01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-08-2022 -- Tom CONINGS & RIK VANDEN BOER -- 1778,4 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: EBBL 4000ft for crossing. Contact Dutch mil & Langen with assigned XPNDR code. XPNDR 7000 rest of the flight. EHBK crossing approved and EBBL closed
IGC File gegevens: Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 02/08/2022 Piloot: TOM CONINGS Zweefvliegtuig: D-KDXL Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l Logger file: 2022-08-02-LXV-75L-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:58:50 Duurvlucht : 05:49:26 Vrije vlucht : 502.4 km Fasttrack : 96.2 kmh Opgegeven proef: 286.5 km Driehoek : 263.0 km Hoogtewinst : 1431.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.254'N 5°22.812'E tijd: 10:20:41 UTC alti: 6 m Ontkoppelpunt pos.: 51°00.054'N 5°20.430'E = 320° 4.3 km van vertrek tijd: 10:25:09 UTC alti: 620 m Landingspunt pos.: 50°58.239'N 5°22.663'E = 261° 0.2 km van vertrek tijd: 16:19:31 UTC alti: 21 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 05:58:50 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 0.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°57.960'N 5°22.261'E @ 10:30:35 UTC, 724 m punt 1: 51°22.217'N 6°11.932'E @ 11:05:39 UTC, 920 m punt 2: 50°10.897'N 6°51.906'E @ 12:59:36 UTC, 1769 m punt 3: 50°46.887'N 6°20.610'E @ 13:48:14 UTC, 1478 m punt 4: 50°31.724'N 6°30.492'E @ 14:06:31 UTC, 1362 m punt 5: 50°23.732'N 7°05.778'E @ 14:37:26 UTC, 1779 m Finish: 50°58.393'N 5°22.348'E @ 16:18:02 UTC, 170 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 73.3 km 52° @ 125.4 km/h been 2: 140.3 km 160° @ 73.9 km/h been 3: 76.3 km 331° @ 94.1 km/h been 4: 30.4 km 157° @ 99.9 km/h been 5: 44.3 km 109° @ 86.0 km/h been 6: 137.7 km 299° @ 82.1 km/h Afgelegde afstand: 502.4 km Duur: 05:47:27 Gemiddelde snelheid: 86.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km Starthoogte: 739.0 m Finishhoogte: 170.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 569 m Totale score afstand: 502.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°21.631'N 6°44.770'E = 125° 118.1 km van vertrek tijd: 12:48:59 UTC alti: 1965 m Finishpunt pos.: 50°29.032'N 6°51.265'E = 117° 117.3 km van vertrek tijd: 14:48:59 UTC alti: 1674 m Grootste afstand in 2 uur: 192.5 km Beste snelheid in 2 uur: 96.2 km/h Hoogteverlies: 291 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 660.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E punt 1: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 73.2 km 53° punt 2: DAUN-SENHELD 50°10.700'N 6°51.830'E 139.4 km 161° punt 3: LINNICH STN 50°59.070'N 6°16.570'E 98.9 km 335° punt 4: ULMEN 50°12.410'N 6°58.270'E 99.5 km 150° punt 5: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 193.8 km 314° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 55.7 km 149° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: HASSELT KIEWIT @ 10:30:50 UTC, 699 m punt 1: VENLO AERO @ 11:06:18 UTC, 830 m : 72.7 km 123.1 km/h punt 2: DAUN-SENHELD @ 12:59:22 UTC, 1746 m : 138.4 km 73.5 km/h punt 3: LINNICH STN niet gerond afbreekpunt: 50°46.892'N 6°20.630'E @ 13:48:13 UTC, 1474 m : 75.3 km 92.5 km/h Proef NIET GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 286.5 km Duur van de proef: 03:17:23 Gemiddelde snelheid: 87.1 km/h Start hoogte: 699 m Hoogte passeren start: 699 m Hoogte aan break-punt: 1474 m Hoogteverlies over proef: -775 m Totale score afstand: 286.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 73.6 km Been 1: 94.6 km Been 2: 94.7 km Totaal: 263.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:30:05 UTC einde: 16:19:31 UTC duur: 05:49:26 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 661 m @ 10:31:05 UTC hoog punt: 2092 m @ 13:04:40 UTC hoogtewinst: 1431 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:02:53 bearing 64.9° Tweede punt: 13:01:55 bearing 114.8° Totale hoek: 50.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 11187 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||