CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-07-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1498,0 punten

Database gegevens:

Datum: 25-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 415.7 km Score: 1498,0 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Gisteren te laat vertrokken, vandaag dus plan vroeger weg te zijn EN om water mee te nemen. Ze voorspelde best ok weer maar tegen 16u zou het gaan overontwikkelen met regen en onweer. De pret niet laten bederven en toch maar in piste. Initieel kwam de breeze maar laat op gang waardoor er op barcelo relatief laat werd gestart. Ik stond derde in de rij en was rond 12u30 weg. De basis was opnieuw lekker hoog +4000m en vandaag toch al iets frisser op die hoogte maar nog altijd warm. Bij Col d'izoard kwam in Dennis tegen in zijn ASG29 en toch maar een fotos van genomen ;). De 29 volgen ging toch niet echt met de LS6, zou dus wel een mooie vervanger zijn ;). Aan plampinte 4500m gepakt volgens mij nog nooit zo hoog daar gehad. Dan maar verder op weg en een stuk je noord van Solleire geweest waar ik voorheen nog niet was geweest. Op zich zag de rest van de Morienne er nog ok uit maar ik had schrik voor de overontwkikkeling en dus na point ronce toch maar mijn kar gekeerd. Terug bij Briancon begon de zon sterk af te nemen door de overontwikkeling, maar er zag nog wel stijgen. Vervolgens tot aan de Vameuse met idee nog wat te jojo'en en het weer op de volgens. Eens terug bij Col de Vars zat het richting St Crepin helemaal dicht. Op de radio begonnen ze ook te zeggen om op te passen en lokaal te blijven. De grote afstand zat er toch niet in dus maar gaan landen. Uiteindelijk is het beginnen regenen rond 19u20 dus er was nog marge genoeg.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-07-25-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 25-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/07/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-07-25-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:30:43
Duurvlucht     : 04:23:15
Vrije vlucht   :  415.7 km
Fasttrack      :  124.6 kmh
Driehoek       :  189.5 km
Hoogtewinst    : 2485.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.826'E
    tijd: 10:46:37 UTC
    alti: 1074 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.763'N   6°38.897'E =  44° 4.0 km van vertrek
    tijd: 10:54:05 UTC
    alti: 1945 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.226'N   6°36.628'E = 276° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:17:20 UTC
    alti: 1098 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:30:43
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°24.646'N   6°38.943'E  @ 10:54:15 UTC,  1964 m
    punt 1:  45°17.867'N   6°47.091'E  @ 12:23:42 UTC,  4317 m
    punt 2:  44°30.023'N   6°51.535'E  @ 13:18:20 UTC,  3289 m
    punt 3:  44°10.563'N   6°07.795'E  @ 13:52:29 UTC,  3193 m
    punt 4:  44°37.922'N   6°55.343'E  @ 14:37:26 UTC,  3940 m
    punt 5:  44°23.236'N   6°22.176'E  @ 15:02:22 UTC,  2903 m
    Finish:  44°21.091'N   6°42.034'E  @ 15:10:21 UTC,  2239 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   99.2 km   6° @  66.5 km/h
    been 2:   88.8 km 176° @  97.5 km/h
    been 3:   68.4 km 238° @ 120.2 km/h
    been 4:   80.9 km  51° @ 108.0 km/h
    been 5:   51.7 km 238° @ 124.4 km/h
    been 6:   26.7 km  98° @ 200.5 km/h
Afgelegde afstand:                   415.7 km
Duur:                                04:16:06
Gemiddelde snelheid:                 97.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.0 km
Starthoogte:                         1945.0 m
Finishhoogte:                        2239.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -294 m
Totale score afstand:                415.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°36.229'N   6°47.854'E =  31° 28.2 km van vertrek
    tijd:    13:13:48 UTC
    alti:    3445 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.844'N   6°36.561'E = 343° 1.2 km van vertrek
    tijd:    15:13:48 UTC
    alti:    1615 m
Grootste afstand in 2 uur: 249.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   124.6 km/h
Hoogteverlies:             1830 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 466.7 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    punt 1:  REUVER     51°17.039'N   6°04.879'E    78.6 km  99°
    punt 2:  SCHLEIDE   50°31.089'N   6°28.310'E    89.5 km 162°
    punt 3:  LIBRAMON   49°54.779'N   5°21.119'E   104.5 km 230°
    punt 4:  WASSEIGE   50°37.079'N   4°59.589'E    82.5 km 342°
    punt 5:  WINTERSL   50°59.200'N   5°28.699'E    53.4 km  40°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E    58.2 km 323°
    landing: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1945 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   53.1 km
Been 1:   53.1 km
Been 2:   83.4 km
Totaal:  189.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:54:05 UTC
    einde: 15:17:20 UTC
    duur:  04:23:15

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1945 m @ 10:54:05 UTC
    hoog punt:    4430 m @ 12:09:46 UTC
    hoogtewinst:  2485 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6431

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs