CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-07-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1298,7 punten

Database gegevens:

Datum: 26-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 360.4 km Score: 1298,7 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Morgen normaal niet vliegen wegens afspraak bij de garage voor de auto en het weer dat nog wat minder gaat zijn, dus vandaag maar van profiteren. In de piste was er niet zo veel animo en na 2 duo's was ik de derde die weg was. Ondanks dat de start na 12u was was het toch nog lange sleep, mmm wat gaat dat geven. Op zich geraakt ik wel relatief vlot boven de kam van de grant berard maar daar vond ik het stijgen niet bij hat afvliegen van heel de riggel inclusief tete sigured. Gevolg, ik vertrouwde het allemaal niet zo goed. In de verte (ooste) begonnen de Cu hoog te staan, maar daartussen was bij puut blauw. Eindelijk toch maar beslist, nadat ik wat hoogte kon vinden, om voorzichting te vertrekken. Wonderwel ging het plots vrij hoog en had ik sinds het eerst echt mooi zicht op de Mt Viso, een berg die ik van ver al wel had gezien maar nooit zo dicht bij. Vandaar stond er duidelijk een confluence naar het noorden maar wel vrij oost. Opnieuw iets nieuws voor mij, zo ver oost richting het noorden. Het ging me vanaf dan al lang om de uitzichten en het genieten van het vliegen. Ik hoorde wel mensen in de Morienne maar ik vertrouwd het toch niet zo goed. Er zal wel veel meer in hebben gezeten maar ik ben maar over gegaan in rondfladder modus. Dus toch maar niet de sprong naar de Morienne gemaakt en opnieuw de confluence afgevlogen. Dit verlof was ik nog niet aan Guiaumme en tete lucy en consoorten geweest dus dat was de volgende tussenstop. Ook het parcour deed ik nog niet dit jaar dus dat ook maar eens afgevlogen en dat werkte gooed! Tevrede dat ik nieuw stuk had gedaan maar de zin om te fietsen werd ook groeter duus vrij vroeg rond 17u geland om dan maar Col D'allos met de fiets te doen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt buiten stukje van val royal

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-07-26-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 26-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/07/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-07-26-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:37:22
Duurvlucht     : 04:28:42
Vrije vlucht   :  360.4 km
Fasttrack      :  111.7 kmh
Opgegeven proef:  168.6 km
Driehoek       :  196.7 km
Hoogtewinst    : 2001.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.827'E
    tijd: 10:31:50 UTC
    alti: 1110 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.995'N   6°41.007'E =  59° 6.4 km van vertrek
    tijd: 10:40:30 UTC
    alti: 2222 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.223'N   6°36.628'E = 274° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:09:12 UTC
    alti: 1131 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:37:22
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.998'N   6°29.671'E  @ 10:56:17 UTC,  2954 m
    punt 1:  44°41.178'N   7°03.656'E  @ 11:56:53 UTC,  3799 m
    punt 2:  44°59.663'N   6°44.315'E  @ 12:24:15 UTC,  3954 m
    punt 3:  44°41.320'N   7°00.281'E  @ 12:45:24 UTC,  3898 m
    punt 4:  44°43.338'N   6°23.707'E  @ 13:14:10 UTC,  3017 m
    punt 5:  43°52.899'N   6°14.363'E  @ 14:04:04 UTC,  2147 m
    Finish:  44°30.041'N   6°49.125'E  @ 14:56:17 UTC,  2976 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   52.1 km  59° @  51.6 km/h
    been 2:   42.7 km 324° @  93.6 km/h
    been 3:   40.0 km 148° @ 113.4 km/h
    been 4:   48.5 km 275° @ 101.1 km/h
    been 5:   94.2 km 188° @ 113.3 km/h
    been 6:   82.9 km  34° @  95.3 km/h
Afgelegde afstand:                   360.4 km
Duur:                                04:00:00
Gemiddelde snelheid:                 90.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 20.6 km
Starthoogte:                         2220.0 m
Finishhoogte:                        2976.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -756 m
Totale score afstand:                360.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°51.332'N   6°51.828'E =  21° 55.7 km van vertrek
    tijd:    12:37:12 UTC
    alti:    4109 m
Finishpunt
    pos.:    44°22.362'N   6°31.358'E = 258° 7.4 km van vertrek
    tijd:    14:37:13 UTC
    alti:    2387 m
Grootste afstand in 2 uur: 223.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   111.7 km/h
Hoogteverlies:             1722 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 460.6 km  GELDIG
    vertrek: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    start:   GRD BERA   44°26.950'N   6°39.599'E
    punt 1:  JANUS      44°54.582'N   6°42.517'E    51.3 km   4°
    punt 2:  PUIMOISS   43°52.132'N   6°09.783'E   123.6 km 201°
    punt 3:  JANUS      44°54.582'N   6°42.517'E   123.6 km  20°
    punt 4:  CHEVAL B   44°07.482'N   6°25.599'E    90.1 km 194°
    punt 5:  MORGON     44°29.499'N   6°23.916'E    40.8 km 357°
    finish:  MTG L'AL   44°21.166'N   6°44.367'E    31.2 km 120°
    landing: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GRD BERA   @ 11:24:30 UTC,  3409 m
    punt 1:  JANUS      @ 12:23:30 UTC,  3895 m :   51.3 km   52.2 km/h
    punt 2:  PUIMOISS   niet gerond
    afbreekpunt: 43°52.924'N   6°14.337'E  @ 14:04:06 UTC, 2142 m : 117.3 km 69.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        168.6 km
Duur van de proef:        02:39:36
Gemiddelde snelheid:      63.4 km/h
Start hoogte:             2220 m
Hoogte passeren start:    3409 m
Hoogte aan break-punt:    2142 m
Hoogteverlies over proef: 78 m
Totale score afstand:     168.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.1 km
Been 1:   55.1 km
Been 2:   86.5 km
Totaal:  196.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:40:30 UTC
    einde: 15:09:12 UTC
    duur:  04:28:42

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2220 m @ 10:40:48 UTC
    hoog punt:    4221 m @ 12:16:01 UTC
    hoogtewinst:  2001 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6135

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs