CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2022 -- Mattijs CUPPENS & RUBEN MICHAUX -- 1285,7 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2022 Type proef: WW
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: D-2410
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Mattijs CUPPENS Club: KVDW
Afstand: 288 km Score: 1285,7 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot: RUBEN MICHAUX
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wedstrijd luchtruim Keiheuvel Cup. Kleine Brogel uitgeluisterd 134,480. Transponder aan in Nederland.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-20-LXV-A23-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2022
Piloot:         MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a23
Logger file:    2022-08-20-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:33:06
Duurvlucht     : 04:28:43
Vrije vlucht   :  299.0 km
Fasttrack      :   92.9 kmh
Opgegeven proef:  288.0 km
Driehoek       :  256.4 km
Hoogtewinst    : 1352.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.964'N   5°13.651'E
    tijd: 11:27:02 UTC
    alti: -9 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.822'N   5°11.255'E = 321° 4.4 km van vertrek
    tijd: 11:31:25 UTC
    alti: 508 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.851'N   5°13.236'E = 247° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:00:08 UTC
    alti: -7 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:33:06
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.575'N   5°22.262'E  @ 12:12:33 UTC,   980 m
    punt 1:  51°29.599'N   4°33.553'E  @ 13:03:48 UTC,   615 m
    punt 2:  51°30.640'N   4°51.997'E  @ 13:26:22 UTC,   554 m
    punt 3:  51°13.017'N   5°13.045'E  @ 14:07:48 UTC,  1387 m
    punt 4:  51°01.683'N   5°15.728'E  @ 14:19:01 UTC,  1037 m
    punt 5:  51°21.595'N   6°12.981'E  @ 15:07:57 UTC,  1456 m
    Finish:  51°10.984'N   5°12.858'E  @ 15:57:49 UTC,   305 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   66.7 km 302° @  78.1 km/h
    been 2:   21.4 km  85° @  57.0 km/h
    been 3:   40.8 km 143° @  59.1 km/h
    been 4:   21.2 km 172° @ 113.7 km/h
    been 5:   76.2 km  61° @  93.5 km/h
    been 6:   72.6 km 255° @  87.4 km/h
Afgelegde afstand:                   299.0 km
Duur:                                03:45:16
Gemiddelde snelheid:                 79.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         416.0 m
Finishhoogte:                        305.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          111 m
Totale score afstand:                299.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°18.818'N   5°05.668'E = 328° 17.3 km van vertrek
    tijd:    13:58:53 UTC
    alti:    1329 m
Finishpunt
    pos.:    51°11.424'N   5°14.390'E =  45° 1.2 km van vertrek
    tijd:    15:58:53 UTC
    alti:    144 m
Grootste afstand in 2 uur: 185.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    92.9 km/h
Hoogteverlies:             1185 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 292.0 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  SCHIJF            51°29.524'N   4°33.384'E    62.9 km 302°
    punt 2:  WEELDE 25         51°24.860'N   5°02.230'E    34.5 km 104°
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    51°01.561'N   5°16.024'E    46.1 km 160°
    punt 4:  VENLO AERO        51°21.750'N   6°12.950'E    76.2 km  60°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    72.3 km 254°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 12:17:50 UTC,  1005 m
    punt 1:  SCHIJF            @ 13:03:45 UTC,   614 m :   62.4 km   81.5 km/h
    punt 2:  WEELDE 25         @ 13:42:39 UTC,   701 m :   33.5 km   51.7 km/h
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    @ 14:19:48 UTC,  1060 m :   45.1 km   72.8 km/h
    punt 4:  VENLO AERO        @ 15:07:53 UTC,  1470 m :   75.2 km   93.8 km/h
    finish:  KEIHEUVEL         @ 15:57:32 UTC,   314 m :   71.8 km   86.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        288.0 km
Duur van de proef:        03:39:42
Gemiddelde snelheid:      78.6 km/h
Start hoogte:             416 m
Hoogte passeren start:    1005 m
Hoogte passeren finish:   314 m
Hoogteverlies over proef: 102 m
Totale score afstand:     288.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   71.8 km
Been 1:   71.8 km
Been 2:  112.8 km
Totaal:  256.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:31:25 UTC
    einde: 16:00:08 UTC
    duur:  04:28:43

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     268 m @ 13:16:06 UTC
    hoog punt:    1620 m @ 14:28:17 UTC
    hoogtewinst:  1352 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:03:47  bearing 4.5°
    Tweede punt: 14:20:37  bearing 75.5°
    Totale hoek: 71.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6459

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs