CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-08-2022 -- Hugo JANSEN -- 930,6 punten

Database gegevens:

Datum: 27-08-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 262.9 km Score: 930,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na doodgelopen te zijn bij Keiheuvel, Expeditie Kikkerland gestart: de zon en de wolken volgend naar het westen, bestemming onbekend. Uiteindelijk bleek die bestemming Haamstede te worden. Soms moest je heel grote steken maken, en ver uitwijken naar de enige zonnige plek kilometers in het rond. Niet meer durven doorgaan tot Haamstede zelf, daar was het helemaal blauw, er achter hingen wel wolken, maar een heel eind in zee... De terugweg zag er problematisch uit, maar bij Zundert weer kunnen aanpikken. Uiteindelijk een boeiende dag geworden!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, bij Zierikzee XPDR 7010 en radio uitluisteren op 122.990 Rotterdam Approach. Beide gegevens zijn correct, want ik ben effectief opgeroepen om uit te kijken voor een toestel dat maar iets lager dan ik zou zitten (ik was net stijgend in thermiek). Heb het toestel niet gezien... Clearance Woensdrecht Dutch Mil, met opmerking uit te kijken naar paradrop bij Seppe.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-27-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 27-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/08/2022
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2022-08-27-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:20:48
Duurvlucht     : 05:16:09
Vrije vlucht   :  262.9 km
Fasttrack      :   66.5 kmh
Driehoek       :  147.6 km
Hoogtewinst    : 1174.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.569'N   4°57.114'E
    tijd: 10:00:29 UTC
    alti: -12 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°22.866'N   5°04.731'E =  98° 8.9 km van vertrek
    tijd: 10:05:08 UTC
    alti: 633 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.523'N   4°56.871'E = 253° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:21:17 UTC
    alti: -7 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:20:48
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.691'N   4°55.408'E  @ 10:18:39 UTC,   682 m
    punt 1:  51°12.944'N   5°22.638'E  @ 11:20:22 UTC,   632 m
    punt 2:  51°27.401'N   4°42.910'E  @ 12:10:18 UTC,   707 m
    punt 3:  51°25.025'N   4°25.766'E  @ 12:33:20 UTC,   733 m
    punt 4:  51°40.573'N   3°48.720'E  @ 13:34:57 UTC,  1072 m
    punt 5:  51°27.208'N   4°13.542'E  @ 14:12:54 UTC,  1151 m
    Finish:  51°31.555'N   5°05.989'E  @ 15:10:15 UTC,   855 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   38.4 km 124° @  37.3 km/h
    been 2:   53.4 km 300° @  64.1 km/h
    been 3:   20.4 km 258° @  53.0 km/h
    been 4:   51.6 km 304° @  50.3 km/h
    been 5:   37.9 km 131° @  59.9 km/h
    been 6:   61.2 km  82° @  64.1 km/h
Afgelegde afstand:                   262.9 km
Duur:                                04:51:36
Gemiddelde snelheid:                 54.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 18.0 km
Starthoogte:                         415.0 m
Finishhoogte:                        855.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -440 m
Totale score afstand:                262.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°36.197'N   4°01.076'E = 290° 69.0 km van vertrek
    tijd:    13:17:24 UTC
    alti:    1030 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.214'N   4°56.584'E = 333° 1.3 km van vertrek
    tijd:    15:17:24 UTC
    alti:    313 m
Grootste afstand in 2 uur: 133.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    66.5 km/h
Hoogteverlies:             717 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 406.0 km  GELDIG
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  1KEIH     51°10.852'N   5°13.245'E    30.1 km 144°
    punt 2:  3DINS     51°37.000'N   6°51.790'E   124.2 km  66°
    punt 3:  30AME     52°04.911'N   6°46.839'E    52.1 km 354°
    punt 4:  30DIN     51°34.720'N   6°41.120'E    56.4 km 187°
    punt 5:  50MOL     51°11.298'N   5°07.001'E   117.5 km 249°
    finish:  1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E    25.8 km 337°
    landing:            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEELKC   @ 10:25:31 UTC,   771 m
    punt 1:  1KEIH     @ 10:47:47 UTC,   608 m :   30.1 km   81.2 km/h
    punt 2:  3DINS     niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.181'N   5°22.635'E  @ 11:20:39 UTC, 606 m : 11.8 km 21.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        41.9 km
Duur van de proef:        00:55:08
Gemiddelde snelheid:      45.6 km/h
Start hoogte:             415 m
Hoogte passeren start:    771 m
Hoogte aan break-punt:    606 m
Hoogteverlies over proef: -191 m
Totale score afstand:     41.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   64.2 km
Been 1:   42.1 km
Been 2:   41.3 km
Totaal:  147.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:05:08 UTC
    einde: 15:21:17 UTC
    duur:  05:16:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     138 m @ 10:56:21 UTC
    hoog punt:    1312 m @ 14:39:47 UTC
    hoogtewinst:  1174 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:17:01  bearing 60.9°
    Tweede punt: 13:34:50  bearing 331.7°
    Totale hoek: -89.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6314

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs