CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-08-2022 -- Tom CONINGS & RIK VANDEN BOER -- 1778,4 punten

Database gegevens:

Datum: 02-08-2022 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 502.4 km Score: 1778,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: RIK VANDEN BOER
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBBL 4000ft for crossing. Contact Dutch mil & Langen with assigned XPNDR code. XPNDR 7000 rest of the flight. EHBK crossing approved and EBBL closed

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-02-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/08/2022
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2022-08-02-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:58:50
Duurvlucht     : 05:49:26
Vrije vlucht   :  502.4 km
Fasttrack      :   96.2 kmh
Opgegeven proef:  286.5 km
Driehoek       :  263.0 km
Hoogtewinst    : 1431.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.254'N   5°22.812'E
    tijd: 10:20:41 UTC
    alti: 6 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.054'N   5°20.430'E = 320° 4.3 km van vertrek
    tijd: 10:25:09 UTC
    alti: 620 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.239'N   5°22.663'E = 261° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:19:31 UTC
    alti: 21 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:58:50
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.960'N   5°22.261'E  @ 10:30:35 UTC,   724 m
    punt 1:  51°22.217'N   6°11.932'E  @ 11:05:39 UTC,   920 m
    punt 2:  50°10.897'N   6°51.906'E  @ 12:59:36 UTC,  1769 m
    punt 3:  50°46.887'N   6°20.610'E  @ 13:48:14 UTC,  1478 m
    punt 4:  50°31.724'N   6°30.492'E  @ 14:06:31 UTC,  1362 m
    punt 5:  50°23.732'N   7°05.778'E  @ 14:37:26 UTC,  1779 m
    Finish:  50°58.393'N   5°22.348'E  @ 16:18:02 UTC,   170 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   73.3 km  52° @ 125.4 km/h
    been 2:  140.3 km 160° @  73.9 km/h
    been 3:   76.3 km 331° @  94.1 km/h
    been 4:   30.4 km 157° @  99.9 km/h
    been 5:   44.3 km 109° @  86.0 km/h
    been 6:  137.7 km 299° @  82.1 km/h
Afgelegde afstand:                   502.4 km
Duur:                                05:47:27
Gemiddelde snelheid:                 86.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         739.0 m
Finishhoogte:                        170.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          569 m
Totale score afstand:                502.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°21.631'N   6°44.770'E = 125° 118.1 km van vertrek
    tijd:    12:48:59 UTC
    alti:    1965 m
Finishpunt
    pos.:    50°29.032'N   6°51.265'E = 117° 117.3 km van vertrek
    tijd:    14:48:59 UTC
    alti:    1674 m
Grootste afstand in 2 uur: 192.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.2 km/h
Hoogteverlies:             291 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 660.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  VENLO AERO       51°21.750'N   6°12.950'E    73.2 km  53°
    punt 2:  DAUN-SENHELD     50°10.700'N   6°51.830'E   139.4 km 161°
    punt 3:  LINNICH STN      50°59.070'N   6°16.570'E    98.9 km 335°
    punt 4:  ULMEN            50°12.410'N   6°58.270'E    99.5 km 150°
    punt 5:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E   193.8 km 314°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    55.7 km 149°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:30:50 UTC,   699 m
    punt 1:  VENLO AERO       @ 11:06:18 UTC,   830 m :   72.7 km  123.1 km/h
    punt 2:  DAUN-SENHELD     @ 12:59:22 UTC,  1746 m :  138.4 km   73.5 km/h
    punt 3:  LINNICH STN      niet gerond
    afbreekpunt: 50°46.892'N   6°20.630'E  @ 13:48:13 UTC, 1474 m : 75.3 km 92.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        286.5 km
Duur van de proef:        03:17:23
Gemiddelde snelheid:      87.1 km/h
Start hoogte:             699 m
Hoogte passeren start:    699 m
Hoogte aan break-punt:    1474 m
Hoogteverlies over proef: -775 m
Totale score afstand:     286.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   73.6 km
Been 1:   94.6 km
Been 2:   94.7 km
Totaal:  263.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:30:05 UTC
    einde: 16:19:31 UTC
    duur:  05:49:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     661 m @ 10:31:05 UTC
    hoog punt:    2092 m @ 13:04:40 UTC
    hoogtewinst:  1431 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:02:53  bearing 64.9°
    Tweede punt: 13:01:55  bearing 114.8°
    Totale hoek: 50.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11187

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs