01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-08-2022 -- Mattijs CUPPENS & SAM CUYVERS -- 838,6 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Goetsenhoven Gliding Area actief. EBBE opgeroepen tijdens activatie maar enkel CTR actief (14u-15u). Clearance Brussels Control 129,575 tot FL85 Noord van Hasselt, ook Brussels Control voor paradrop Genk.
IGC File gegevens: Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 14/08/2022 Piloot: MATTIJS CUPPENS Zweefvliegtuig: D-2410 Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23 Logger file: 2022-08-14-LXV-A23-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:40:39 Duurvlucht : 04:34:48 Vrije vlucht : 234.8 km Fasttrack : 79.0 kmh Hoogtewinst : 2029.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°47.146'N 4°57.386'E tijd: 10:46:21 UTC alti: 103 m Ontkoppelpunt pos.: 50°45.326'N 4°58.287'E = 163° 3.5 km van vertrek tijd: 10:52:12 UTC alti: 570 m Landingspunt pos.: 50°46.770'N 4°57.491'E = 170° 0.7 km van vertrek tijd: 15:27:00 UTC alti: 130 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 04:40:39 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°45.410'N 4°58.138'E @ 10:52:42 UTC, 568 m punt 1: 51°08.116'N 5°35.103'E @ 12:57:11 UTC, 2172 m punt 2: 50°39.953'N 4°55.623'E @ 13:49:19 UTC, 1333 m punt 3: 50°29.244'N 5°01.674'E @ 14:06:12 UTC, 1103 m punt 4: 50°48.045'N 5°01.254'E @ 14:38:44 UTC, 1329 m punt 5: 50°52.858'N 5°16.552'E @ 14:55:07 UTC, 1353 m Finish: 50°42.617'N 4°58.347'E @ 15:15:51 UTC, 938 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 60.4 km 45° @ 29.1 km/h been 2: 69.8 km 222° @ 80.3 km/h been 3: 21.1 km 160° @ 75.0 km/h been 4: 34.9 km 359° @ 64.3 km/h been 5: 20.1 km 63° @ 73.4 km/h been 6: 28.6 km 228° @ 82.8 km/h Afgelegde afstand: 234.8 km Duur: 04:23:09 Gemiddelde snelheid: 53.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.5 km Starthoogte: 569.0 m Finishhoogte: 938.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -369 m Totale score afstand: 234.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°03.168'N 5°26.964'E = 49° 45.7 km van vertrek tijd: 12:50:45 UTC alti: 2427 m Finishpunt pos.: 50°52.259'N 5°16.085'E = 66° 23.9 km van vertrek tijd: 14:50:45 UTC alti: 1127 m Grootste afstand in 2 uur: 158.0 km Beste snelheid in 2 uur: 79.0 km/h Hoogteverlies: 1300 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 503.8 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E punt 1: IBBENBUEREN 52°15.433'N 7°42.700'E 251.9 km 48° finish: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 251.9 km 230° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 1GOET @ 11:00:56 UTC, 1096 m punt 1: IBBENBUEREN niet gerond afbreekpunt: 51°08.116'N 5°35.103'E @ 12:57:11 UTC, 2172 m : 59.0 km 30.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 59.0 km Duur van de proef: 01:56:15 Gemiddelde snelheid: 30.5 km/h Start hoogte: 561 m Hoogte passeren start: 1096 m Hoogte aan break-punt: 2172 m Hoogteverlies over proef: -1611 m Totale score afstand: 59.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 39.4 km Been 1: 25.1 km Been 2: 25.1 km Totaal: 89.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:52:12 UTC einde: 15:27:00 UTC duur: 04:34:48 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 561 m @ 10:53:09 UTC hoog punt: 2590 m @ 12:46:00 UTC hoogtewinst: 2029 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:56:50 bearing 70.6° Tweede punt: 14:06:24 bearing 140.2° Totale hoek: 69.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7213 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||