CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-07-2022 -- Michiel VAN DEN BORNE & RAF TRYSSESOONE -- 1684,6 punten

Database gegevens:

Datum: 22-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus T Immatriculatie: D-KFND
Handicapfactor: 112 Klasse: Motor
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 471.7 km Score: 1684,6 pt
Vertrekpunt: EDPA (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: RAF TRYSSESOONE
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-22-LXV-L16-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/07/2022
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-KFND
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: l16
Logger file:    2022-07-22-LXV-L16-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:38:20
Duurvlucht     : 05:11:42
Vrije vlucht   :  471.7 km
Fasttrack      :  111.7 kmh
Hoogtewinst    : 1498.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDPA  Aalen Heidenheim        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°46.626'N  10°15.488'E
    tijd: 10:49:33 UTC
    alti: 513 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°46.113'N  10°18.020'E = 107° 3.2 km van vertrek
    tijd: 10:55:20 UTC
    alti: 922 m
Landingspunt 
    pos.: 48°46.598'N  10°15.904'E =  96° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:27:53 UTC
    alti: 532 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:38:20
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°47.743'N  10°08.344'E  @ 11:19:56 UTC,  1856 m
    punt 1:  48°49.389'N  10°41.139'E  @ 11:43:15 UTC,  1482 m
    punt 2:  48°58.933'N  10°57.672'E  @ 11:58:51 UTC,  1657 m
    punt 3:  49°23.699'N  12°51.606'E  @ 13:16:54 UTC,  1666 m
    punt 4:  49°04.379'N  12°20.364'E  @ 13:48:48 UTC,  1596 m
    punt 5:  48°44.328'N   9°57.088'E  @ 16:14:04 UTC,  1719 m
    Finish:  48°46.312'N  10°19.463'E  @ 16:24:14 UTC,   922 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   40.3 km  85° @ 103.6 km/h
    been 2:   26.9 km  49° @ 103.3 km/h
    been 3:  145.8 km  71° @ 112.1 km/h
    been 4:   52.2 km 227° @  98.1 km/h
    been 5:  178.9 km 259° @  73.9 km/h
    been 6:   27.7 km  82° @ 163.3 km/h
Afgelegde afstand:                   471.7 km
Duur:                                05:04:18
Gemiddelde snelheid:                 93.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.9 km
Starthoogte:                         1778.0 m
Finishhoogte:                        922.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          856 m
Totale score afstand:                471.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°59.050'N  10°59.081'E =  66° 58.1 km van vertrek
    tijd:    12:01:57 UTC
    alti:    2133 m
Finishpunt
    pos.:    49°03.549'N  11°58.192'E =  75° 129.3 km van vertrek
    tijd:    14:01:57 UTC
    alti:    851 m
Grootste afstand in 2 uur: 223.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   111.7 km/h
Hoogteverlies:             1282 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 618.8 km  GELDIG
    vertrek:           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   AALEN    48°46.733'N  10°16.133'E
    punt 1:  INGELF   49°19.300'N   9°39.917'E    74.8 km 324°
    punt 2:  BDKOEN   50°17.233'N  10°25.183'E   120.3 km  26°
    punt 3:  LOEGAU   48°59.992'N   9°05.005'E   172.7 km 214°
    punt 4:  KITZIN   49°44.390'N  10°12.130'E   115.6 km  44°
    punt 5:  INGELF   49°19.300'N   9°39.917'E    60.6 km 220°
    finish:  AALEN    48°46.733'N  10°16.133'E    74.8 km 144°
    landing:           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   AALEN    @ 15:55:45 UTC,  1764 m
    punt 1:  INGELF   niet gerond
    afbreekpunt: 48°44.438'N   9°57.243'E  @ 16:13:56 UTC, 1718 m : 6.8 km 22.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        6.8 km
Duur van de proef:        00:18:11
Gemiddelde snelheid:      22.4 km/h
Start hoogte:             833 m
Hoogte passeren start:    1764 m
Hoogte aan break-punt:    1718 m
Hoogteverlies over proef: -885 m
Totale score afstand:     6.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   27.5 km
Been 1:   43.1 km
Been 2:   27.5 km
Totaal:   98.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:16:11 UTC
    einde: 16:27:53 UTC
    duur:  05:11:42

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     833 m @ 14:01:44 UTC
    hoog punt:    2331 m @ 14:45:48 UTC
    hoogtewinst:  1498 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11624

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs