CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-07-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1645,4 punten

Database gegevens:

Datum: 16-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 456.6 km Score: 1645,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Twijfel deze ochtend, of jojo borkenbergen maar dat had ik al wel een (hoop) keer gedaan, of toch iets meer afwijkend. Het werd het afwijkende. Ideaa was rondje rond CTR luik en eindelijk nog eens de Eifel en St Hubert te zien. S morgen was het eerst nog even enkel zaken opruimen van het kamp en na 2 weken vliegen kwam het vliegbedrijf ook iets minder snel op gang. Uiteindelijk rond 12u de lucht in en het was direct goed. Vlot rond Eindhoven en de weg naar Schleiden zag er goed uit maar de basis niet zo heel hoog. Lang geleden dat ik eisweiler nog eens van dichtbij had gezien. Ik hoopte dat met de stijgende grond de basis ook wel naar boven ging gaan, maar niet dus. Op een bepaald moment zat ik rond 1000m keek ik op mijn navigatie en die gaf aan dat Dahlemer-Binz (dat 25km of zo verder lag) op 578m lag. De basis leek verder op ook niet te stijgen. Ik vond het toch wat te laag om over het niet zo landbaar terein daar te vliegen. Even getwijfeld en dan toch beslist om terug te draaien. Plan daarna was om na Venlo been naar oosten en dan later via Hasselt terug naar huis. Het gemiddelde zat nog goed met +85kmu en vanaf venlo naar het oosten werd het eigenlijk beter. Om 16u dan toch maar mijn kar gedraaid met idee dat ik met de voorgenomen route dan rond 19u ging terug zijn. Tot dat ik terug bij Venlo kwam, verder op naar budel helemaal uitgedroogd. Maar geen paniek ik dacht dat het blauw ook wel ging geven. Water er toch maar uit op 900m en niet zo veel later krabel boven Weert, maar er was nog die zonnepanelen veld, en industrie, de heide,... maar niks werkte. En even later, stond ik daar. Al die jaren steeds weg geraakt bij Sanicol en Budel, dus jaar zowel buiten op Sanicol en vandaag dus Budel. Maar toch fijne dag. Bedankt Pieter voor de vlotte ophaling! De poort ging dicht om 19u en we reden buiten om 18u58, perfect timing. Dat was dan toch 1 voordeel van al om 17u30 buiten te staan.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000. Contact Beek voor crossing (aproaved) maar uiteindelijk niet nodig gehad. Bij neiderheim 6101 en 119.110. Contact budel voor landen.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-07-16-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 16-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/07/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-07-16-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:27:56
Duurvlucht     : 05:26:51
Vrije vlucht   :  456.6 km
Fasttrack      :   93.8 kmh
Opgegeven proef:  158.2 km
Driehoek       :  412.2 km
Hoogtewinst    : 1329.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.586'N   4°57.088'E
    tijd: 09:52:18 UTC
    alti: -64 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.827'N   4°58.063'E =  68° 1.2 km van vertrek
    tijd: 09:53:23 UTC
    alti: 420 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.393'N   5°36.256'E = 108° 47.8 km van vertrek
    tijd: 15:20:14 UTC
    alti: -60 m
Afstand take-off tot landing: 47.8
Totale vluchtduur: 05:27:56
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.715'N   4°57.924'E  @ 09:54:41 UTC,   409 m
    punt 1:  51°13.119'N   5°12.362'E  @ 10:15:45 UTC,  1204 m
    punt 2:  51°17.162'N   6°07.179'E  @ 10:56:48 UTC,  1214 m
    punt 3:  50°36.439'N   6°28.668'E  @ 11:42:30 UTC,  1225 m
    punt 4:  51°19.749'N   5°57.197'E  @ 12:57:42 UTC,  1200 m
    punt 5:  51°41.582'N   7°02.271'E  @ 14:01:35 UTC,  1290 m
    Finish:  51°14.900'N   5°35.828'E  @ 15:19:24 UTC,    34 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   27.3 km 142° @  77.7 km/h
    been 2:   64.2 km  83° @  93.9 km/h
    been 3:   79.6 km 161° @ 104.5 km/h
    been 4:   88.4 km 336° @  70.5 km/h
    been 5:   85.5 km  61° @  80.3 km/h
    been 6:  111.7 km 244° @  86.1 km/h
Afgelegde afstand:                   456.6 km
Duur:                                05:24:43
Gemiddelde snelheid:                 84.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 47.8 km
Starthoogte:                         327.0 m
Finishhoogte:                        34.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          293 m
Totale score afstand:                456.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.336'N   4°58.078'E =  39° 1.8 km van vertrek
    tijd:    09:57:26 UTC
    alti:    735 m
Finishpunt
    pos.:    50°45.041'N   6°23.443'E = 125° 123.6 km van vertrek
    tijd:    11:57:26 UTC
    alti:    899 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.8 km/h
Hoogteverlies:             -164 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 466.7 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    punt 1:  REUVER     51°17.039'N   6°04.879'E    78.6 km  99°
    punt 2:  SCHLEIDE   50°31.089'N   6°28.310'E    89.5 km 162°
    punt 3:  LIBRAMON   49°54.779'N   5°21.119'E   104.5 km 230°
    punt 4:  WASSEIGE   50°37.079'N   4°59.589'E    82.5 km 342°
    punt 5:  WINTERSL   50°59.200'N   5°28.699'E    53.4 km  40°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E    58.2 km 323°
    landing: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE A   @ 09:59:45 UTC,   955 m
    punt 1:  REUVER     @ 10:56:16 UTC,  1152 m :   78.6 km   83.4 km/h
    punt 2:  SCHLEIDE   niet gerond
    afbreekpunt: 50°36.439'N   6°28.668'E  @ 11:42:30 UTC, 1225 m : 79.6 km 103.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        158.2 km
Duur van de proef:        01:42:45
Gemiddelde snelheid:      92.4 km/h
Start hoogte:             327 m
Hoogte passeren start:    955 m
Hoogte aan break-punt:    1225 m
Hoogteverlies over proef: -898 m
Totale score afstand:     158.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  138.5 km
Been 1:  126.9 km
Been 2:  146.7 km
Totaal:  412.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:53:23 UTC
    einde: 15:20:14 UTC
    duur:  05:26:51

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     327 m @ 09:54:05 UTC
    hoog punt:    1656 m @ 14:21:14 UTC
    hoogtewinst:  1329 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:54:39  bearing 30.4°
    Tweede punt: 11:42:32  bearing 102.4°
    Totale hoek: 72.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7514

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs