CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-07-2022 -- Tijl SCHMELZER -- 1929,1 punten

Database gegevens:

Datum: 20-07-2022 Type proef: OP
Toestel: Ventus 3 18m Immatriculatie: D-KHBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 523 km Score: 1929,1 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-20-LXV-6Q2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 20-07-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/07/2022
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3T18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2022-07-20-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:08:04
Duurvlucht     : 04:01:52
Vrije vlucht   :  531.8 km
Fasttrack      :  147.0 kmh
Opgegeven proef:  523.0 km
Driehoek       :  348.6 km
Hoogtewinst    : 2199.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°15.012'N  20°05.528'E
    tijd: 11:30:34 UTC
    alti: 19 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°16.570'N  20°03.323'E = 316° 4.0 km van vertrek
    tijd: 11:35:50 UTC
    alti: 644 m
Landingspunt 
    pos.: 46°14.638'N  20°05.704'E = 162° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:38:38 UTC
    alti: 36 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:08:04
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°16.442'N  20°03.282'E  @ 11:50:39 UTC,  2658 m
    punt 1:  46°12.870'N  19°22.352'E  @ 12:13:38 UTC,  2118 m
    punt 2:  46°57.766'N  18°23.737'E  @ 13:01:06 UTC,  2057 m
    punt 3:  46°09.375'N  18°36.491'E  @ 13:42:08 UTC,  1860 m
    punt 4:  46°32.968'N  19°31.522'E  @ 14:19:34 UTC,  2378 m
    punt 5:  46°29.553'N  21°01.657'E  @ 15:07:09 UTC,  2313 m
    Finish:  46°19.110'N  20°03.299'E  @ 15:35:22 UTC,   453 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.0 km 263° @ 138.4 km/h
    been 2:  111.9 km 318° @ 141.5 km/h
    been 3:   91.1 km 170° @ 133.2 km/h
    been 4:   83.0 km  58° @ 133.1 km/h
    been 5:  115.4 km  93° @ 145.6 km/h
    been 6:   77.3 km 256° @ 164.3 km/h
Afgelegde afstand:                   531.8 km
Duur:                                03:44:43
Gemiddelde snelheid:                 142.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.1 km
Starthoogte:                         765.0 m
Finishhoogte:                        453.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          312 m
Totale score afstand:                531.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°16.609'N  20°01.344'E = 299° 6.1 km van vertrek
    tijd:    11:56:27 UTC
    alti:    2656 m
Finishpunt
    pos.:    46°13.820'N  19°07.192'E = 269° 75.0 km van vertrek
    tijd:    13:56:27 UTC
    alti:    1417 m
Grootste afstand in 2 uur: 294.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   147.0 km/h
Hoogteverlies:             1239 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 528.4 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   251DOMASZEK START   46°14.483'N  19°59.250'E
    punt 1:  115MELYKUT          46°12.783'N  19°22.283'E    47.6 km 266°
    punt 2:  236KISLANG          46°58.000'N  18°23.717'E   112.3 km 319°
    punt 3:  195VEMEND           46°09.217'N  18°36.567'E    91.9 km 170°
    punt 4:  177TAZLAR           46°32.967'N  19°30.900'E    82.4 km  57°
    punt 5:  114MEDGYESE         46°29.750'N  21°01.883'E   116.5 km  92°
    finish:  001SZATYMAZAP       46°19.517'N  20°03.133'E    77.6 km 256°
    landing: 400FINISHSZEGED     46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   251DOMASZEK START   @ 11:56:08 UTC,  2685 m
    punt 1:  115MELYKUT          @ 12:13:38 UTC,  2118 m :   47.1 km  161.6 km/h
    punt 2:  236KISLANG          @ 13:01:05 UTC,  2055 m :  111.3 km  140.7 km/h
    punt 3:  195VEMEND           @ 13:42:10 UTC,  1855 m :   90.9 km  132.7 km/h
    punt 4:  177TAZLAR           @ 14:19:23 UTC,  2437 m :   81.4 km  131.3 km/h
    punt 5:  114MEDGYESE         @ 15:07:06 UTC,  2310 m :  115.5 km  145.2 km/h
    finish:   001SZATYMAZAP       niet gerond
    afbreekpunt: 46°19.351'N  20°03.351'E  @ 15:35:12 UTC, 477 m : 76.7 km 163.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        523.0 km
Duur van de proef:        03:39:04
Gemiddelde snelheid:      143.2 km/h
Start hoogte:             765 m
Hoogte passeren start:    2685 m
Hoogte aan break-punt:    477 m
Hoogteverlies over proef: 288 m
Totale score afstand:     523.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   97.6 km
Been 1:   97.6 km
Been 2:  153.4 km
Totaal:  348.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:36:46 UTC
    einde: 15:38:38 UTC
    duur:  04:01:52

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     514 m @ 12:34:15 UTC
    hoog punt:    2713 m @ 14:33:57 UTC
    hoogtewinst:  2199 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 14492

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs