CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-08-2022 -- Joris GERNAEY & OLAV VAN VOORST -- 1170,7 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/08/2022
Piloot: JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type: NIMBUS 4DT Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ae5
Logger file: 2022-08-20-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:55:47
Duurvlucht : 03:51:30
Vrije vlucht : 298.0 km
Fasttrack : 116.9 kmh
Opgegeven proef: 288.0 km
Driehoek : 258.6 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.975'N 5°13.643'E
tijd: 11:24:27 UTC
alti: -2 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°12.362'N 5°13.897'E = 7° 2.6 km van vertrek
tijd: 11:27:55 UTC
alti: 526 m
Landingspunt
pos.: 51°10.884'N 5°13.370'E = 242° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:20:14 UTC
alti: 2 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:55:47
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°10.566'N 5°23.463'E @ 11:44:02 UTC, 885 m
punt 1: 51°17.919'N 4°54.023'E @ 12:55:25 UTC, 1303 m
punt 2: 51°29.505'N 4°33.578'E @ 13:11:29 UTC, 707 m
punt 3: 51°23.774'N 5°04.610'E @ 13:33:29 UTC, 1205 m
punt 4: 51°01.553'N 5°16.577'E @ 13:57:06 UTC, 1149 m
punt 5: 51°21.573'N 6°12.864'E @ 14:31:40 UTC, 954 m
Finish: 51°10.968'N 5°12.594'E @ 15:18:10 UTC, 237 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 36.9 km 292° @ 31.0 km/h
been 2: 32.0 km 312° @ 119.5 km/h
been 3: 37.5 km 106° @ 102.3 km/h
been 4: 43.5 km 161° @ 110.5 km/h
been 5: 75.4 km 60° @ 130.8 km/h
been 6: 72.8 km 255° @ 93.9 km/h
Afgelegde afstand: 298.0 km
Duur: 03:34:08
Gemiddelde snelheid: 83.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte: 488.0 m
Finishhoogte: 237.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 251 m
Totale score afstand: 298.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°11.685'N 5°21.125'E = 81° 8.8 km van vertrek
tijd: 12:37:42 UTC
alti: 1255 m
Finishpunt
pos.: 51°21.670'N 6°02.616'E = 70° 60.3 km van vertrek
tijd: 14:37:42 UTC
alti: 780 m
Grootste afstand in 2 uur: 233.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 116.9 km/h
Hoogteverlies: 475 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 292.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E
punt 1: SCHIJF 51°29.524'N 4°33.384'E 62.9 km 302°
punt 2: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E 34.5 km 104°
punt 3: HEUSDEN-ZOLDER 51°01.561'N 5°16.024'E 46.1 km 160°
punt 4: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 76.2 km 60°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 72.3 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: LOMMEL TESTBAAN @ 12:37:51 UTC, 1248 m
punt 1: SCHIJF @ 13:11:27 UTC, 713 m : 62.4 km 111.4 km/h
punt 2: WEELDE 25 @ 13:29:54 UTC, 954 m : 33.5 km 109.0 km/h
punt 3: HEUSDEN-ZOLDER @ 13:57:00 UTC, 1141 m : 45.1 km 99.8 km/h
punt 4: VENLO AERO @ 14:31:43 UTC, 953 m : 75.2 km 129.9 km/h
finish: KEIHEUVEL @ 15:17:32 UTC, 249 m : 71.8 km 94.1 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 288.0 km
Duur van de proef: 02:39:41
Gemiddelde snelheid: 108.2 km/h
Start hoogte: 488 m
Hoogte passeren start: 1248 m
Hoogte passeren finish: 249 m
Hoogteverlies over proef: 239 m
Totale score afstand: 288.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 72.4 km
Been 1: 72.4 km
Been 2: 113.8 km
Totaal: 258.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:28:44 UTC
einde: 15:20:14 UTC
duur: 03:51:30
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 488 m @ 11:29:18 UTC
hoog punt: 1479 m @ 12:49:42 UTC
hoogtewinst: 991 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:11:24 bearing 4.5°
Tweede punt: 13:57:11 bearing 75.7°
Totale hoek: 71.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7132
| |||||||||||||||||||||