BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-04-2024 -- Hugo JANSEN -- 107,9 punten

Database gegevens:

Datum: 13-04-2024 Type proef: DU
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Duur: 123 min Score: 107,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste vlucht van het jaar, test motor. Spijtig dat de wind de thermiek moeilijk te benutten maakte.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-04-13-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-04-2024
Weerkaart: Weerkaart van 13-04-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/04/2024
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2024-04-13-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:22:33
Duurvlucht     : 02:03:13

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.879'N   4°58.263'E
    tijd: 11:06:59 UTC
    alti: -57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.704'N   4°57.468'E = 251° 1.0 km van vertrek
    tijd: 11:07:48 UTC
    alti: 487 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.926'N   4°58.505'E =  73° 0.3 km van vertrek
    tijd: 13:29:32 UTC
    alti: -40 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 02:22:33
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 4.5 min

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.0 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZUTENDAAL KERK   50°55.900'N   5°34.400'E    67.2 km 141°
    punt 2:  MEER GRENS       51°29.240'N   4°44.200'E    85.1 km 317°
    punt 3:  FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E    82.6 km 139°
    finish:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E    65.1 km 325°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO      @ 11:38:04 UTC,   529 m
    punt 1:  ZUTENDAAL KERK   niet gerond
    afbreekpunt: 51°20.392'N   4°58.118'E  @ 12:02:13 UTC, 617 m : 5.1 km 12.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        5.1 km
Duur van de proef:        00:24:09
Gemiddelde snelheid:      12.7 km/h
Start hoogte:             350 m
Hoogte passeren start:    529 m
Hoogte aan break-punt:    617 m
Hoogteverlies over proef: -267 m
Totale score afstand:     5.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:26:19 UTC
    einde: 13:29:32 UTC
    duur:  02:03:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     350 m @ 11:30:30 UTC
    hoog punt:     941 m @ 11:49:07 UTC
    hoogtewinst:   591 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 475

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs