CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-07-2022 -- Jonas RAEYMAEKERS -- 1600,5 punten

Database gegevens:

Datum: 30-07-2022 Type proef: OP
Toestel: ASW 19 Immatriculatie: D-4528
Handicapfactor: 100 Klasse: Standaard
Piloot: Jonas RAEYMAEKERS Club: KAC
Afstand: 320.1 km Score: 1600,5 pt
Vertrekpunt: EDPA (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laatste vliegdag in Aalen, na een aantal dagen het mooie weer te hebben gevolgd, begon het toch te kriebelen om weer een opgegeven proef te vliegen. 300km driehoek FAI, leek me haalbaar. Al snel had ik weer spijt van mijn keuze, daar mijn eerste keerpunt in de buiten zat. Door de buiten even op 400m AGL gekomen maar uiteindelijk weer vertrokken geraakt. Het tweede been windop herinnerde ik me weer dat ik niet kan thermikeren bij windstoten en dat mijn asw19 als een baksteen naar beneden gaat tegen de wind in... Na het tweede keerpung met de laatste cumulus in omstreke hoog genoeg geraakt voor de final glide. Wat een opluchting en vreugde, eindelijk eens een opgegeven proef die gelukt is maar wat een miserie onderweg. Foto's in de weglide link.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

"Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/195559
Igc-file: 2022-07-30-LXV-L19-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 30-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/07/2022
Piloot:         JONAS RAEYMAEKERS
Zweefvliegtuig: D-4528
Toestel type:   ASW 19    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: l19
Logger file:    2022-07-30-LXV-L19-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:23:26
Duurvlucht     : 06:19:18
Vrije vlucht   :  344.4 km
Fasttrack      :   66.3 kmh
Opgegeven proef:  320.1 km
Driehoek       :  121.3 km
Hoogtewinst    : 1549.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDPA  Aalen Heidenheim        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°46.645'N  10°16.309'E
    tijd: 09:50:06 UTC
    alti: 520 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°45.456'N  10°13.977'E = 232° 3.6 km van vertrek
    tijd: 09:54:14 UTC
    alti: 1129 m
Landingspunt 
    pos.: 48°46.609'N  10°15.860'E = 263° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:13:32 UTC
    alti: 514 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:23:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°45.380'N  10°13.810'E  @ 09:54:30 UTC,  1134 m
    punt 1:  48°51.900'N  11°21.337'E  @ 10:54:54 UTC,  1467 m
    punt 2:  49°01.649'N  11°28.497'E  @ 11:23:08 UTC,   881 m
    punt 3:  48°51.592'N  11°22.522'E  @ 12:00:37 UTC,  1850 m
    punt 4:  48°39.371'N  10°06.161'E  @ 14:06:16 UTC,  1412 m
    punt 5:  48°16.665'N   9°40.218'E  @ 15:20:34 UTC,  2082 m
    Finish:  48°46.574'N  10°17.061'E  @ 16:12:35 UTC,   658 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   83.5 km  81° @  83.0 km/h
    been 2:   20.1 km  26° @  42.7 km/h
    been 3:   20.0 km 201° @  32.0 km/h
    been 4:   96.3 km 257° @  46.0 km/h
    been 5:   52.9 km 217° @  42.7 km/h
    been 6:   71.6 km  39° @  82.6 km/h
Afgelegde afstand:                   344.4 km
Duur:                                06:18:05
Gemiddelde snelheid:                 54.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         1129.0 m
Finishhoogte:                        658.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          471 m
Totale score afstand:                344.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°46.436'N  10°16.188'E = 201° 0.4 km van vertrek
    tijd:    10:06:51 UTC
    alti:    1727 m
Finishpunt
    pos.:    48°48.568'N  11°13.788'E =  87° 70.5 km van vertrek
    tijd:    12:06:51 UTC
    alti:    1469 m
Grootste afstand in 2 uur: 132.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    66.3 km/h
Hoogteverlies:             258 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 320.1 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   AALEN HEIDENHEIM   48°46.667'N  10°15.883'E
    punt 1:  BEILNGRIES         49°01.267'N  11°29.083'E    93.5 km  73°
    punt 2:  SCHLECHTENFELD     48°17.083'N   9°40.400'E   156.6 km 239°
    finish:  AALEN HEIDENHEIM   48°46.667'N  10°15.883'E    70.1 km  38°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   AALEN HEIDENHEIM   @ 10:05:58 UTC,  1654 m
    punt 1:  BEILNGRIES         @ 11:14:18 UTC,  1040 m :   93.5 km   82.1 km/h
    punt 2:  SCHLECHTENFELD     @ 15:20:43 UTC,  2078 m :  156.6 km   38.1 km/h
    finish:  AALEN HEIDENHEIM   @ 16:04:26 UTC,  1013 m :   70.1 km   96.2 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        320.1 km
Duur van de proef:        05:58:28
Gemiddelde snelheid:      53.6 km/h
Start hoogte:             1038 m
Hoogte passeren start:    1654 m
Hoogte passeren finish:   1013 m
Hoogteverlies over proef: 25 m
Totale score afstand:     320.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   53.1 km
Been 1:   34.2 km
Been 2:   34.0 km
Totaal:  121.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:54:14 UTC
    einde: 16:13:32 UTC
    duur:  06:19:18

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     856 m @ 11:23:37 UTC
    hoog punt:    2405 m @ 15:48:50 UTC
    hoogtewinst:  1549 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5878

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs