CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-07-2022 -- Rik VANDEN BOER & PAUL VANDEN BOER -- 1130,6 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 23/07/2022
Piloot: RIK VANDEN BOER
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2022-07-23-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:53:34
Duurvlucht : 04:50:18
Vrije vlucht : 319.4 km
Fasttrack : 78.1 kmh
Driehoek : 291.0 km
Hoogtewinst : 1316.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.233'N 5°22.061'E
tijd: 10:02:35 UTC
alti: -12 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.232'N 5°22.898'E = 90° 1.0 km van vertrek
tijd: 10:03:11 UTC
alti: 320 m
Landingspunt
pos.: 50°58.242'N 5°22.661'E = 89° 0.7 km van vertrek
tijd: 14:56:09 UTC
alti: -6 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:53:34
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°56.924'N 5°22.325'E @ 10:25:33 UTC, 768 m
punt 1: 51°13.786'N 5°20.465'E @ 10:59:27 UTC, 870 m
punt 2: 51°31.040'N 4°54.733'E @ 11:33:25 UTC, 734 m
punt 3: 51°52.944'N 5°25.662'E @ 12:12:31 UTC, 751 m
punt 4: 51°40.681'N 6°23.091'E @ 13:22:44 UTC, 1334 m
punt 5: 51°29.708'N 6°20.892'E @ 13:35:36 UTC, 1143 m
Finish: 50°51.614'N 5°20.274'E @ 14:49:40 UTC, 727 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 31.3 km 356° @ 55.5 km/h
been 2: 43.8 km 317° @ 77.3 km/h
been 3: 54.0 km 41° @ 82.9 km/h
been 4: 69.9 km 109° @ 59.7 km/h
been 5: 20.5 km 187° @ 95.6 km/h
been 6: 99.9 km 225° @ 80.9 km/h
Afgelegde afstand: 319.4 km
Duur: 04:24:07
Gemiddelde snelheid: 72.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.4 km
Starthoogte: 277.0 m
Finishhoogte: 727.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -450 m
Totale score afstand: 319.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°04.114'N 5°20.312'E = 349° 11.1 km van vertrek
tijd: 10:44:42 UTC
alti: 951 m
Finishpunt
pos.: 51°45.846'N 5°59.017'E = 26° 98.2 km van vertrek
tijd: 12:44:42 UTC
alti: 712 m
Grootste afstand in 2 uur: 156.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 78.1 km/h
Hoogteverlies: 239 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 413.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: REUVER 51°17.040'N 6°04.880'E 60.5 km 54°
punt 2: NURBURGRING 50°20.530'N 6°55.780'E 120.6 km 150°
punt 3: ST. HUBERT-PRIV 50°02.150'N 5°24.270'E 114.1 km 253°
punt 4: WASSEIGES 50°37.079'N 4°59.589'E 71.1 km 336°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 47.5 km 34°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:27:13 UTC, 746 m
punt 1: REUVER @ 12:18:08 UTC, 871 m : 60.5 km 32.7 km/h
punt 2: NURBURGRING niet gerond
afbreekpunt: 51°52.093'N 5°28.813'E @ 12:18:08 UTC, 871 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 60.5 km
Duur van de proef: 01:50:55
Gemiddelde snelheid: 32.7 km/h
Start hoogte: 277 m
Hoogte passeren start: 746 m
Hoogte aan break-punt: 871 m
Hoogteverlies over proef: -594 m
Totale score afstand: 60.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 94.4 km
Been 1: 115.1 km
Been 2: 81.5 km
Totaal: 291.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:05:51 UTC
einde: 14:56:09 UTC
duur: 04:50:18
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 277 m @ 10:11:51 UTC
hoog punt: 1593 m @ 14:33:40 UTC
hoogtewinst: 1316 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:33:29 bearing 23.3°
Tweede punt: 14:49:36 bearing 94.1°
Totale hoek: 70.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6220
| |||||||||||||||||||||