BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-04-2024 -- Hugo JANSEN -- 843,9 punten

Database gegevens:

Datum: 14-04-2024 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 240.5 km Score: 843,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 in NL

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-04-14-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-04-2024
Weerkaart: Weerkaart van 14-04-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/04/2024
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2024-04-14-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:04:23
Duurvlucht     : 03:03:34
Vrije vlucht   :  240.5 km
Fasttrack      :   87.7 kmh
Opgegeven proef:  200.3 km
Hoogtewinst    : 1056.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.872'N   4°58.243'E
    tijd: 11:58:47 UTC
    alti: -55 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.660'N   4°57.386'E = 248° 1.1 km van vertrek
    tijd: 11:59:36 UTC
    alti: 456 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.955'N   4°58.615'E =  70° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:03:10 UTC
    alti: -37 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:04:23
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.236'N   4°55.650'E  @ 12:01:15 UTC,   418 m
    punt 1:  51°16.595'N   5°07.896'E  @ 12:23:38 UTC,  1007 m
    punt 2:  51°05.750'N   5°12.735'E  @ 12:37:37 UTC,   878 m
    punt 3:  50°55.640'N   5°34.856'E  @ 12:58:25 UTC,   896 m
    punt 4:  51°29.391'N   4°43.963'E  @ 14:05:33 UTC,  1067 m
    punt 5:  51°09.973'N   5°11.923'E  @ 14:38:12 UTC,  1246 m
    Finish:  51°25.020'N   4°56.940'E  @ 14:58:50 UTC,   292 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 135° @  53.8 km/h
    been 2:   20.9 km 164° @  89.6 km/h
    been 3:   32.0 km 126° @  92.2 km/h
    been 4:   86.2 km 317° @  77.0 km/h
    been 5:   48.5 km 138° @  89.1 km/h
    been 6:   32.9 km 328° @  95.6 km/h
Afgelegde afstand:                   240.5 km
Duur:                                02:57:35
Gemiddelde snelheid:                 81.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Starthoogte:                         375.0 m
Finishhoogte:                        292.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          83 m
Totale score afstand:                240.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°04.300'N   5°19.406'E = 146° 43.9 km van vertrek
    tijd:    12:48:56 UTC
    alti:    1380 m
Finishpunt
    pos.:    51°16.134'N   5°01.590'E = 165° 14.9 km van vertrek
    tijd:    14:48:56 UTC
    alti:    712 m
Grootste afstand in 2 uur: 175.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.7 km/h
Hoogteverlies:             668 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.0 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZUTENDAAL KERK   50°55.900'N   5°34.400'E    67.2 km 141°
    punt 2:  MEER GRENS       51°29.240'N   4°44.200'E    85.1 km 317°
    punt 3:  FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E    82.6 km 139°
    finish:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E    65.1 km 325°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO      @ 12:07:11 UTC,   728 m
    punt 1:  ZUTENDAAL KERK   @ 12:58:23 UTC,   898 m :   67.2 km   78.7 km/h
    punt 2:  MEER GRENS       @ 14:05:41 UTC,  1063 m :   85.1 km   75.9 km/h
    punt 3:  FORD GENK        niet gerond
    afbreekpunt: 51°09.973'N   5°11.923'E  @ 14:38:12 UTC, 1246 m : 48.1 km 88.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        200.3 km
Duur van de proef:        02:31:01
Gemiddelde snelheid:      79.6 km/h
Start hoogte:             375 m
Hoogte passeren start:    728 m
Hoogte aan break-punt:    1246 m
Hoogteverlies over proef: -871 m
Totale score afstand:     200.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:59:36 UTC
    einde: 15:03:10 UTC
    duur:  03:03:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     375 m @ 12:00:25 UTC
    hoog punt:    1431 m @ 14:27:35 UTC
    hoogtewinst:  1056 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:58:21  bearing 87.5°
    Tweede punt: 14:05:35  bearing 14.7°
    Totale hoek: -72.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5313

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs