CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-07-2022 -- Johan VANHOYLAND -- 565,6 punten

Database gegevens:

Datum: 25-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus bT WL Immatriculatie: D-KDOS
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Johan VANHOYLAND Club: KVDW
Afstand: 152.7 km Score: 565,6 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vlucht moeten inkorten ten gevolge van bosbrand bij Tsjechisch/Duitse grens.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Para drop Nardt EDAT 2 keer gecontacteerd op 120.390 zonder antwoord. TMZ-EDDC transponder op 4410 ingesteld en uitgeluisterd op 125.875

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-25-NAV-93D-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 25-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/07/2022
Piloot:         JOHAN VANHOYLAND
Zweefvliegtuig: D-KDOS
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 93d
Logger file:    2022-07-25-NAV-93D-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:30:04
Duurvlucht     : 02:23:40
Vrije vlucht   :  152.7 km
Fasttrack      :   75.1 kmh
Opgegeven proef:  132.3 km
Hoogtewinst    : 1784.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 51°16.391'N  14°29.973'E
    tijd: 11:23:48 UTC
    alti: 150 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°17.355'N  14°32.388'E =  57° 3.3 km van vertrek
    tijd: 11:27:21 UTC
    alti: 749 m
Landingspunt 
    pos.: 51°16.360'N  14°30.749'E =  94° 0.9 km van vertrek
    tijd: 13:53:52 UTC
    alti: 164 m
Afstand take-off tot landing: 0.9
Totale vluchtduur: 02:30:04
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°16.144'N  14°31.651'E  @ 11:46:33 UTC,  1496 m
    punt 1:  51°34.745'N  14°10.290'E  @ 12:19:38 UTC,  1209 m
    punt 2:  51°44.027'N  14°20.872'E  @ 12:43:43 UTC,  2443 m
    punt 3:  51°42.098'N  13°57.742'E  @ 13:05:47 UTC,  2399 m
    punt 4:  51°29.857'N  14°09.801'E  @ 13:21:57 UTC,  1706 m
    Finish:  51°16.683'N  14°32.112'E  @ 13:48:45 UTC,   623 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   42.5 km 325° @  77.0 km/h
    been 2:   21.1 km  35° @  52.6 km/h
    been 3:   26.9 km 262° @  73.1 km/h
    been 4:   26.6 km 148° @  98.8 km/h
    been 5:   35.6 km 133° @  79.7 km/h
Afgelegde afstand:                   152.7 km
Duur:                                02:02:12
Gemiddelde snelheid:                 75.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Starthoogte:                         680.0 m
Finishhoogte:                        623.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          57 m
Totale score afstand:                152.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°17.469'N  14°30.126'E =   5° 2.0 km van vertrek
    tijd:    11:49:05 UTC
    alti:    1500 m
Finishpunt
    pos.:    51°16.912'N  14°31.821'E =  66° 2.4 km van vertrek
    tijd:    13:49:05 UTC
    alti:    599 m
Grootste afstand in 2 uur: 150.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    75.1 km/h
Hoogteverlies:             901 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 225.3 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KLIX          51°16.283'N  14°30.333'E
    punt 1:  085COTTBUS    51°43.017'N  14°20.750'E    50.8 km 347°
    punt 2:  BRONKOW       51°40.383'N  13°57.600'E    27.1 km 260°
    punt 3:  332OPPACH     51°03.233'N  14°30.417'E    78.7 km 151°
    punt 4:  153GOERLITZ   51°11.883'N  14°57.783'E    35.7 km  63°
    finish:  KLIX          51°16.283'N  14°30.333'E    33.0 km 285°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KLIX          @ 11:47:15 UTC,  1477 m
    punt 1:  085COTTBUS    @ 12:42:04 UTC,  2241 m :   50.8 km   55.6 km/h
    punt 2:  BRONKOW       @ 13:07:47 UTC,  2366 m :   27.1 km   63.3 km/h
    punt 3:  332OPPACH     niet gerond
    afbreekpunt: 51°16.360'N  14°30.749'E  @ 13:53:52 UTC, 164 m : 54.4 km 70.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        132.3 km
Duur van de proef:        02:06:37
Gemiddelde snelheid:      62.7 km/h
Start hoogte:             680 m
Hoogte passeren start:    1477 m
Hoogte aan break-punt:    164 m
Hoogteverlies over proef: 516 m
Totale score afstand:     132.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   27.8 km
Been 1:   37.3 km
Been 2:   34.1 km
Totaal:   99.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:30:12 UTC
    einde: 13:53:52 UTC
    duur:  02:23:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     680 m @ 11:32:07 UTC
    hoog punt:    2464 m @ 12:44:01 UTC
    hoogtewinst:  1784 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4617

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs