CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-08-2022 -- Koen VANDERPUTTEN & DAAN SPRUYT -- 2935,7 punten

Database gegevens:

Datum: 02-08-2022 Type proef: WW
Toestel: EB 29DR Immatriculatie: D-KFIP
Handicapfactor: 129 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 757.4 km Score: 2935,7 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: DAAN SPRUYT
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-02-LXV-5I7-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-08-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/08/2022
Piloot:         DAAN
Zweefvliegtuig: D-KFIP
Toestel type:   EB 29/28.3M    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 5i7
Logger file:    2022-08-02-LXV-5I7-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     LXV,ON,ACOUSTIC
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:06:38
Duurvlucht     : 06:00:15
Vrije vlucht   :  772.2 km
Fasttrack      :  155.9 kmh
Opgegeven proef:  748.1 km
Driehoek       :  528.8 km
Hoogtewinst    : 1533.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°14.533'N  20°05.669'E
    tijd: 09:46:19 UTC
    alti: 52 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°16.924'N  20°01.058'E = 307° 7.4 km van vertrek
    tijd: 09:52:42 UTC
    alti: 696 m
Landingspunt 
    pos.: 46°14.981'N  20°05.624'E = 356° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:52:57 UTC
    alti: 65 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 06:06:38
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 6.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°16.156'N  20°00.270'E  @ 09:55:41 UTC,   778 m
    punt 1:  47°10.734'N  18°25.451'E  @ 11:32:01 UTC,  1495 m
    punt 2:  46°07.927'N  19°19.906'E  @ 12:22:30 UTC,  1311 m
    punt 3:  46°46.226'N  19°33.577'E  @ 12:53:37 UTC,  1835 m
    punt 4:  46°20.564'N  21°08.042'E  @ 13:46:33 UTC,  1575 m
    punt 5:  47°25.525'N  21°09.243'E  @ 14:46:48 UTC,  1102 m
    Finish:  46°13.772'N  20°05.192'E  @ 15:51:09 UTC,   217 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  157.5 km 311° @  98.1 km/h
    been 2:  135.5 km 149° @ 161.1 km/h
    been 3:   73.1 km  14° @ 140.9 km/h
    been 4:  129.8 km 111° @ 147.1 km/h
    been 5:  120.4 km   1° @ 119.9 km/h
    been 6:  155.9 km 212° @ 145.4 km/h
Afgelegde afstand:                   772.2 km
Duur:                                05:55:28
Gemiddelde snelheid:                 130.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         637.0 m
Finishhoogte:                        217.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          420 m
Totale score afstand:                772.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    47°05.229'N  18°31.050'E = 309° 152.9 km van vertrek
    tijd:    11:27:53 UTC
    alti:    1696 m
Finishpunt
    pos.:    46°26.427'N  20°38.505'E =  62° 47.5 km van vertrek
    tijd:    13:27:53 UTC
    alti:    1272 m
Grootste afstand in 2 uur: 311.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   155.9 km/h
Hoogteverlies:             424 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 754.0 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   190ULLES          46°20.167'N  19°51.067'E
    punt 1:  168SZEKESF        47°11.000'N  18°25.432'E   144.1 km 311°
    punt 2:  235BACSALMAS      46°07.800'N  19°20.167'E   136.3 km 149°
    punt 3:  249START1         46°46.433'N  19°33.567'E    73.6 km  13°
    punt 4:  041DOMBEGHZ       46°20.417'N  21°08.200'E   130.2 km 111°
    punt 5:  125NADUDVAR       47°25.700'N  21°09.550'E   121.0 km   1°
    finish:  001SZATYMAZAP     46°19.517'N  20°03.133'E   148.8 km 215°
    landing: 400FINISHSZEGED   46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   190ULLES          @ 10:10:26 UTC,  1340 m
    punt 1:  168SZEKESF        @ 11:31:58 UTC,  1485 m :  143.6 km  105.7 km/h
    punt 2:  235BACSALMAS      @ 12:22:32 UTC,  1295 m :  135.3 km  160.6 km/h
    punt 3:  249START1         @ 12:53:39 UTC,  1843 m :   72.6 km  140.0 km/h
    punt 4:  041DOMBEGHZ       @ 13:46:33 UTC,  1575 m :  129.2 km  146.5 km/h
    punt 5:  125NADUDVAR       @ 14:46:44 UTC,  1106 m :  120.0 km  119.6 km/h
    finish:   001SZATYMAZAP     niet gerond
    afbreekpunt: 46°19.406'N  20°03.811'E  @ 15:46:58 UTC, 459 m : 147.5 km 146.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        748.1 km
Duur van de proef:        05:36:32
Gemiddelde snelheid:      133.4 km/h
Start hoogte:             637 m
Hoogte passeren start:    1340 m
Hoogte aan break-punt:    459 m
Hoogteverlies over proef: 178 m
Totale score afstand:     748.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  165.2 km
Been 1:  207.9 km
Been 2:  155.7 km
Totaal:  528.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:52:42 UTC
    einde: 15:52:57 UTC
    duur:  06:00:15

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     637 m @ 09:53:12 UTC
    hoog punt:    2170 m @ 12:44:31 UTC
    hoogtewinst:  1533 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 24095

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs