CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef16-07-2022 -- Tom CONINGS -- 2141,2 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 16/07/2022
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type: LS 8-18 Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8i2
Logger file: 2022-07-16-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:54:53
Duurvlucht : 07:50:27
Vrije vlucht : 604.9 km
Fasttrack : 90.7 kmh
Opgegeven proef: 158.3 km
Driehoek : 181.7 km
Hoogtewinst : 1145.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.254'N 5°22.817'E
tijd: 08:41:24 UTC
alti: -57 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.072'N 5°21.387'E = 312° 2.3 km van vertrek
tijd: 08:45:50 UTC
alti: 579 m
Landingspunt
pos.: 50°58.235'N 5°22.570'E = 263° 0.3 km van vertrek
tijd: 16:36:17 UTC
alti: -69 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:54:53
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.116'N 5°21.662'E @ 08:49:26 UTC, 750 m
punt 1: 51°57.459'N 7°00.947'E @ 10:46:58 UTC, 943 m
punt 2: 51°03.716'N 5°27.588'E @ 12:37:01 UTC, 1403 m
punt 3: 51°41.290'N 6°27.732'E @ 13:45:28 UTC, 1399 m
punt 4: 50°58.476'N 5°37.708'E @ 14:53:14 UTC, 1463 m
punt 5: 51°17.852'N 5°08.352'E @ 15:42:47 UTC, 1211 m
Finish: 50°50.646'N 5°13.977'E @ 16:18:22 UTC, 1194 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 160.5 km 45° @ 81.9 km/h
been 2: 147.0 km 228° @ 80.1 km/h
been 3: 98.6 km 45° @ 86.4 km/h
been 4: 98.4 km 216° @ 87.1 km/h
been 5: 49.6 km 317° @ 60.1 km/h
been 6: 50.9 km 173° @ 85.8 km/h
Afgelegde afstand: 604.9 km
Duur: 07:28:56
Gemiddelde snelheid: 80.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.5 km
Starthoogte: 554.0 m
Finishhoogte: 1194.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -640 m
Totale score afstand: 604.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°14.265'N 5°52.400'E = 49° 45.5 km van vertrek
tijd: 12:12:02 UTC
alti: 1017 m
Finishpunt
pos.: 51°21.596'N 6°00.904'E = 45° 62.0 km van vertrek
tijd: 14:12:02 UTC
alti: 1002 m
Grootste afstand in 2 uur: 181.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 90.7 km/h
Hoogteverlies: 15 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 754.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: STEINFURT 52°08.870'N 7°19.780'E 188.5 km 45°
punt 2: ZEPPEREN 50°49.196'N 5°14.489'E 207.0 km 225°
punt 3: AHAUS 52°03.190'N 7°03.870'E 186.8 km 42°
finish: HASSELT BRUG 50°56.650'N 5°20.350'E 172.0 km 225°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 08:51:01 UTC, 709 m
punt 1: STEINFURT niet gerond
afbreekpunt: 51°57.459'N 7°00.947'E @ 10:46:58 UTC, 943 m : 158.3 km 81.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 158.3 km
Duur van de proef: 01:55:57
Gemiddelde snelheid: 81.9 km/h
Start hoogte: 554 m
Hoogte passeren start: 709 m
Hoogte aan break-punt: 943 m
Hoogteverlies over proef: -389 m
Totale score afstand: 158.3 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 57.0 km
Been 1: 50.9 km
Been 2: 73.8 km
Totaal: 181.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 08:45:50 UTC
einde: 16:36:17 UTC
duur: 07:50:27
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 471 m @ 08:57:44 UTC
hoog punt: 1616 m @ 14:45:25 UTC
hoogtewinst: 1145 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 15:42:48 bearing 45.8°
Tweede punt: 16:18:20 bearing 96.6°
Totale hoek: 50.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11082
| |||||||||||||||||||||