CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-08-2022 -- Tijl SCHMELZER -- 2684,2 punten

Database gegevens:

Datum: 04-08-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus 3 18m Immatriculatie: D-KHBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 654.95 km Score: 2684,2 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-04-LXV-6Q2-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-08-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/08/2022
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3T18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2022-08-04-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:34:47
Duurvlucht     : 05:17:43
Vrije vlucht   :  663.3 km
Fasttrack      :  153.6 kmh
Opgegeven proef:  647.1 km
Driehoek       :  290.2 km
Hoogtewinst    : 2093.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°14.595'N  20°05.641'E
    tijd: 09:40:39 UTC
    alti: 39 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°16.507'N  20°01.880'E = 306° 6.0 km van vertrek
    tijd: 09:46:26 UTC
    alti: 653 m
Landingspunt 
    pos.: 46°14.997'N  20°05.539'E = 350° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:15:26 UTC
    alti: 57 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:34:47
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 3.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°11.939'N  20°03.139'E  @ 10:20:03 UTC,  2216 m
    punt 1:  46°53.568'N  18°36.938'E  @ 11:28:25 UTC,  1878 m
    punt 2:  46°11.803'N  18°56.109'E  @ 12:03:51 UTC,  1904 m
    punt 3:  46°29.566'N  21°01.696'E  @ 13:13:58 UTC,  1869 m
    punt 4:  46°20.446'N  19°03.490'E  @ 14:17:14 UTC,  1880 m
    punt 5:  46°46.266'N  19°33.360'E  @ 14:43:38 UTC,  1972 m
    Finish:  46°15.084'N  20°03.648'E  @ 15:05:20 UTC,   268 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  134.5 km 306° @ 118.0 km/h
    been 2:   81.2 km 162° @ 137.4 km/h
    been 3:  164.4 km  78° @ 140.7 km/h
    been 4:  152.4 km 264° @ 144.5 km/h
    been 5:   61.2 km  38° @ 139.1 km/h
    been 6:   69.6 km 146° @ 192.3 km/h
Afgelegde afstand:                   663.3 km
Duur:                                04:45:17
Gemiddelde snelheid:                 139.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Starthoogte:                         497.0 m
Finishhoogte:                        268.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          229 m
Totale score afstand:                663.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°30.062'N  20°42.960'E =  59° 55.8 km van vertrek
    tijd:    13:05:28 UTC
    alti:    2144 m
Finishpunt
    pos.:    46°15.084'N  20°03.648'E = 290° 2.7 km van vertrek
    tijd:    15:05:20 UTC
    alti:    268 m
Grootste afstand in 2 uur: 307.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   153.6 km/h
Hoogteverlies:             1876 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 652.1 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   251DOMASZEK START   46°14.483'N  19°59.250'E
    punt 1:  152SARBOGAR         46°53.783'N  18°37.017'E   127.8 km 305°
    punt 2:  012BAJAHK           46°11.600'N  18°55.917'E    81.8 km 163°
    punt 3:  114MEDGYESE         46°29.750'N  21°01.883'E   165.1 km  77°
    punt 4:  130NEMESNAD         46°20.383'N  19°03.267'E   153.0 km 264°
    punt 5:  249START1           46°46.433'N  19°33.567'E    61.9 km  38°
    finish:  001SZATYMAZAP       46°19.517'N  20°03.133'E    62.6 km 143°
    landing: 400FINISHSZEGED     46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   251DOMASZEK START   @ 10:23:36 UTC,  2205 m
    punt 1:  152SARBOGAR         @ 11:28:27 UTC,  1889 m :  127.3 km  117.8 km/h
    punt 2:  012BAJAHK           @ 12:03:50 UTC,  1905 m :   80.8 km  137.0 km/h
    punt 3:  114MEDGYESE         @ 13:14:00 UTC,  1871 m :  164.1 km  140.3 km/h
    punt 4:  130NEMESNAD         @ 14:17:15 UTC,  1885 m :  152.0 km  144.2 km/h
    punt 5:  249START1           @ 14:43:41 UTC,  1967 m :   60.9 km  138.2 km/h
    finish:  001SZATYMAZAP       @ 15:02:54 UTC,   407 m :   62.1 km  193.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        647.1 km
Duur van de proef:        04:39:18
Gemiddelde snelheid:      139.0 km/h
Start hoogte:             497 m
Hoogte passeren start:    2205 m
Hoogte passeren finish:   407 m
Hoogteverlies over proef: 90 m
Totale score afstand:     647.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   81.3 km
Been 1:   87.1 km
Been 2:  121.9 km
Totaal:  290.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:47:37 UTC
    einde: 15:05:20 UTC
    duur:  05:17:43

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     497 m @ 09:49:28 UTC
    hoog punt:    2590 m @ 13:42:15 UTC
    hoogtewinst:  2093 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6892

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs