BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-04-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 1350,4 punten

Database gegevens:

Datum: 21-04-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 408.5 km Score: 1350,4 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Gisteren de lange rit naar hier (toch een overland van 11uur rijtijd), vandaag dus invliegen zoals ze zeggen. Maar wel met idee zeker te vliegen want de afgelopen week was de voorspelling voor de komende week gene vette, buiten vandaag dan. Meepakken was de boodschap. Monteren, inschrijven, nog een upgrade van de anemoi en iets na de middag op pad boven de besneeuwde alpen. Naar mijn oordeel nog mooier dan in de zomer. Het was vandaag noord-weste wind, en de complementaire helling deden hun werk. Een bij col de vars toch maar nog wat door. Verder door achter Briancon zag het er wat minder uit dus mijn neus maar richting Glacier Blance gezet en daar mijn kar gekeerd. Richting het zuide zag het er goed uit, en de klassieke weg genomen. Even gedacht om meer richitng westen te gaan, wat ik eigenlijk had moeten doen, maar toch maar achterwegen gelaten. Ik begon koude voeten te krijgen. In het begin nog ok maar hoe langer hoe onaangenamer. Op het einde was het weer nog wel ok, maar mijn voeten niet echt. Was dan ook een probeersel vandaag met nieuwe neopreen sokken, maar dat vraagt toch nog wat aanpassing. De uitzichten waren weer dik in orde, of zoals ze zeggen "my view is better than yours".

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen volgens de franse regels

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-04-21-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-04-2024
Weerkaart: Weerkaart van 21-04-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/04/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-04-21-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:13:13
Duurvlucht     : 05:08:31
Vrije vlucht   :  408.5 km
Fasttrack      :  113.1 kmh
Driehoek       :  223.9 km
Hoogtewinst    : 1814.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.215'N   6°36.824'E
    tijd: 10:49:32 UTC
    alti: 1134 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°21.534'N   6°38.280'E = 148° 3.7 km van vertrek
    tijd: 10:54:14 UTC
    alti: 1951 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.232'N   6°36.554'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:02:45 UTC
    alti: 1165 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:13:13
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°20.343'N   6°44.550'E  @ 11:18:34 UTC,  3157 m
    punt 1:  44°57.109'N   6°23.164'E  @ 12:11:28 UTC,  3491 m
    punt 2:  44°25.552'N   6°48.072'E  @ 12:42:22 UTC,  3213 m
    punt 3:  43°47.178'N   6°13.470'E  @ 13:31:03 UTC,  2539 m
    punt 4:  44°37.655'N   6°43.035'E  @ 15:04:02 UTC,  3299 m
    punt 5:  44°12.895'N   6°24.435'E  @ 15:36:26 UTC,  2818 m
    Finish:  44°24.541'N   6°39.448'E  @ 15:56:09 UTC,  2009 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   73.7 km 338° @  83.6 km/h
    been 2:   67.1 km 151° @ 130.2 km/h
    been 3:   84.7 km 213° @ 104.4 km/h
    been 4:  101.4 km  23° @  65.5 km/h
    been 5:   52.1 km 208° @  96.4 km/h
    been 6:   29.4 km  43° @  89.4 km/h
Afgelegde afstand:                   408.5 km
Duur:                                04:37:35
Gemiddelde snelheid:                 88.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Starthoogte:                         1927.0 m
Finishhoogte:                        2009.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -82 m
Totale score afstand:                408.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°36.441'N   6°43.592'E =  20° 26.1 km van vertrek
    tijd:    11:44:55 UTC
    alti:    3405 m
Finishpunt
    pos.:    44°01.468'N   6°19.408'E = 210° 46.5 km van vertrek
    tijd:    13:44:55 UTC
    alti:    2119 m
Grootste afstand in 2 uur: 226.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.1 km/h
Hoogteverlies:             1286 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   62.7 km
Been 1:   98.2 km
Been 2:   63.0 km
Totaal:  223.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:54:14 UTC
    einde: 16:02:45 UTC
    duur:  05:08:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1927 m @ 10:54:25 UTC
    hoog punt:    3741 m @ 12:21:40 UTC
    hoogtewinst:  1814 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4432

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs