CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-08-2022 -- Lode VOS -- 2198,9 punten

Database gegevens:

Datum: 06-08-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus bT Immatriculatie: D-KLHA
Handicapfactor: 107 Klasse: Motor
Piloot: Lode VOS Club: ALB
Afstand: 588.2 km Score: 2198,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR VFR (in NL en D) uitluisteren dutch mil en Langen info. Contact Beek App voor crossing ehbk. XPDR 6104 en contact Niederrhein Twr voor over flight

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-06-NAV-9DH-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 06-08-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/08/2022
Piloot:         LODE VOS
Zweefvliegtuig: D-KLHA
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 9dh
Logger file:    2022-08-06-NAV-9DH-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:32:40
Duurvlucht     : 07:02:23
Vrije vlucht   :  588.2 km
Fasttrack      :   96.0 kmh
Driehoek       :  150.1 km
Hoogtewinst    : 1339.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.066'E
    tijd: 09:58:08 UTC
    alti: -100 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.255'N   5°22.898'E =  87° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:58:45 UTC
    alti: 309 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.250'N   5°22.659'E =  87° 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:30:48 UTC
    alti: -80 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 07:32:40
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 14.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°54.820'N   5°26.812'E  @ 10:10:10 UTC,  1078 m
    punt 1:  51°55.895'N   6°49.607'E  @ 11:57:00 UTC,  1070 m
    punt 2:  51°14.863'N   5°37.728'E  @ 13:09:40 UTC,  1589 m
    punt 3:  51°37.318'N   6°40.760'E  @ 14:09:00 UTC,  1222 m
    punt 4:  50°59.639'N   5°19.979'E  @ 15:15:30 UTC,   685 m
    punt 5:  51°19.585'N   4°49.804'E  @ 16:05:50 UTC,  1260 m
    Finish:  50°40.080'N   5°03.644'E  @ 17:06:08 UTC,   596 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  148.4 km  40° @  83.4 km/h
    been 2:  112.6 km 228° @  93.0 km/h
    been 3:   84.1 km  60° @  85.0 km/h
    been 4:  117.0 km 234° @ 105.6 km/h
    been 5:   51.0 km 317° @  60.8 km/h
    been 6:   75.0 km 167° @  74.6 km/h
Afgelegde afstand:                   588.2 km
Duur:                                06:55:58
Gemiddelde snelheid:                 84.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 40.0 km
Starthoogte:                         515.0 m
Finishhoogte:                        596.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -81 m
Totale score afstand:                588.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°52.650'N   6°44.771'E =  43° 139.2 km van vertrek
    tijd:    11:52:55 UTC
    alti:    1245 m
Finishpunt
    pos.:    51°35.936'N   6°29.196'E =  48° 104.8 km van vertrek
    tijd:    13:52:55 UTC
    alti:    801 m
Grootste afstand in 2 uur: 192.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.0 km/h
Hoogteverlies:             444 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   45.9 km
Been 1:   62.1 km
Been 2:   42.0 km
Totaal:  150.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:04:00 UTC
    einde: 17:06:23 UTC
    duur:  07:02:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     515 m @ 10:04:50 UTC
    hoog punt:    1854 m @ 16:39:55 UTC
    hoogtewinst:  1339 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:05:55  bearing 26.8°
    Tweede punt: 17:06:18  bearing 122.7°
    Totale hoek: 95.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7031

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs