10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-04-2024 -- Fréderic DE GROOTE -- 654,8 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: XPDR 7000 / Contact DurchMIL for crossing Woensdrecht
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 14/04/2024 Piloot: FREDERIC DE GROOTE Zweefvliegtuig: PH-1047 Toestel type: LS 8 Klasse: STANDARD Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: jxz Logger file: 2024-04-14-LXV-JXZ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 02:55:26 Duurvlucht : 02:52:10 Vrije vlucht : 176.8 km Fasttrack : 81.4 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBBT Brasschaat BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°20.469'N 4°30.250'E tijd: 11:29:32 UTC alti: -74 m Ontkoppelpunt pos.: 51°22.015'N 4°29.693'E = 347° 2.9 km van vertrek tijd: 11:32:48 UTC alti: 420 m Landingspunt pos.: 51°20.808'N 4°30.174'E = 352° 0.6 km van vertrek tijd: 14:24:58 UTC alti: -56 m Afstand take-off tot landing: 0.6 Totale vluchtduur: 02:55:26 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°19.545'N 4°43.981'E @ 11:52:00 UTC, 925 m punt 1: 51°25.235'N 4°12.843'E @ 12:35:15 UTC, 863 m punt 2: 51°25.024'N 4°40.291'E @ 12:56:24 UTC, 1117 m punt 3: 51°13.929'N 5°11.804'E @ 13:23:45 UTC, 1195 m punt 4: 51°25.325'N 4°49.642'E @ 13:48:39 UTC, 917 m Finish: 51°24.723'N 4°22.015'E @ 14:10:12 UTC, 884 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 37.6 km 287° @ 52.2 km/h been 2: 31.8 km 91° @ 90.3 km/h been 3: 42.0 km 119° @ 92.1 km/h been 4: 33.3 km 310° @ 80.3 km/h been 5: 32.1 km 268° @ 89.2 km/h Afgelegde afstand: 176.8 km Duur: 02:18:12 Gemiddelde snelheid: 76.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.4 km Starthoogte: 414.0 m Finishhoogte: 884.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -470 m Totale score afstand: 176.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°25.134'N 4°21.646'E = 311° 13.2 km van vertrek tijd: 12:23:53 UTC alti: 906 m Finishpunt pos.: 51°20.188'N 4°30.933'E = 123° 0.9 km van vertrek tijd: 14:23:53 UTC alti: 113 m Grootste afstand in 2 uur: 162.7 km Beste snelheid in 2 uur: 81.4 km/h Hoogteverlies: 793 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 605.3 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E punt 1: WERSHOFEN-EIFEL 50°27.120'N 6°47.150'E 188.5 km 121° punt 2: STEENBERGEN 51°35.123'N 4°18.463'E 214.8 km 307° punt 3: ZUTENDAAL AERO 50°56.950'N 5°35.550'E 114.2 km 128° finish: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 87.7 km 300° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: BRASSCHAAT @ 12:47:14 UTC, 810 m punt 1: WERSHOFEN-EIFEL niet gerond afbreekpunt: 51°13.929'N 5°11.804'E @ 13:23:45 UTC, 1195 m : 46.9 km 77.0 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 46.9 km Duur van de proef: 00:36:31 Gemiddelde snelheid: 77.0 km/h Start hoogte: 414 m Hoogte passeren start: 810 m Hoogte aan break-punt: 1195 m Hoogteverlies over proef: -781 m Totale score afstand: 46.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 29.3 km Been 1: 18.6 km Been 2: 18.6 km Totaal: 66.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:32:48 UTC einde: 14:24:58 UTC duur: 02:52:10 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 414 m @ 11:32:59 UTC hoog punt: 1384 m @ 13:37:08 UTC hoogtewinst: 970 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:35:18 bearing 342.0° Tweede punt: 13:23:46 bearing 53.3° Totale hoek: 71.3° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3298 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||