CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-09-2022 -- Peter APPELTANS -- 722,6 punten

Database gegevens:

Datum: 04-09-2022 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 Es 18m Immatriculatie: D-KYEA
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Peter APPELTANS Club: DAC
Afstand: 218.6 km Score: 722,6 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Climb out Schaffen active. Uitluisteren KB. XPDR7000 entire flight.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-09-04-LXV-6NQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-09-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-09-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/09/2022
Piloot:         PETER APPELTANS
Zweefvliegtuig: EA
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nq
Logger file:    2022-09-04-LXV-6NQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:14:15
Duurvlucht     : 03:08:04
Vrije vlucht   :  218.6 km
Fasttrack      :   84.5 kmh
Driehoek       :  114.2 km
Hoogtewinst    : 1417.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.306'N   5°03.938'E
    tijd: 10:58:32 UTC
    alti: 3 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.219'N   5°03.688'E = 241° 0.3 km van vertrek
    tijd: 10:58:47 UTC
    alti: 262 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.341'N   5°04.097'E =  71° 0.2 km van vertrek
    tijd: 14:12:47 UTC
    alti: -22 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 03:14:15
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.461'N   5°02.441'E  @ 11:05:43 UTC,   445 m
    punt 1:  50°58.480'N   5°34.979'E  @ 11:37:43 UTC,  1517 m
    punt 2:  50°55.656'N   5°14.491'E  @ 12:06:35 UTC,   774 m
    punt 3:  51°15.220'N   5°09.800'E  @ 12:33:51 UTC,  1378 m
    punt 4:  50°55.270'N   5°34.789'E  @ 13:05:31 UTC,  1331 m
    punt 5:  51°12.598'N   5°08.909'E  @ 13:31:07 UTC,  1356 m
    Finish:  50°58.137'N   5°02.083'E  @ 14:04:39 UTC,   522 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   38.1 km  93° @  71.5 km/h
    been 2:   24.6 km 258° @  51.0 km/h
    been 3:   36.7 km 351° @  80.7 km/h
    been 4:   47.1 km 142° @  89.3 km/h
    been 5:   44.1 km 317° @ 103.4 km/h
    been 6:   28.0 km 197° @  50.1 km/h
Afgelegde afstand:                   218.6 km
Duur:                                02:58:56
Gemiddelde snelheid:                 73.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Starthoogte:                         423.0 m
Finishhoogte:                        522.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -99 m
Totale score afstand:                218.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.159'N   5°25.822'E =  86° 25.6 km van vertrek
    tijd:    11:47:47 UTC
    alti:    1429 m
Finishpunt
    pos.:    50°59.479'N   5°07.747'E = 109° 4.7 km van vertrek
    tijd:    13:47:47 UTC
    alti:    615 m
Grootste afstand in 2 uur: 169.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    84.5 km/h
Hoogteverlies:             814 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   42.7 km
Been 1:   32.6 km
Been 2:   39.0 km
Totaal:  114.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:04:43 UTC
    einde: 14:12:47 UTC
    duur:  03:08:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     423 m @ 11:05:07 UTC
    hoog punt:    1840 m @ 13:12:03 UTC
    hoogtewinst:  1417 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:02:51  bearing 88.7°
    Tweede punt: 12:33:51  bearing 50.2°
    Totale hoek: -38.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4440

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs