10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-04-2024 -- Christiaan BIELEN & SCHOETERS JO -- 1132,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: All x cleared xpdr 7000 /6101
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 14/04/2024 Piloot: BIELEN CHRISTIAAN Zweefvliegtuig: D-KKCR Toestel type: ARCUS T Klasse: 20-METER MULTISEAT Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 926 Logger file: 2024-04-14-NAV-926-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:55:31 Duurvlucht : 04:50:06 Vrije vlucht : 339.6 km Fasttrack : 104.2 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.975'N 5°13.661'E tijd: 11:14:26 UTC alti: -49 m Ontkoppelpunt pos.: 51°11.290'N 5°15.403'E = 74° 2.1 km van vertrek tijd: 11:19:51 UTC alti: 520 m Landingspunt pos.: 51°10.819'N 5°13.156'E = 244° 0.7 km van vertrek tijd: 16:09:57 UTC alti: -22 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 04:55:31 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 5.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°10.774'N 5°12.507'E @ 11:29:43 UTC, 1188 m punt 1: 51°26.344'N 6°42.692'E @ 12:24:45 UTC, 890 m punt 2: 51°36.604'N 6°51.171'E @ 12:40:31 UTC, 773 m punt 3: 51°49.145'N 7°20.885'E @ 13:05:58 UTC, 1332 m punt 4: 51°25.831'N 6°25.038'E @ 14:13:17 UTC, 1128 m punt 5: 51°23.547'N 6°03.420'E @ 15:06:45 UTC, 1123 m Finish: 51°10.223'N 5°11.675'E @ 16:06:46 UTC, 232 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 108.7 km 74° @ 118.5 km/h been 2: 21.4 km 27° @ 81.5 km/h been 3: 41.4 km 56° @ 97.6 km/h been 4: 77.6 km 236° @ 69.2 km/h been 5: 25.4 km 261° @ 28.5 km/h been 6: 65.0 km 248° @ 65.0 km/h Afgelegde afstand: 339.6 km Duur: 04:37:03 Gemiddelde snelheid: 73.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.7 km Starthoogte: 436.0 m Finishhoogte: 232.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 204 m Totale score afstand: 339.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°11.601'N 5°15.931'E = 66° 2.9 km van vertrek tijd: 11:27:45 UTC alti: 1270 m Finishpunt pos.: 51°41.071'N 6°55.606'E = 64° 130.7 km van vertrek tijd: 13:27:45 UTC alti: 1108 m Grootste afstand in 2 uur: 208.5 km Beste snelheid in 2 uur: 104.2 km/h Hoogteverlies: 162 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 498.8 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BALEN / KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E punt 1: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 72.3 km 73° punt 2: DAHLEMER BINZ 50°24.336'N 6°31.734'E 108.9 km 168° punt 3: NASTAETTEN 50°11.883'N 7°53.383'E 99.7 km 103° finish: BALEN / KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E 218.0 km 301° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: BALEN / KEIHEUVEL @ 11:30:05 UTC, 1147 m punt 1: VENLO @ 12:03:59 UTC, 992 m : 71.8 km 127.1 km/h punt 2: DAHLEMER BINZ niet gerond afbreekpunt: 51°21.787'N 6°18.062'E @ 12:06:50 UTC, 1027 m : 0.6 km 13.7 km/h Proef NIET GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 72.5 km Duur van de proef: 00:36:45 Gemiddelde snelheid: 118.3 km/h Start hoogte: 436 m Hoogte passeren start: 1147 m Hoogte aan break-punt: 1027 m Hoogteverlies over proef: -591 m Totale score afstand: 72.5 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:19:51 UTC einde: 16:09:57 UTC duur: 04:50:06 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 436 m @ 11:21:10 UTC hoog punt: 1336 m @ 13:25:45 UTC hoogtewinst: 900 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 4726 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||