CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-07-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 2753,2 punten

Database gegevens:

Datum: 31-07-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 611.2 km Score: 2753,2 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een vlucht die (binnen mijn referentieframe) in de boeken gaat gaan als die met de wereldsave. Gisteren voorspelde ze vandaag beter, vandaag voorspelde ze voor morgen beter, gewoon proberen was het plan. Het opzet was het zelfde en de proef dus ook. Eerst naar het zuiden. Naar mijn gevoel was het echter minder dan gisteren en dus voorzichtig rustig op het gemak het eerste been. Vanaf Barcelonnette belist om de confluene aan de italianse grens proberen te nemen en dus opnieuw voor mijn doen stuk meer oostelijk te vliegen dat wat ik gewoon ben. Dat ging op zich vrij ok. Vandaag leek het in de morienne er beter uit te zien al gaf de tracker aan dat er toch wel wat bakken laag gingen. Aan col d'etache toch maar belist om een poging te doen. Gevolg aan point de ronce toch aan de helling gemoeten om uiteindelijk het stijgen te vinden. Nu we er toch waren ook meer verder proberen te gaan om het keerpunt levana centrale te halen wat op zich nog wel ok ging. De terugweg via de noordkant van de vallei gedaan als afwisseling. Dat ging allemaal goed tot aan rock noire toen ik moest beslissen nu oversteken of toch nog een berg verder. Het werd direct oversteken. Het gevolg was dat ik aan col d'etach net op de graad aan kwam. Er stonden cumulussen aan de Italie kant maar had geen zin om me lokaal van oux te zetten, dus maar belist om lokaal van solleire te blijven (en dus niet over col d'etache te gaan). De terugweg was door zaken en de hoogte werd snel opgesoepeerd. Denken wind, zon,... poging 1 niet succesvol, poging 2 3 en 4 ook niet. Het zal toch niet waar zijn. Solleire is een vliegveld dus qua veiligheid geen probleem maar het is een ophaling van 3 uur rijden enkel... De laatste poging was een graad in de zon en wind met een klein aftekening boven. Gelukkig gaf deze. Maar ik kraaide nog geen victory. Meermaals in zo'n valleien heb je inversielagen waardoor je maar een stuk kan klimmen. 2300m klinkt misschien hoog maar solleire ligt op 1300m en qua opties was er niet veel meer. Eens terug op 3600m wilke ik niet dezelfde meemaken dus nu maar anders gevlogen en de kam gevolgt. Nog even een laag punt (voor mij dan toch) 2700m aan plampinet maar de heling gaf thermiek. Eens terug in de briancon vallei was het weer terug beter en was het het klassieke patroon. Nog een foute keuzen aan puimasson die me wat snelheid kosten. Al bij al heel bij om in Barcelonette te landen. De Morienne het is toch iets speciaal.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Corridors volgens het franse luchtruim aan de ecrins

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-07-31-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 31-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/07/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-07-31-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:25:32
Duurvlucht     : 07:17:48
Vrije vlucht   :  644.6 km
Fasttrack      :  113.6 kmh
Opgegeven proef:  611.2 km
Driehoek       :  202.7 km
Hoogtewinst    : 1785.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.213'N   6°36.822'E
    tijd: 09:51:35 UTC
    alti: 1061 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.830'N   6°42.747'E =  58° 9.2 km van vertrek
    tijd: 09:59:19 UTC
    alti: 2201 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.224'N   6°36.635'E = 275° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:17:07 UTC
    alti: 1088 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:25:32
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.282'N   6°42.740'E  @ 10:05:29 UTC,  2760 m
    punt 1:  44°01.603'N   6°19.166'E  @ 10:40:22 UTC,  2505 m
    punt 2:  45°24.804'N   7°10.385'E  @ 12:48:38 UTC,  3755 m
    punt 3:  43°52.007'N   6°09.705'E  @ 14:55:18 UTC,  2473 m
    punt 4:  44°49.417'N   6°37.733'E  @ 16:04:26 UTC,  2901 m
    punt 5:  44°07.352'N   6°25.573'E  @ 16:43:06 UTC,  2500 m
    Finish:  44°25.253'N   6°41.038'E  @ 17:06:19 UTC,  2221 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   55.4 km 215° @  95.4 km/h
    been 2:  168.3 km  23° @  78.7 km/h
    been 3:  189.7 km 205° @  89.8 km/h
    been 4:  112.7 km  19° @  97.8 km/h
    been 5:   79.6 km 192° @ 123.5 km/h
    been 6:   39.0 km  32° @ 100.8 km/h
Afgelegde afstand:                   644.6 km
Duur:                                07:00:50
Gemiddelde snelheid:                 91.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.8 km
Starthoogte:                         2201.0 m
Finishhoogte:                        2221.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -20 m
Totale score afstand:                644.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    43°52.039'N   6°16.837'E = 205° 63.6 km van vertrek
    tijd:    15:04:29 UTC
    alti:    2700 m
Finishpunt
    pos.:    44°25.357'N   6°39.034'E =  36° 4.9 km van vertrek
    tijd:    17:04:30 UTC
    alti:    2225 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.6 km/h
Hoogteverlies:             475 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 611.2 km  GELDIG
    vertrek: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    start:   BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    punt 1:  COUPE S    44°03.215'N   6°19.716'E    43.5 km 211°
    punt 2:  LEVANNA    45°24.632'N   7°10.317'E   164.9 km  24°
    punt 3:  PUIMOISS   43°52.132'N   6°09.783'E   189.1 km 205°
    punt 4:  PEYRON T   44°46.482'N   6°37.299'E   107.1 km  20°
    punt 5:  CHEVAL B   44°07.482'N   6°25.599'E    73.9 km 192°
    finish:  BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E    32.7 km  26°
    landing: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BARCELON   @ 10:13:40 UTC,  2832 m
    punt 1:  COUPE S    @ 10:39:50 UTC,  2513 m :   43.5 km   99.6 km/h
    punt 2:  LEVANNA    @ 12:48:32 UTC,  3748 m :  164.9 km   76.9 km/h
    punt 3:  PUIMOISS   @ 14:55:18 UTC,  2473 m :  189.1 km   89.5 km/h
    punt 4:  PEYRON T   @ 16:04:58 UTC,  3001 m :  107.1 km   92.2 km/h
    punt 5:  CHEVAL B   @ 16:43:06 UTC,  2500 m :   73.9 km  116.2 km/h
    finish:  BARCELON   @ 17:02:22 UTC,  2395 m :   32.7 km  102.0 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        611.2 km
Duur van de proef:        06:48:42
Gemiddelde snelheid:      89.7 km/h
Start hoogte:             2201 m
Hoogte passeren start:    2832 m
Hoogte passeren finish:   2395 m
Hoogteverlies over proef: -194 m
Totale score afstand:     611.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   56.8 km
Been 1:   89.2 km
Been 2:   56.8 km
Totaal:  202.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:59:19 UTC
    einde: 17:17:07 UTC
    duur:  07:17:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1996 m @ 15:00:49 UTC
    hoog punt:    3781 m @ 16:08:10 UTC
    hoogtewinst:  1785 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15605

	
Jan DIELENS op 01-08-2022 om 09:12
Hoi Dries, het is daar heel mooi op die hoogte ;) https://www.lvzc.be/charronline/2019/proef.php?id=1285

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs