BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-04-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 197,7 punten

Database gegevens:

Datum: 07-04-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 59.8 km Score: 197,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
April, waar je normaal zit de wachten op de goede dagen die komen, is het nu nog steeds wachten op de eerte overlanddag. Misschien vergeet je snel, maar mijn eerste indruk is toch dat 2024 zijn start toch voor een groot stuk heeft gemist. Beter dan maar mee pakken wat er te vliegen valt. EBWE heeft het voordeel een beton piste te hebben waardoor de last van het water wat beperkt is. Voorspellingen gaven tegen de latere namiddag tot 1500m maar wel best wat wind en een strook goed weer parallel aan de kustlijn. Voor het vertrek was het idee om eventueel tot Brasschaat te vliegen en daar te bekijken of het stuk richting Gent inderdaag vliegbaar was. Eens in de lucht direct motortest en zien of alles na de lange winterslaap nog functioneerde. Niet veel later kwam ik Robbe tegen in de Discus. Samen schoven we op richting Meer grens, waar het zoals Robbe aangaf richting Nederland er duidelijk beter uit zag, maar dat was wel met 45kmu wind in de rug. Hij besliste die richting uit te gaan, ik eerst even te zien hoe vlot het tegen de wind in ging, ook al zag het er richtin brasschaat helemaal niet zo top uit. Gevolg niet veel later motor gestart op 400m (wilde niet te laag door gaan), en robbe die op dat moment +2ms op 1400m melde. Het was duidelijk beter richting het Noorden. Op dat moment was ik tevreden met gewoon wat in de kempen te vliegen, en tenslotte moet je het vliegen toch voor jezelf doen, eens geland dacht ik toch: had ik maar, en waarom heb je eigenlijk een turbo. Maar dat is praat achteraf. De vlucht afgemaakt met gewoon wat ronddobberen en al blij zijn dat er tenmiste wat termiek te vliegen viel. Om af te sluiten met de gedachten, Robbe had vandaag duidelijk grotere ballen dan ik.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

transponder 7000 in NL. Contact dutch mil voor gilzen --> gesloten

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-04-07-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-04-2024
Weerkaart: Weerkaart van 07-04-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/04/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-04-07-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:42:53
Duurvlucht     : 01:47:28
Vrije vlucht   :   59.8 km
Fasttrack      :   39.7 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.852'N   4°58.129'E
    tijd: 10:23:04 UTC
    alti: 52 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.772'N   4°57.686'E = 254° 0.5 km van vertrek
    tijd: 10:23:30 UTC
    alti: 493 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.945'N   4°58.589'E =  72° 0.6 km van vertrek
    tijd: 13:05:57 UTC
    alti: 15 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 02:42:53
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 8.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  51°19.121'N   4°45.665'E  @ 11:42:19 UTC,  1093 m
    punt 1:  51°33.805'N   5°03.715'E  @ 12:26:07 UTC,  1331 m
    Finish:  51°21.975'N   4°52.540'E  @ 12:51:29 UTC,   638 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   34.3 km  37° @  47.0 km/h
    been 2:   25.5 km 211° @  60.2 km/h
Afgelegde afstand:                   59.8 km
Duur:                                01:09:10
Gemiddelde snelheid:                 51.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.4 km
Starthoogte:                         534.0 m
Finishhoogte:                        638.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -104 m
Totale score afstand:                59.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°23.188'N   4°53.293'E = 258° 5.7 km van vertrek
    tijd:    11:25:33 UTC
    alti:    744 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.945'N   4°58.589'E =  72° 0.6 km van vertrek
    tijd:    13:05:57 UTC
    alti:    15 m
Grootste afstand in 2 uur: 79.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    39.7 km/h
Hoogteverlies:             729 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:18:29 UTC
    einde: 13:05:57 UTC
    duur:  01:47:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     534 m @ 11:19:55 UTC
    hoog punt:    1351 m @ 12:26:24 UTC
    hoogtewinst:   817 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:43:07  bearing 22.3°
    Tweede punt: 11:53:32  bearing 40.7°
    Totale hoek: 18.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 394

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs