CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-07-2022 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 2182,2 punten

Database gegevens:

Datum: 20-07-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 532.46 km Score: 2182,2 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Trainingsweek WK Szeged

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing WK Szeged

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-20-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 20-07-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/07/2022
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2022-07-20-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:06:39
Duurvlucht     : 04:01:45
Vrije vlucht   :  532.0 km
Fasttrack      :  147.5 kmh
Opgegeven proef:  523.4 km
Driehoek       :  348.5 km
Hoogtewinst    : 2068.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°15.018'N  20°05.531'E
    tijd: 11:32:29 UTC
    alti: 28 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°16.439'N  20°01.686'E = 298° 5.6 km van vertrek
    tijd: 11:37:23 UTC
    alti: 681 m
Landingspunt 
    pos.: 46°14.652'N  20°05.706'E = 162° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:39:08 UTC
    alti: 43 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:06:39
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°16.565'N  20°03.387'E  @ 11:45:15 UTC,  1837 m
    punt 1:  46°12.896'N  19°22.242'E  @ 12:13:37 UTC,  2234 m
    punt 2:  46°57.753'N  18°23.721'E  @ 13:01:05 UTC,  2060 m
    punt 3:  46°09.453'N  18°36.431'E  @ 13:41:53 UTC,  1909 m
    punt 4:  46°32.990'N  19°31.592'E  @ 14:19:57 UTC,  2419 m
    punt 5:  46°29.564'N  21°01.657'E  @ 15:07:05 UTC,  2344 m
    Finish:  46°19.257'N  20°03.067'E  @ 15:35:12 UTC,   523 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.3 km 263° @ 112.8 km/h
    been 2:  111.8 km 318° @ 141.3 km/h
    been 3:   90.9 km 170° @ 133.7 km/h
    been 4:   83.1 km  58° @ 131.0 km/h
    been 5:  115.4 km  93° @ 146.8 km/h
    been 6:   77.5 km 256° @ 165.3 km/h
Afgelegde afstand:                   532.0 km
Duur:                                03:49:57
Gemiddelde snelheid:                 138.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.5 km
Starthoogte:                         650.0 m
Finishhoogte:                        523.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          127 m
Totale score afstand:                532.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°21.776'N  18°30.094'E = 276° 123.2 km van vertrek
    tijd:    13:33:32 UTC
    alti:    2336 m
Finishpunt
    pos.:    46°19.093'N  20°07.389'E =  17° 7.9 km van vertrek
    tijd:    15:33:32 UTC
    alti:    622 m
Grootste afstand in 2 uur: 294.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   147.5 km/h
Hoogteverlies:             1714 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 528.4 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   251DOMASZEK START   46°14.483'N  19°59.250'E
    punt 1:  115MELYKUT          46°12.783'N  19°22.283'E    47.6 km 266°
    punt 2:  236KISLANG          46°58.000'N  18°23.717'E   112.3 km 319°
    punt 3:  195VEMEND           46°09.217'N  18°36.567'E    91.9 km 170°
    punt 4:  177TAZLAR           46°32.967'N  19°30.900'E    82.4 km  57°
    punt 5:  114MEDGYESE         46°29.750'N  21°01.883'E   116.5 km  92°
    finish:  001SZATYMAZAP       46°19.517'N  20°03.133'E    77.6 km 256°
    landing: 400FINISHSZEGED     46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   251DOMASZEK START   @ 11:56:06 UTC,  2707 m
    punt 1:  115MELYKUT          @ 12:13:35 UTC,  2241 m :   47.1 km  161.8 km/h
    punt 2:  236KISLANG          @ 13:01:03 UTC,  2054 m :  111.3 km  140.7 km/h
    punt 3:  195VEMEND           @ 13:41:57 UTC,  1918 m :   90.9 km  133.3 km/h
    punt 4:  177TAZLAR           @ 14:19:45 UTC,  2480 m :   81.4 km  129.2 km/h
    punt 5:  114MEDGYESE         @ 15:07:03 UTC,  2339 m :  115.5 km  146.5 km/h
    finish:  001SZATYMAZAP       @ 15:35:19 UTC,   510 m :   77.1 km  163.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        523.4 km
Duur van de proef:        03:39:13
Gemiddelde snelheid:      143.2 km/h
Start hoogte:             650 m
Hoogte passeren start:    2707 m
Hoogte passeren finish:   510 m
Hoogteverlies over proef: 140 m
Totale score afstand:     523.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   97.6 km
Been 1:   97.6 km
Been 2:  153.3 km
Totaal:  348.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:37:23 UTC
    einde: 15:39:08 UTC
    duur:  04:01:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     650 m @ 11:37:36 UTC
    hoog punt:    2718 m @ 11:55:59 UTC
    hoogtewinst:  2068 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11563

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs