.6 km Score: 1351,7 pt
Vertrekpunt: EDLC (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
En dan hier deel 2 van de dag. De sleper moest opnieuw naar Grefrath, door mij betaald, dus bleef ik ook maar hangen tot daar. Dan toch maar van die Eifel gaan proeven. De tussenlanding zorgde wel voor een dipje in het enthousiasme maar rustig dobberend onder de oplijningen zag ik vrij snel de groene heuveltjes. Probleemloos en voorzichtig tot in Koblenz, daar voorzichtigheidshalve de kar gedraaid en via Dahlemer Binz richting Noord. De weg naar Venlo zag er niet te best uit en een goeie bel vinden werd moeilijk. Gelukkig waren er wel wat lijntjes rechtdoor te vinden en heeft de Ventus een fantastische finesse. Als een toerist voorzichtig reserve genomen en royaal binnen. Het eens weer iets anders.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Enkel op terugweg gecontroleerd luchtruim gebruik. Over de CTR van Geilenkirchen gegaan. Clearance van Beek voor crossing airspace.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-15-LXV-6FZ-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 15-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/07/2022
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2022-07-15-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:31:47
Duurvlucht     : 04:25:40
Vrije vlucht   :  388.6 km
Fasttrack      :   99.9 kmh
Driehoek       :  347.3 km
Hoogtewinst    : 1305.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDLC  Kamp Lintfort        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 51°31.672'N   6°31.777'E
    tijd: 11:38:12 UTC
    alti: -63 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°29.468'N   6°29.956'E = 207° 4.6 km van vertrek
    tijd: 11:44:19 UTC
    alti: 794 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.240'N   5°22.633'E = 233° 101.3 km van vertrek
    tijd: 16:09:59 UTC
    alti: -38 m
Afstand take-off tot landing: 101.3
Totale vluchtduur: 04:31:47
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°29.468'N   6°29.956'E  @ 11:44:19 UTC,   794 m
    punt 1:  51°17.147'N   6°16.106'E  @ 11:57:59 UTC,   930 m
    punt 2:  50°42.991'N   6°24.180'E  @ 12:39:50 UTC,  1594 m
    punt 3:  50°22.515'N   7°39.875'E  @ 13:37:27 UTC,  1798 m
    punt 4:  50°23.848'N   6°45.381'E  @ 14:22:15 UTC,  2021 m
    punt 5:  50°57.839'N   6°16.445'E  @ 15:22:11 UTC,  1760 m
    Finish:  50°58.372'N   5°22.493'E  @ 16:08:34 UTC,   119 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   27.9 km 215° @ 122.6 km/h
    been 2:   64.0 km 171° @  91.8 km/h
    been 3:   97.1 km 113° @ 101.2 km/h
    been 4:   64.6 km 273° @  86.6 km/h
    been 5:   71.6 km 332° @  71.7 km/h
    been 6:   63.2 km 271° @  81.7 km/h
Afgelegde afstand:                   388.6 km
Duur:                                04:24:15
Gemiddelde snelheid:                 88.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 101.5 km
Starthoogte:                         794.0 m
Finishhoogte:                        119.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          675 m
Totale score afstand:                388.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°27.622'N   6°28.106'E = 209° 8.6 km van vertrek
    tijd:    11:46:07 UTC
    alti:    932 m
Finishpunt
    pos.:    50°23.768'N   7°27.544'E = 152° 141.8 km van vertrek
    tijd:    13:46:07 UTC
    alti:    1541 m
Grootste afstand in 2 uur: 199.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.9 km/h
Hoogteverlies:             -609 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 155.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  MAASMECHELEN     50°58.502'N   5°42.063'E    15.7 km  95°
    punt 2:  WEERT AFRIT      51°16.710'N   5°44.310'E    33.9 km   4°
    punt 3:  ZEPPEREN         50°49.196'N   5°14.489'E    61.8 km 214°
    punt 4:  ZUTENDAAL AERO   50°56.950'N   5°35.550'E    28.6 km  60°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    15.5 km 279°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    794 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  120.4 km
Been 1:  129.7 km
Been 2:   97.3 km
Totaal:  347.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:44:19 UTC
    einde: 16:09:59 UTC
    duur:  04:25:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     789 m @ 11:44:21 UTC
    hoog punt:    2094 m @ 14:21:47 UTC
    hoogtewinst:  1305 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8721

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs