CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & NICK ADRIAENSEN -- 2177,6 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 535.7 km Score: 2177,6 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: NICK ADRIAENSEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie nog niet gechecked
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Problemen met de gps van de logger. Was een opgegeven proef. Backup log file is beschikbaar. Dit is de backup logger. Deze heeft niet de declaratie van de andere logger

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder aan. Niederrhein sq6101.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-NAV-953-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Vlucht opgeladen door de jury. Initiele file met proef had onderbreking. Backup file volledig en IGC ok. Proef overgezet van ene naar andere proef.

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         T. VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 953
Logger file:    2022-07-02-NAV-953-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  400

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:57:27
Duurvlucht     : 05:47:56
Vrije vlucht   :  546.3 km
Fasttrack      :  106.0 kmh
Opgegeven proef:  535.7 km
Driehoek       :  302.7 km
Hoogtewinst    : 1213.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.904'N   4°45.302'E
    tijd: 10:02:49 UTC
    alti: -62 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°15.731'N   4°44.905'E = 235° 0.6 km van vertrek
    tijd: 10:12:20 UTC
    alti: 622 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.403'N   4°44.405'E = 228° 1.4 km van vertrek
    tijd: 16:00:16 UTC
    alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 1.4
Totale vluchtduur: 05:57:27
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 9.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.778'N   4°44.660'E  @ 10:12:31 UTC,   600 m
    punt 1:  52°17.498'N   6°33.693'E  @ 11:50:48 UTC,  1432 m
    punt 2:  50°56.601'N   5°35.488'E  @ 13:47:47 UTC,  1235 m
    punt 3:  51°24.169'N   4°45.464'E  @ 14:35:35 UTC,  1475 m
    punt 4:  50°59.184'N   5°28.765'E  @ 15:26:58 UTC,  1671 m
    punt 5:  51°15.890'N   5°03.579'E  @ 15:47:50 UTC,  1073 m
    Finish:  51°15.964'N   4°43.452'E  @ 15:55:43 UTC,   298 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  169.8 km  47° @ 103.6 km/h
    been 2:  164.4 km 204° @  84.3 km/h
    been 3:   77.5 km 312° @  97.3 km/h
    been 4:   68.5 km 132° @  80.0 km/h
    been 5:   42.7 km 317° @ 122.8 km/h
    been 6:   23.4 km 270° @ 178.2 km/h
Afgelegde afstand:                   546.3 km
Duur:                                05:43:12
Gemiddelde snelheid:                 95.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Starthoogte:                         616.0 m
Finishhoogte:                        298.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          318 m
Totale score afstand:                546.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.861'N   4°49.460'E =  28° 10.4 km van vertrek
    tijd:    10:28:55 UTC
    alti:    1313 m
Finishpunt
    pos.:    51°52.234'N   6°12.468'E =  56° 121.2 km van vertrek
    tijd:    12:28:55 UTC
    alti:    1300 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.0 km/h
Hoogteverlies:             13 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 535.7 km  GELDIG
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL OOSTMALLE        51°15.818'N   4°45.136'E
    punt 1:  RIJSSEN AFSLAG A1-N347   52°17.060'N   6°33.427'E   168.6 km  47°
    punt 2:  ZUTENDAAL                50°56.935'N   5°35.492'E   162.9 km 205°
    punt 3:  HOOGSTRATEN KERK         51°24.119'N   4°45.734'E    76.8 km 311°
    punt 4:  TERRIL WINTERSLAG        50°59.237'N   5°28.653'E    68.0 km 132°
    finish:  ZOERSEL OOSTMALLE        51°15.818'N   4°45.136'E    59.4 km 302°
    landing:                           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL OOSTMALLE        @ 10:14:25 UTC,   557 m
    punt 1:  RIJSSEN AFSLAG A1-N347   @ 11:50:56 UTC,  1428 m :  168.6 km  104.8 km/h
    punt 2:  ZUTENDAAL                @ 13:47:44 UTC,  1219 m :  162.9 km   83.7 km/h
    punt 3:  HOOGSTRATEN KERK         @ 14:35:33 UTC,  1471 m :   76.8 km   96.4 km/h
    punt 4:  TERRIL WINTERSLAG        @ 15:26:56 UTC,  1669 m :   68.0 km   79.4 km/h
    finish:  ZOERSEL OOSTMALLE        @ 15:54:53 UTC,   324 m :   59.4 km  127.4 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        535.7 km
Duur van de proef:        05:40:28
Gemiddelde snelheid:      94.4 km/h
Start hoogte:             533 m
Hoogte passeren start:    557 m
Hoogte passeren finish:   324 m
Hoogteverlies over proef: 209 m
Totale score afstand:     535.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   84.8 km
Been 1:  133.2 km
Been 2:   84.8 km
Totaal:  302.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:12:20 UTC
    einde: 16:00:16 UTC
    duur:  05:47:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     533 m @ 10:14:06 UTC
    hoog punt:    1746 m @ 13:05:23 UTC
    hoogtewinst:  1213 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:49:03  bearing 86.3°
    Tweede punt: 14:35:37  bearing 18.8°
    Totale hoek: -67.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8386

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs