CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-09-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 1842,8 punten

Database gegevens:

Datum: 04-09-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 529.8 km Score: 1842,8 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Gisteren avond zag ik een charronde in de voorspellingen, dat voorspelde windgat was wel degelijk een meteo obstakel. Er is wel altijd wel een spannend momentje op zo'n charronde. Op het einde had ik het gevoel dat de thermiek elk moment kon uitgaan maar de nieuwe labiele luchtmassa bleef bewegen. Speciaal.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Overboelare sector via Bru Info (en via radio, sorry voor het gedoe) en daarna via Bru Dep 126.630 SQ 5114 4000ft TMA boven Gent. Dan Dutch Mil Woensdrecht, dan Climbout Schaffen via Bru APP 118.255. En Goetsenhoven opgeroepen voor TSA en climbout sector actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-09-04-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-09-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-09-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/09/2022
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6M    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2022-09-04-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:40:20
Duurvlucht     : 07:23:28
Vrije vlucht   :  529.8 km
Fasttrack      :  101.7 kmh
Driehoek       :  373.6 km
Charronde      :  420.4°
Hoogtewinst    : 1521.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.332'N   5°04.014'E
    tijd: 10:07:30 UTC
    alti: -21 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.086'N   5°03.215'E = 244° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:08:13 UTC
    alti: 387 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.313'N   5°04.036'E = 144° 0.0 km van vertrek
    tijd: 17:47:50 UTC
    alti: -20 m
Afstand take-off tot landing: 0.0
Totale vluchtduur: 07:40:20
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 3.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.836'N   5°10.202'E  @ 10:33:42 UTC,   924 m
    punt 1:  50°24.727'N   5°03.466'E  @ 11:23:58 UTC,  1251 m
    punt 2:  49°58.253'N   4°06.885'E  @ 12:13:05 UTC,  1412 m
    punt 3:  51°17.575'N   3°52.507'E  @ 13:47:02 UTC,  1476 m
    punt 4:  51°18.015'N   5°01.227'E  @ 14:49:09 UTC,  1509 m
    punt 5:  50°31.428'N   4°59.150'E  @ 16:21:14 UTC,  1187 m
    Finish:  51°08.085'N   5°05.416'E  @ 17:11:47 UTC,   661 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   63.7 km 187° @  76.1 km/h
    been 2:   83.3 km 234° @ 101.8 km/h
    been 3:  148.0 km 354° @  94.5 km/h
    been 4:   79.9 km  89° @  77.2 km/h
    been 5:   86.4 km 182° @  56.3 km/h
    been 6:   68.4 km   6° @  81.1 km/h
Afgelegde afstand:                   529.8 km
Duur:                                06:38:05
Gemiddelde snelheid:                 79.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 14.5 km
Starthoogte:                         228.0 m
Finishhoogte:                        661.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -433 m
Totale score afstand:                529.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°34.312'N   4°58.103'E = 188° 48.7 km van vertrek
    tijd:    11:13:21 UTC
    alti:    1292 m
Finishpunt
    pos.:    50°50.153'N   3°40.656'E = 260° 99.5 km van vertrek
    tijd:    13:13:21 UTC
    alti:    550 m
Grootste afstand in 2 uur: 203.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.7 km/h
Hoogteverlies:             742 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  133.1 km
Been 1:  104.6 km
Been 2:  135.9 km
Totaal:  373.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:24:22 UTC
    einde: 17:47:50 UTC
    duur:  07:23:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     228 m @ 10:25:06 UTC
    hoog punt:    1749 m @ 12:09:21 UTC
    hoogtewinst:  1521 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:33:44  bearing 79.3°
    Tweede punt: 16:21:11  bearing 139.8°
    Totale hoek: 420.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9841

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs