CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-08-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 2201,4 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/08/2022
Piloot: KENNY MOTTE
Zweefvliegtuig: OO-YDU
Toestel type: DUO DISCUS (PIL) Klasse:
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 2ox
Logger file: 2022-08-28-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:12:22
Duurvlucht : 07:09:15
Vrije vlucht : 632.9 km
Fasttrack : 106.3 kmh
Driehoek : 339.0 km
Hoogtewinst : 1211.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBDT Diest BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°00.072'N 5°03.373'E
tijd: 09:47:56 UTC
alti: -37 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°00.303'N 5°04.039'E = 61° 0.9 km van vertrek
tijd: 09:48:42 UTC
alti: 390 m
Landingspunt
pos.: 51°00.264'N 5°03.946'E = 62° 0.8 km van vertrek
tijd: 17:00:18 UTC
alti: -37 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 07:12:22
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.727'N 5°01.279'E @ 09:51:06 UTC, 550 m
punt 1: 52°39.702'N 7°09.123'E @ 12:42:27 UTC, 654 m
punt 2: 51°50.782'N 6°30.086'E @ 13:47:56 UTC, 1072 m
punt 3: 51°41.239'N 4°56.946'E @ 14:46:48 UTC, 664 m
punt 4: 50°59.384'N 5°29.844'E @ 15:45:20 UTC, 1137 m
punt 5: 51°16.678'N 4°44.218'E @ 16:38:32 UTC, 1041 m
Finish: 51°00.264'N 5°03.946'E @ 17:00:18 UTC, -37 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 236.5 km 37° @ 82.8 km/h
been 2: 101.0 km 206° @ 92.6 km/h
been 3: 108.6 km 261° @ 110.7 km/h
been 4: 86.5 km 154° @ 88.7 km/h
been 5: 62.1 km 301° @ 70.1 km/h
been 6: 38.2 km 143° @ 105.2 km/h
Afgelegde afstand: 632.9 km
Duur: 07:09:12
Gemiddelde snelheid: 88.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte: 549.0 m
Finishhoogte: -37.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 586 m
Totale score afstand: 632.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 52°30.434'N 7°07.253'E = 40° 220.0 km van vertrek
tijd: 12:57:22 UTC
alti: 1196 m
Finishpunt
pos.: 51°30.935'N 4°56.487'E = 352° 57.8 km van vertrek
tijd: 14:57:22 UTC
alti: 922 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 106.3 km/h
Hoogteverlies: 274 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 227.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E
punt 1: MEER AFRIT 51°27.200'N 4°43.330'E 50.9 km 305°
punt 2: GOOREIND DORP 51°21.433'N 4°32.650'E 16.4 km 229°
punt 3: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 84.1 km 102°
punt 4: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 22.7 km 43°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 53.4 km 251°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: LOMMEL TESTBAAN @ 10:20:47 UTC, 854 m
punt 1: MEER AFRIT @ 14:44:00 UTC, 644 m : 50.9 km 11.6 km/h
punt 2: GOOREIND DORP niet gerond
afbreekpunt: 51°16.664'N 4°44.199'E @ 16:38:33 UTC, 1041 m : 0.3 km 0.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 51.2 km
Duur van de proef: 06:17:46
Gemiddelde snelheid: 8.1 km/h
Start hoogte: 370 m
Hoogte passeren start: 854 m
Hoogte aan break-punt: 1041 m
Hoogteverlies over proef: -671 m
Totale score afstand: 51.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 107.8 km
Been 1: 94.9 km
Been 2: 136.2 km
Totaal: 339.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:51:03 UTC
einde: 17:00:18 UTC
duur: 07:09:15
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 370 m @ 09:54:31 UTC
hoog punt: 1581 m @ 13:43:47 UTC
hoogtewinst: 1211 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 14:46:49 bearing 20.1°
Tweede punt: 15:50:19 bearing 81.8°
Totale hoek: 61.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15200
| |||||||||||||||||||||