CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2022 -- Koen VANDERPUTTEN -- 1200,0 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2022 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Open/Ren
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 288 km Score: 1200,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijd Keiheuvelcup

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-20-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Opgeladen door jury wegens ontbreken declaratie

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2022



IGC File gegevens:

133 Declaratie onvolledig (gecheckt)

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2022
Piloot:         KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: 
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2022-08-20-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:37:33
Duurvlucht     : 03:32:59
Vrije vlucht   :  297.1 km
Fasttrack      :  116.6 kmh
Opgegeven proef:  288.0 km
Driehoek       :  258.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.974'N   5°13.704'E
    tijd: 11:53:08 UTC
    alti: -11 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.881'N   5°12.780'E = 327° 2.0 km van vertrek
    tijd: 11:56:31 UTC
    alti: 529 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.868'N   5°13.300'E = 247° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:30:41 UTC
    alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:37:33
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°09.966'N   5°23.249'E  @ 12:33:15 UTC,  1121 m
    punt 1:  51°29.570'N   4°33.688'E  @ 13:16:08 UTC,   571 m
    punt 2:  51°24.783'N   5°02.006'E  @ 13:36:17 UTC,   863 m
    punt 3:  51°12.261'N   5°14.257'E  @ 13:54:38 UTC,  1239 m
    punt 4:  51°01.556'N   5°16.471'E  @ 14:05:07 UTC,  1213 m
    punt 5:  51°21.861'N   6°12.574'E  @ 14:39:43 UTC,   855 m
    Finish:  51°10.961'N   5°12.872'E  @ 15:28:41 UTC,   246 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   68.1 km 303° @  95.3 km/h
    been 2:   34.0 km 105° @ 101.2 km/h
    been 3:   27.2 km 148° @  89.1 km/h
    been 4:   20.0 km 173° @ 114.6 km/h
    been 5:   75.4 km  60° @ 130.8 km/h
    been 6:   72.3 km 254° @  88.6 km/h
Afgelegde afstand:                   297.1 km
Duur:                                02:55:26
Gemiddelde snelheid:                 101.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         520.0 m
Finishhoogte:                        246.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          274 m
Totale score afstand:                297.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°12.125'N   5°20.104'E =  74° 7.8 km van vertrek
    tijd:    12:47:33 UTC
    alti:    1320 m
Finishpunt
    pos.:    51°19.540'N   6°01.418'E =  74° 57.7 km van vertrek
    tijd:    14:47:33 UTC
    alti:    562 m
Grootste afstand in 2 uur: 233.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   116.6 km/h
Hoogteverlies:             758 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 292.0 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  SCHIJF            51°29.524'N   4°33.384'E    62.9 km 302°
    punt 2:  WEELDE 25         51°24.860'N   5°02.230'E    34.5 km 104°
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    51°01.561'N   5°16.024'E    46.1 km 160°
    punt 4:  VENLO AERO        51°21.750'N   6°12.950'E    76.2 km  60°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    72.3 km 254°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 12:38:49 UTC,  1162 m
    punt 1:  SCHIJF            @ 13:16:05 UTC,   561 m :   62.4 km  100.5 km/h
    punt 2:  WEELDE 25         @ 13:36:18 UTC,   863 m :   33.5 km   99.5 km/h
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    @ 14:05:01 UTC,  1191 m :   45.1 km   94.2 km/h
    punt 4:  VENLO AERO        @ 14:39:39 UTC,   862 m :   75.2 km  130.2 km/h
    finish:  KEIHEUVEL         @ 15:28:28 UTC,   255 m :   71.8 km   88.3 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        288.0 km
Duur van de proef:        02:49:39
Gemiddelde snelheid:      101.8 km/h
Start hoogte:             520 m
Hoogte passeren start:    1162 m
Hoogte passeren finish:   255 m
Hoogteverlies over proef: 265 m
Totale score afstand:     288.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   72.4 km
Been 1:   73.4 km
Been 2:  112.6 km
Totaal:  258.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:57:42 UTC
    einde: 15:30:41 UTC
    duur:  03:32:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     442 m @ 13:17:06 UTC
    hoog punt:    1423 m @ 14:01:36 UTC
    hoogtewinst:   981 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:16:06  bearing 4.6°
    Tweede punt: 14:05:10  bearing 75.7°
    Totale hoek: 71.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Declaratie onvolledig (gecheckt)
Rekentijd 15310

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs