CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2022 -- Geert DE PALMENAER -- 1468,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 422.3 km Score: 1468,9 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Door lokale afscherming pas om 14u kunnen starten. Om 19u nog mooi stijgen dat 500 mogelijk maakte maar kon jammer genoeg de dag niet uitvliegen. Ventus moest voor 19:30u in remorque steken. Boven west vlaanderen prachtige condities. Richting Charleville uitdrogend. Wel mooie basis van 2400m in de buurt van Montcornet. Richting St Quentin ging was het blauw. Feestje werd wat beperkt doordat we boven Belgie naar omlaag moesten. Wel gezorgd dat ik pas na aktivatie van G1 terug was.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Vertrek EBGG sect 1 - bij terugkeer sect 1+2 Terugkeer BEL G1 aktief 17:00 Mil niet meer aktief (Florennes)

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-29-LXN-THX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/07/2022
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-3510
Toestel type:   TWIN ASTIR II    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation  s/n: thx
Logger file:    2022-07-29-LXN-THX-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:47:58
Duurvlucht     : 04:47:24
Vrije vlucht   :  422.3 km
Fasttrack      :  100.1 kmh
Driehoek       :  208.3 km
Hoogtewinst    : 1976.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.028'N   3°51.563'E
    tijd: 11:56:16 UTC
    alti: -26 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.492'N   3°51.981'E =  30° 1.0 km van vertrek
    tijd: 11:56:50 UTC
    alti: 349 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.237'N   3°51.794'E =  35° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:44:14 UTC
    alti: -28 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:47:58
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.492'N   3°51.981'E  @ 11:56:50 UTC,   349 m
    punt 1:  51°04.243'N   3°12.229'E  @ 13:00:56 UTC,  1181 m
    punt 2:  49°43.231'N   4°08.373'E  @ 14:39:57 UTC,  2003 m
    punt 3:  49°49.228'N   3°33.227'E  @ 15:07:50 UTC,  1895 m
    punt 4:  50°04.892'N   4°07.769'E  @ 15:38:07 UTC,  1716 m
    punt 5:  50°41.847'N   3°31.564'E  @ 16:33:39 UTC,  1084 m
    Finish:  50°45.579'N   3°51.953'E  @ 16:42:05 UTC,   122 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   58.1 km 307° @  54.4 km/h
    been 2:  164.3 km 156° @  99.5 km/h
    been 3:   43.6 km 285° @  93.9 km/h
    been 4:   50.5 km  55° @ 100.1 km/h
    been 5:   80.8 km 328° @  87.3 km/h
    been 6:   25.0 km  74° @ 177.7 km/h
Afgelegde afstand:                   422.3 km
Duur:                                04:45:15
Gemiddelde snelheid:                 88.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         349.0 m
Finishhoogte:                        122.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          227 m
Totale score afstand:                422.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°54.314'N   3°19.109'E = 295° 41.8 km van vertrek
    tijd:    12:45:54 UTC
    alti:    1060 m
Finishpunt
    pos.:    49°49.455'N   3°59.345'E = 175° 103.4 km van vertrek
    tijd:    14:45:54 UTC
    alti:    1457 m
Grootste afstand in 2 uur: 200.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.1 km/h
Hoogteverlies:             -397 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 174.6 km  GELDIG
    vertrek: SAINT-HUBER   50°02.216'N   5°24.250'E
    start:   ST HUBERT     50°02.333'N   5°24.232'E
    punt 1:  FLORENVILLE   49°42.005'N   5°18.644'E    38.3 km 190°
    punt 2:  WILLERZIE     49°59.267'N   4°51.032'E    46.0 km 314°
    punt 3:  BEHEME        49°47.049'N   5°36.250'E    58.7 km 112°
    finish:  SAINT-HUBER   50°02.216'N   5°24.250'E    31.6 km 333°
    landing: SAINT-HUBER   50°02.216'N   5°24.250'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    349 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   58.3 km
Been 1:   58.3 km
Been 2:   91.6 km
Totaal:  208.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:56:50 UTC
    einde: 16:44:14 UTC
    duur:  04:47:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     281 m @ 11:58:45 UTC
    hoog punt:    2257 m @ 15:04:41 UTC
    hoogtewinst:  1976 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:00:52  bearing 282.4°
    Tweede punt: 14:39:59  bearing 190.7°
    Totale hoek: -91.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11196

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs