CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-07-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & HAMERLYNCK DIRK -- 2449,6 punten

Database gegevens:

Datum: 16-07-2022 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 602.6 km Score: 2449,6 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: HAMERLYNCK DIRK
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Zoersel 4500 ft. Deelen crossing. In de bimuurt van niederrhein sq en uiluisteren.dahlemer binz crossing . Maastricht crossing approved

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-16-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 16-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/07/2022
Piloot:         DIRK HAMERLYNCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2022-07-16-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:08:06
Duurvlucht     : 07:03:11
Vrije vlucht   :  607.4 km
Fasttrack      :  113.6 kmh
Opgegeven proef:  602.6 km
Driehoek       :  437.2 km
Hoogtewinst    : 1073.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.521'N   4°44.623'E
    tijd: 09:53:15 UTC
    alti: -90 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°16.152'N   4°45.969'E =  53° 2.0 km van vertrek
    tijd: 09:58:10 UTC
    alti: 693 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.424'N   4°44.446'E = 229° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:01:21 UTC
    alti: -95 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:08:06
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.670'N   4°45.213'E  @ 10:05:44 UTC,   940 m
    punt 1:  52°03.528'N   5°55.803'E  @ 11:33:57 UTC,   904 m
    punt 2:  50°24.311'N   6°31.993'E  @ 13:10:55 UTC,  1538 m
    punt 3:  50°45.293'N   6°09.123'E  @ 13:46:02 UTC,  1542 m
    punt 4:  51°24.588'N   4°45.655'E  @ 15:08:40 UTC,  1169 m
    punt 5:  50°59.175'N   5°28.659'E  @ 16:00:51 UTC,  1033 m
    Finish:  51°16.107'N   4°44.395'E  @ 16:54:59 UTC,   404 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  120.4 km  42° @  81.9 km/h
    been 2:  188.7 km 167° @ 116.8 km/h
    been 3:   47.4 km 325° @  80.9 km/h
    been 4:  121.7 km 307° @  88.4 km/h
    been 5:   68.8 km 133° @  79.1 km/h
    been 6:   60.4 km 302° @  67.0 km/h
Afgelegde afstand:                   607.4 km
Duur:                                06:49:15
Gemiddelde snelheid:                 89.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         693.0 m
Finishhoogte:                        404.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          289 m
Totale score afstand:                607.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°52.315'N   5°39.783'E =  43° 93.4 km van vertrek
    tijd:    11:16:14 UTC
    alti:    1138 m
Finishpunt
    pos.:    50°29.783'N   6°29.072'E = 124° 149.0 km van vertrek
    tijd:    13:16:14 UTC
    alti:    1244 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.6 km/h
Hoogteverlies:             -106 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 602.6 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL OOSTMALLE   51°15.818'N   4°45.136'E
    punt 1:  TERLET              52°03.480'N   5°55.650'E   120.1 km  42°
    punt 2:  DAHLEMER BINZ       50°24.333'N   6°31.733'E   188.6 km 167°
    punt 3:  HOOGSTRATEN KERK    51°24.119'N   4°45.734'E   166.5 km 312°
    punt 4:  TERRIL WINTERSLAG   50°59.237'N   5°28.653'E    68.0 km 132°
    finish:  ZOERSEL OOSTMALLE   51°15.818'N   4°45.136'E    59.4 km 302°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL OOSTMALLE   @ 10:05:56 UTC,   932 m
    punt 1:  TERLET              @ 11:33:54 UTC,   903 m :  120.1 km   81.9 km/h
    punt 2:  DAHLEMER BINZ       @ 13:11:00 UTC,  1535 m :  188.6 km  116.5 km/h
    punt 3:  HOOGSTRATEN KERK    @ 15:08:27 UTC,  1154 m :  166.5 km   85.1 km/h
    punt 4:  TERRIL WINTERSLAG   @ 16:00:48 UTC,  1034 m :   68.0 km   78.0 km/h
    finish:  ZOERSEL OOSTMALLE   @ 16:54:22 UTC,   421 m :   59.4 km   66.5 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        602.6 km
Duur van de proef:        06:48:26
Gemiddelde snelheid:      88.5 km/h
Start hoogte:             693 m
Hoogte passeren start:    932 m
Hoogte passeren finish:   421 m
Hoogteverlies over proef: 272 m
Totale score afstand:     602.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  171.3 km
Been 1:  143.5 km
Been 2:  122.4 km
Totaal:  437.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:58:10 UTC
    einde: 17:01:21 UTC
    duur:  07:03:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     693 m @ 09:58:10 UTC
    hoog punt:    1766 m @ 13:42:15 UTC
    hoogtewinst:  1073 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:11:12  bearing 110.2°
    Tweede punt: 15:08:34  bearing 18.7°
    Totale hoek: -91.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13957

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs