CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-07-2022 -- Bernard BOTMAN -- 945,2 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/07/2022
Piloot: BERNARD BOTMAN
Zweefvliegtuig: D-1449
Toestel type: LS 4 Klasse: CLUB
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: q3c
Logger file: 2022-07-28-LXV-Q3C-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:08:27
Duurvlucht : 03:05:00
Vrije vlucht : 209.9 km
Fasttrack : 101.5 kmh
Hoogtewinst : 1534.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LFPU Moret BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 48°20.341'N 2°47.626'E
tijd: 12:11:36 UTC
alti: 61 m
Ontkoppelpunt
pos.: 48°21.378'N 2°47.598'E = 359° 1.9 km van vertrek
tijd: 12:15:03 UTC
alti: 679 m
Landingspunt
pos.: 48°20.508'N 2°48.018'E = 57° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:20:03 UTC
alti: 66 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:08:27
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 48°22.288'N 2°56.039'E @ 13:00:08 UTC, 1403 m
punt 1: 48°15.556'N 2°32.649'E @ 13:40:49 UTC, 1800 m
punt 2: 48°14.392'N 2°16.532'E @ 13:50:48 UTC, 1730 m
punt 3: 48°17.887'N 2°51.715'E @ 14:11:48 UTC, 1196 m
punt 4: 48°13.631'N 3°13.974'E @ 14:34:48 UTC, 1924 m
punt 5: 48°15.595'N 2°27.058'E @ 15:07:46 UTC, 1345 m
Finish: 48°20.508'N 2°48.018'E @ 15:20:03 UTC, 66 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 31.5 km 247° @ 46.4 km/h
been 2: 20.1 km 264° @ 120.6 km/h
been 3: 44.0 km 81° @ 125.7 km/h
been 4: 28.7 km 106° @ 74.7 km/h
been 5: 58.2 km 274° @ 105.9 km/h
been 6: 27.5 km 70° @ 134.2 km/h
Afgelegde afstand: 209.9 km
Duur: 02:19:55
Gemiddelde snelheid: 90.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 444.0 m
Finishhoogte: 66.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 378 m
Totale score afstand: 209.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 48°19.288'N 2°52.165'E = 109° 5.9 km van vertrek
tijd: 13:19:39 UTC
alti: 1693 m
Finishpunt
pos.: 48°20.347'N 2°47.638'E = 53° 0.0 km van vertrek
tijd: 15:19:39 UTC
alti: 79 m
Grootste afstand in 2 uur: 202.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 101.5 km/h
Hoogteverlies: 1614 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 183.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: DEPARTCLUB 48°20.000'N 2°51.000'E
punt 1: PITHIVIERS 48°09.417'N 2°11.700'E 52.5 km 248°
punt 2: VOULX 48°16.850'N 2°58.150'E 59.2 km 76°
punt 3: MALESHERBES 48°17.567'N 2°24.117'E 42.1 km 272°
finish: MORET-EPISY 48°20.400'N 2°47.783'E 29.7 km 80°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: DEPARTCLUB @ 13:02:59 UTC, 1158 m
punt 1: PITHIVIERS niet gerond
afbreekpunt: 48°14.341'N 2°16.574'E @ 13:50:51 UTC, 1727 m : 41.5 km 52.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 41.5 km
Duur van de proef: 00:47:52
Gemiddelde snelheid: 52.0 km/h
Start hoogte: 444 m
Hoogte passeren start: 1158 m
Hoogte aan break-punt: 1727 m
Hoogteverlies over proef: -1283 m
Totale score afstand: 41.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 24.6 km
Been 1: 38.6 km
Been 2: 24.6 km
Totaal: 87.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:15:03 UTC
einde: 15:20:03 UTC
duur: 03:05:00
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 444 m @ 12:18:05 UTC
hoog punt: 1978 m @ 13:59:38 UTC
hoogtewinst: 1534 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4892
| |||||||||||||||||||||