CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-08-2022 -- Frédéric DE GROOTE -- 2336,7 punten

Database gegevens:

Datum: 06-08-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2ax Immatriculatie: D-9806
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Frédéric DE GROOTE Club: BZC
Afstand: 671.8 km Score: 2336,7 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Powered by Vulture en Daan :D

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder SQ 7000 in NL. Voor Niederhein SQ6101 en Freq 119.110

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-06-LXV-PH3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 06-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/08/2022
Piloot:         FREDERICDEGROOTE
Zweefvliegtuig: D-9806
Toestel type:   VENTUS2/15M    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ph3
Logger file:    2022-08-06-LXV-PH3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:15:01
Duurvlucht     : 07:14:19
Vrije vlucht   :  671.8 km
Fasttrack      :  113.6 kmh
Driehoek       :  381.2 km
Hoogtewinst    : 1191.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.224'N   4°30.329'E
    tijd: 09:25:36 UTC
    alti: -116 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.873'N   4°30.025'E = 344° 1.3 km van vertrek
    tijd: 09:26:18 UTC
    alti: 414 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.288'N   4°30.226'E = 315° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:40:37 UTC
    alti: -105 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:15:01
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°20.428'N   4°30.155'E  @ 09:31:12 UTC,   874 m
    punt 1:  52°12.316'N   7°17.187'E  @ 12:02:47 UTC,  1097 m
    punt 2:  50°58.246'N   5°33.210'E  @ 13:57:41 UTC,  1551 m
    punt 3:  51°51.248'N   4°57.561'E  @ 15:20:10 UTC,  1199 m
    punt 4:  51°20.437'N   4°39.702'E  @ 15:49:28 UTC,  1311 m
    punt 5:  51°45.993'N   4°54.882'E  @ 16:14:25 UTC,  1330 m
    Finish:  51°19.788'N   4°29.781'E  @ 16:39:40 UTC,    44 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  214.9 km  62° @  85.1 km/h
    been 2:  182.4 km 222° @  95.3 km/h
    been 3:  106.6 km 337° @  77.6 km/h
    been 4:   60.7 km 200° @ 124.4 km/h
    been 5:   50.5 km  20° @ 121.5 km/h
    been 6:   56.6 km 211° @ 134.5 km/h
Afgelegde afstand:                   671.8 km
Duur:                                07:08:28
Gemiddelde snelheid:                 94.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         414.0 m
Finishhoogte:                        44.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          370 m
Totale score afstand:                671.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°22.671'N   4°36.710'E =  58° 8.7 km van vertrek
    tijd:    14:43:37 UTC
    alti:    1147 m
Finishpunt
    pos.:    51°20.288'N   4°30.226'E = 315° 0.2 km van vertrek
    tijd:    16:40:37 UTC
    alti:    -105 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.6 km/h
Hoogteverlies:             1252 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 155.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  MAASMECHELEN     50°58.502'N   5°42.063'E    15.7 km  95°
    punt 2:  WEERT AFRIT      51°16.710'N   5°44.310'E    33.9 km   4°
    punt 3:  ZEPPEREN         50°49.196'N   5°14.489'E    61.8 km 214°
    punt 4:  ZUTENDAAL AERO   50°56.950'N   5°35.550'E    28.6 km  60°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    15.5 km 279°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG       @ 09:48:51 UTC,   637 m
    punt 1:  MAASMECHELEN     niet gerond
    afbreekpunt: 51°00.965'N   5°37.677'E  @ 13:51:38 UTC, 1169 m : 8.8 km 2.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        8.8 km
Duur van de proef:        04:02:47
Gemiddelde snelheid:      2.2 km/h
Start hoogte:             414 m
Hoogte passeren start:    637 m
Hoogte aan break-punt:    1169 m
Hoogteverlies over proef: -755 m
Totale score afstand:     8.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  148.3 km
Been 1:  106.7 km
Been 2:  126.2 km
Totaal:  381.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:26:18 UTC
    einde: 16:40:37 UTC
    duur:  07:14:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     426 m @ 09:26:39 UTC
    hoog punt:    1617 m @ 14:16:19 UTC
    hoogtewinst:  1191 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:57:38  bearing 83.7°
    Tweede punt: 16:38:37  bearing -0.0°
    Totale hoek: -83.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11874

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs