BERICHT VAN DE JURY

10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-04-2024 -- Dries VAN GESTEL -- 929,6 punten

Database gegevens:

Datum: 24-04-2024 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 281.2 km Score: 929,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na twee dagen van afwisselend fietsen en lopen, was het vandaag terug vliegen. De wind zou voornamelijk uit het noorden komen en in de late namiddag richitng noord-westen draaien met kans op golf in het westen. Rustig alles klaar maken en tegen 12u30 de lucht in. Voor de zekerheid toch maar een iets hogere sleep genomen. Eens los verloor je niet veel hoogte maar heel overtuigend stijgen was het ook niet. De helling was afgevlogen, hier en daar wat gaan kijken maar het overtuigde me niet helemaal. Tot ik aan col d'allos kwam en daar de Cu zag hangen over heel het alternatief parcour. Het parcour zelf was blauw en niet veel bewegen en met de noorde wind ook niet zo betrouwbaar aan de helling. Daar hangend een hele tijd zitten twijfelen om nu wel of niet over col d'allos te springen. Twee keer aangezet maar dan toch niet de sprong gedaan. Eerste buitenlandingsveld la mure lag op 40km, en had niet zo veel hoogte reserve. Na al die jaren blijf ik dat stuk nog met ene argwaan bekijken. Voornamelijk dan dat het lijkt alsof je je daar wat vast kan vliegen. Maar afgaande op want andere vliegen is dat mogelijk een foute interpretatie. Uiteindelijk dus maar mijn kar gekeerd en nog wat aan het spelen geweest met de 29. Een de hoge bewolking over was getrokken leek het terug beter te worden en de overstap naar st crepin gedaan. Daar ging het dan naar 3800m en vanaf daar was het plan om niet meer te draaien (met de weglide badge in het achterhoofd), wat gelukt is voor ~1.5u. Tegen dan begonnen mijn voeten toch weer echt koud te krijgen en dus maar komen landen. Morgen normaal weer een dag en mogelijk de laatste alweer.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen franse luchtruim te volgen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/380984
Igc-file: 2024-04-24-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-04-2024
Weerkaart: Weerkaart van 24-04-2024



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/04/2024
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2024-04-24-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:44:55
Duurvlucht     : 05:38:06
Vrije vlucht   :  281.2 km
Fasttrack      :   86.2 kmh
Hoogtewinst    : 1476.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.821'E
    tijd: 10:34:50 UTC
    alti: 1176 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.077'N   6°40.831'E =  57° 6.3 km van vertrek
    tijd: 10:41:39 UTC
    alti: 2335 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.570'E = 275° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:19:45 UTC
    alti: 1194 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:44:55
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°27.518'N   6°46.475'E  @ 10:51:17 UTC,  2593 m
    punt 1:  44°13.264'N   6°35.523'E  @ 12:19:41 UTC,  2916 m
    punt 2:  44°35.289'N   6°47.823'E  @ 13:10:10 UTC,  3196 m
    punt 3:  44°20.154'N   6°42.045'E  @ 13:50:28 UTC,  2381 m
    punt 4:  44°49.002'N   6°37.845'E  @ 14:55:28 UTC,  3617 m
    punt 5:  44°05.808'N   6°21.102'E  @ 15:44:38 UTC,  2627 m
    Finish:  44°27.800'N   6°26.392'E  @ 16:07:56 UTC,  2426 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.1 km 209° @  20.5 km/h
    been 2:   43.9 km  22° @  52.2 km/h
    been 3:   29.1 km 195° @  43.3 km/h
    been 4:   53.7 km 354° @  49.6 km/h
    been 5:   83.0 km 196° @ 101.3 km/h
    been 6:   41.3 km  10° @ 106.4 km/h
Afgelegde afstand:                   281.2 km
Duur:                                05:16:39
Gemiddelde snelheid:                 53.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 15.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 16.2 km
Starthoogte:                         2326.0 m
Finishhoogte:                        2426.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -100 m
Totale score afstand:                281.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°33.091'N   6°42.893'E =  24° 20.0 km van vertrek
    tijd:    14:14:36 UTC
    alti:    2915 m
Finishpunt
    pos.:    44°21.839'N   6°36.917'E = 177° 2.5 km van vertrek
    tijd:    16:14:36 UTC
    alti:    1812 m
Grootste afstand in 2 uur: 172.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    86.2 km/h
Hoogteverlies:             1103 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   22.6 km
Been 1:   33.1 km
Been 2:   21.7 km
Totaal:   77.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:41:39 UTC
    einde: 16:19:45 UTC
    duur:  05:38:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2326 m @ 10:41:50 UTC
    hoog punt:    3802 m @ 14:51:51 UTC
    hoogtewinst:  1476 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3651

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2024 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs