CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-09-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 1218,4 punten

Database gegevens:

Datum: 25-09-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 350.3 km Score: 1218,4 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De start voor mij brak de kabel... Voorjaarsweer in de herfst :-) Baisy-Thy had ik met de ULM al eens gedaan maar nog niet met de zwever.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Charleroi TWR opgeroepen (3000ft), Bru Info, Dutch Mil EHWO en Bru Dep om TMA af te snijden (4000ft).

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-09-25-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-09-2022
Weerkaart: Weerkaart van 25-09-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/09/2022
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6M    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2022-09-25-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:43:55
Duurvlucht     : 04:40:44
Vrije vlucht   :  350.3 km
Fasttrack      :   88.6 kmh
Driehoek       :  254.5 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.072'N   5°03.381'E
    tijd: 11:26:35 UTC
    alti: 7 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.394'N   5°04.290'E =  61° 1.2 km van vertrek
    tijd: 11:27:21 UTC
    alti: 413 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.232'N   5°03.882'E =  63° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:10:30 UTC
    alti: 14 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:43:55
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°01.491'N   5°06.600'E  @ 11:30:00 UTC,   628 m
    punt 1:  50°34.331'N   4°26.075'E  @ 12:14:15 UTC,   728 m
    punt 2:  50°44.112'N   4°57.130'E  @ 13:04:46 UTC,   891 m
    punt 3:  51°19.492'N   4°59.246'E  @ 13:55:15 UTC,   663 m
    punt 4:  51°29.126'N   4°13.934'E  @ 14:33:32 UTC,   934 m
    punt 5:  50°51.899'N   5°12.557'E  @ 15:53:24 UTC,   740 m
    Finish:  51°01.559'N   5°01.830'E  @ 16:05:36 UTC,   300 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   69.3 km 224° @  94.0 km/h
    been 2:   40.8 km  63° @  48.5 km/h
    been 3:   65.6 km   2° @  78.0 km/h
    been 4:   55.5 km 289° @  87.0 km/h
    been 5:   97.1 km 135° @  73.0 km/h
    been 6:   21.9 km 325° @ 107.6 km/h
Afgelegde afstand:                   350.3 km
Duur:                                04:35:36
Gemiddelde snelheid:                 76.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Starthoogte:                         585.0 m
Finishhoogte:                        300.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          285 m
Totale score afstand:                350.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.492'N   5°06.738'E = 127° 4.9 km van vertrek
    tijd:    13:30:15 UTC
    alti:    881 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.491'N   5°04.582'E = 154° 3.3 km van vertrek
    tijd:    15:30:15 UTC
    alti:    395 m
Grootste afstand in 2 uur: 177.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.6 km/h
Hoogteverlies:             486 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   72.2 km
Been 1:   79.5 km
Been 2:  102.7 km
Totaal:  254.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:29:46 UTC
    einde: 16:10:30 UTC
    duur:  04:40:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     401 m @ 12:56:45 UTC
    hoog punt:    1162 m @ 13:42:54 UTC
    hoogtewinst:   761 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:14:09  bearing 185.6°
    Tweede punt: 14:33:28  bearing 344.9°
    Totale hoek: -200.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5670

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs