01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-07-2022 -- Stephane VANDER VEKEN -- 1083,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: In de "Parc National des Ecrins" ben ik op twee punten buiten de 1 km brede "corridor" moeten gaan om veiligheidsredenen: 1 x om rechtsomkeert te maken, de andere omdat ik het niet zag zitten om veilig terug te keren zoals ik gekomen was. Ik heb de zone verlaten volgens wat mij de kortste weg leek. Dergelijke gevallen zijn voorzien en toegelaten volgens de overeenkomst tussen zweefvliegers en het park: (« Pour des raisons de sécurité et en cas de conditions aérologiques anormales, si un pilote est amené à voler en dehors des cheminements identifiés, il doit pouvoir justifier de son écart. »). Zie ook kaarten in http://www.ecrins-parcnational.fr/sites/ecrins-parcnational.com/files/page/9253/13-04-112ardirvolvoile.pdf Het was overigens mijn eerste poging om de “Voie Royale” te bevliegen.
IGC File gegevens: 300 Geen declaratie van opgegeven proef Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 21/07/2022 Piloot: STEPHANE VANDER VEKEN Zweefvliegtuig: D-KFDR Toestel type: DISCUS2CT Klasse: 18M Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 2nn Logger file: 2022-07-21-LXV-2NN-01.IGC Motor detectie: ENL + MOP MOP sensor: ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:42:22 Duurvlucht : 03:41:47 Vrije vlucht : 306.0 km Fasttrack : 100.9 kmh Driehoek : 187.6 km Hoogtewinst : 2708.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFZZ La Motte du Caire BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 44°19.698'N 6°01.904'E tijd: 10:44:18 UTC alti: 600 m Ontkoppelpunt pos.: 44°19.144'N 6°01.973'E = 175° 1.0 km van vertrek tijd: 10:44:53 UTC alti: 967 m Landingspunt pos.: 44°19.562'N 6°01.874'E = 189° 0.3 km van vertrek tijd: 14:26:40 UTC alti: 613 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 03:42:22 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 44°18.974'N 6°01.934'E @ 10:46:33 UTC, 1035 m punt 1: 44°23.290'N 6°23.115'E @ 11:29:28 UTC, 3251 m punt 2: 44°50.153'N 6°19.774'E @ 12:00:17 UTC, 3205 m punt 3: 44°43.253'N 6°31.492'E @ 12:10:15 UTC, 3030 m punt 4: 43°48.073'N 6°14.901'E @ 13:15:09 UTC, 2970 m punt 5: 44°22.239'N 6°25.718'E @ 14:02:22 UTC, 3039 m Finish: 44°21.860'N 5°57.644'E @ 14:17:56 UTC, 1682 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 29.3 km 74° @ 40.9 km/h been 2: 49.9 km 355° @ 97.2 km/h been 3: 20.1 km 130° @ 120.7 km/h been 4: 104.5 km 192° @ 96.7 km/h been 5: 64.9 km 13° @ 82.5 km/h been 6: 37.3 km 269° @ 143.8 km/h Afgelegde afstand: 306.0 km Duur: 03:31:23 Gemiddelde snelheid: 86.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.9 km Starthoogte: 959.0 m Finishhoogte: 1682.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -723 m Totale score afstand: 306.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 44°18.314'N 6°12.813'E = 100° 14.7 km van vertrek tijd: 11:19:48 UTC alti: 2943 m Finishpunt pos.: 43°53.748'N 6°16.631'E = 158° 51.9 km van vertrek tijd: 13:19:48 UTC alti: 2656 m Grootste afstand in 2 uur: 201.8 km Beste snelheid in 2 uur: 100.9 km/h Hoogteverlies: 287 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Geen proef opgegeven DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 82.5 km Been 1: 52.5 km Been 2: 52.5 km Totaal: 187.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:44:53 UTC einde: 14:26:40 UTC duur: 03:41:47 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 959 m @ 10:44:58 UTC hoog punt: 3667 m @ 13:48:08 UTC hoogtewinst: 2708 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5430 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||