CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-09-2022 -- Cedric BUSSCHOTS & BART VAN DER MEERSSCHE -- 1299,6 punten

Database gegevens:

Datum: 04-09-2022 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: OO-YDU
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Cedric BUSSCHOTS Club: DAC
Afstand: 363.9 km Score: 1299,6 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: BART VAN DER MEERSSCHE
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Sleutels van de aanhangwagen van de LS7 thuis vergeten, dan maar overlandinstructie met Bart in de Duo (met dank aan Ludo om met de Duo te kunnen vliegen).

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Sectoren Schaffen actief tot 17u LT, Dutch Mil [132.355] + XPDR 7000 in NL, KB uitgeluisterd in CTR en TMA

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-09-04-NAV-5QX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-09-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-09-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/09/2022
Piloot:         CEDRIC BUSSCHOTS
Zweefvliegtuig: OO-YDU
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: TWEEZITTER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5qx
Logger file:    2022-09-04-NAV-5QX-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:04:13
Duurvlucht     : 06:03:40
Vrije vlucht   :  363.9 km
Fasttrack      :   90.2 kmh
Driehoek       :  289.5 km
Hoogtewinst    : 1621.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.336'N   5°04.020'E
    tijd: 10:28:53 UTC
    alti: -16 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.129'N   5°03.480'E = 239° 0.7 km van vertrek
    tijd: 10:29:26 UTC
    alti: 383 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.283'N   5°04.006'E = 189° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:33:06 UTC
    alti: -6 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:04:13
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.432'N   5°03.722'E  @ 10:30:33 UTC,   298 m
    punt 1:  51°12.797'N   5°06.780'E  @ 10:58:26 UTC,  1207 m
    punt 2:  51°26.990'N   4°37.190'E  @ 11:28:45 UTC,  1125 m
    punt 3:  50°56.550'N   5°31.657'E  @ 12:47:48 UTC,  1302 m
    punt 4:  50°27.207'N   5°02.124'E  @ 13:48:01 UTC,  1337 m
    punt 5:  51°10.960'N   5°42.380'E  @ 14:41:38 UTC,  1322 m
    Finish:  50°58.184'N   5°02.608'E  @ 15:50:23 UTC,   483 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.0 km   8° @  53.9 km/h
    been 2:   43.3 km 308° @  85.7 km/h
    been 3:   84.9 km 131° @  64.5 km/h
    been 4:   64.6 km 213° @  64.3 km/h
    been 5:   93.9 km  30° @ 105.1 km/h
    been 6:   52.1 km 243° @  45.5 km/h
Afgelegde afstand:                   363.9 km
Duur:                                05:19:50
Gemiddelde snelheid:                 68.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Starthoogte:                         277.0 m
Finishhoogte:                        483.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -206 m
Totale score afstand:                363.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°53.853'N   5°22.714'E = 119° 25.0 km van vertrek
    tijd:    13:02:39 UTC
    alti:    1460 m
Finishpunt
    pos.:    50°59.614'N   5°22.400'E =  93° 21.5 km van vertrek
    tijd:    15:02:39 UTC
    alti:    448 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    90.2 km/h
Hoogteverlies:             1012 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  114.6 km
Been 1:   93.7 km
Been 2:   81.2 km
Totaal:  289.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:29:26 UTC
    einde: 16:33:06 UTC
    duur:  06:03:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     277 m @ 10:30:10 UTC
    hoog punt:    1898 m @ 14:31:24 UTC
    hoogtewinst:  1621 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:28:42  bearing 8.7°
    Tweede punt: 13:48:03  bearing 141.9°
    Totale hoek: 133.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8344

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs